Mentális üzemzavarok - így hárítsd el őket!

Ha már testileg felkészítetted magad a futásra, mentálisan sem árt egy kicsit hangolódnod, főleg fontos versenyek előtt.

Ha már testileg felkészítetted magad a futásra, mentálisan sem árt egy kicsit hangolódnod, főleg fontos versenyek előtt.

1. Maximalizmus
Ha számodra csak a tökéletes edzés létezik, előbb-utóbb csalódni fogsz - és ez menthetetlenül sok energiádat és idődet veszi majd el. Próbálj a pár napos szünetre, a laza tempójú futásra úgy tekinteni, hogy az is egy fontos tapasztalat, mondja Stan Beecham, sportpszichológus.

2. Projekció
Sok futó sosem elégedett önmagával, függetlenül attól, jól vagy kevésbé jól teljesítettek. "Fontos lenne emlékeztetni őket, hogy a futás egy tevékenység, nem önmaguk kivetítése," mondja. "Amint a teljesítményüket el tudják vonatkoztatni személyiségüktől, olyan mentális energiák szabadulnak fel, amit rögtön belefektethető a kilométerekbe.

3. Aggodalom
Túl hideg van? Túl meleg? Túl sokan állnak a mosdóknál? "Ne stresszeld magad olyan dolgok miatt, amikre nincs befolyásod. A teljesítmény a felkészültségen múlik majd, nem ilyen külsőségeken", mondja.

Olvasd el ezt is!

4. Alábecsülés
A legjobb teljesítményhez kockázatot kell vállalni és át kell tudni lépni a komfortzónánkon. "Sokan nincsenek tisztában képességeikkel," mondja Beecham. "Azt mondják: Javítottam 5 percet, én meg azt kérdezem: Miért nem 10-et?" Tedd oda magad, persze csak ésszel!

5. Koncentrációhiány
Ha "Majd meglátjuk mi lesz!" mentalitással indulsz el egy versenyen, kevésbé valószínű, hogy eléred az áhított eredményt. "Mentálisan is fókuszálnod kell," mondja Beecham. Tűzz ki kis célokat- pl. az előtted futó sarkában lenni-, s hamarabb vége lesz a versenynek, mint gondolnád. Az időd is jobb lesz, természetesen.

3 hack, amitől minden futás sokkal, de sokkal kényelmesebb lesz

Olyan apróságokról van szó, amik elsőre semmiségnek tűnnek, ám ha kipróbálod, sokkal komfortosabbak lesznek az edzéseid!

3 dolog, amit érdemes átgondolnod, mielőtt kihagynád a téli futást

Tény, hogy télen eléggé leapad a motiváció, mivel hideg van, fúj a szél, esetleg esik a hó és hamarabb sötétedik.

Ha ezeket a kifogásokat hozod fel arra, hogy ne eddz, ideje leállnod

A felnőtt életmódhoz hozzátartozik, hogy felelősséget vállalj a tetteidért és ne kifogásokat keress.

Ez a legjobb mozgásforma az agyad fitten tartására

A szakértők évek óta kutatják az edzés agyra gyakorolt hatását, ennek ellenére elég kevés eredménnyel.

4 tipp - erre figyelj, ha esőben futsz

Ha a természet megtréfál és a versenyed napján hatalmas esővel köszönt, fogadd meg a következő tanácsokat.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft