Mentális üzemzavarok - így hárítsd el őket!

Ha már testileg felkészítetted magad a futásra, mentálisan sem árt egy kicsit hangolódnod, főleg fontos versenyek előtt.

Ha már testileg felkészítetted magad a futásra, mentálisan sem árt egy kicsit hangolódnod, főleg fontos versenyek előtt.

1. Maximalizmus
Ha számodra csak a tökéletes edzés létezik, előbb-utóbb csalódni fogsz - és ez menthetetlenül sok energiádat és idődet veszi majd el. Próbálj a pár napos szünetre, a laza tempójú futásra úgy tekinteni, hogy az is egy fontos tapasztalat, mondja Stan Beecham, sportpszichológus.

2. Projekció
Sok futó sosem elégedett önmagával, függetlenül attól, jól vagy kevésbé jól teljesítettek. "Fontos lenne emlékeztetni őket, hogy a futás egy tevékenység, nem önmaguk kivetítése," mondja. "Amint a teljesítményüket el tudják vonatkoztatni személyiségüktől, olyan mentális energiák szabadulnak fel, amit rögtön belefektethető a kilométerekbe.

3. Aggodalom
Túl hideg van? Túl meleg? Túl sokan állnak a mosdóknál? "Ne stresszeld magad olyan dolgok miatt, amikre nincs befolyásod. A teljesítmény a felkészültségen múlik majd, nem ilyen külsőségeken", mondja.

Olvasd el ezt is!

4. Alábecsülés
A legjobb teljesítményhez kockázatot kell vállalni és át kell tudni lépni a komfortzónánkon. "Sokan nincsenek tisztában képességeikkel," mondja Beecham. "Azt mondják: Javítottam 5 percet, én meg azt kérdezem: Miért nem 10-et?" Tedd oda magad, persze csak ésszel!

5. Koncentrációhiány
Ha "Majd meglátjuk mi lesz!" mentalitással indulsz el egy versenyen, kevésbé valószínű, hogy eléred az áhított eredményt. "Mentálisan is fókuszálnod kell," mondja Beecham. Tűzz ki kis célokat- pl. az előtted futó sarkában lenni-, s hamarabb vége lesz a versenynek, mint gondolnád. Az időd is jobb lesz, természetesen.

5 tipp - így állítsd meg az izzadást edzés után

Hogy ne ragadj az izzadtságtól még órákkal edzés után sem…

Rövidítsd le a megfázásod 3 nappal

Egy tabletta elég ahhoz, hogy megállítsa az orrfolyást!

Zsíros ételek, amikből többet kéne enned a dietetikusok szerint

Nem kell félned a zsírtól, hiszen ez az a makrotápanyag, ami sokáig eltelít, ráadásul a szívednek és az agyadnak is jót tesz.

Miért fontos a core izmok erősítése?

Ha nem tudod, hogy mit takar a core izmok kifejezés vagy csak szeretnél jobb futóvá válni, ez a cikk neked szól:

Ez az egy dolog segíthet abban, hogy többet fuss

Gondolkodtál már azon, miért van az, hogy néha úgy tűnik, romlitt az állóképességed? Ebben közrejátszhat az alvás, a stressz, ugyanakkor a légzésnek is nagyon fontos szerepe van abban, hogy milyen az energiaszinted.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft