Hogyan és miért kell bemelegíteni?

Kezdjük a második kérdéssel. A bemelegítés azért fontos, hogy az izmok, inak, ízületek és csontok felkészülhessenek a mozgásra. Ha nem teszed meg, sérülés lesz a végre.

Kezdjük a második kérdéssel. A bemelegítés azért fontos, hogy az izmok, inak, ízületek és csontok felkészülhessenek a mozgásra. Ha nem teszed meg, sérülés lesz a végre.

Ennyire egyszerűen, csak 3 lépéssel is be tudsz melegíteni futás előtt:

Séta

Sétálj 3-5 percig. Ez szuper módja, hogy a tested átkapcsoljon az edzés üzemmódra. A sétával ráadásul hasonló mozdulatokat végzel, mint futás közben, így az izmaid, ízületeid, inaid hozzászoknak ehhez. Javul a vérkeringésed, így minden izmodhoz megfelelő mennyiségű vér kerül.

Kocogás

Végezz 5-6 kört a következő módszerrel:

  • kocogj legalább 2 percig - inkább tovább
  • fokozatosan gyorsulj 60-100 méteren, majd vedd vissza a tempót
  • mindegyik kör után sétálj kicsit és rázd le a lábaid
  • másfél perc múlva indulhatsz a következő körre, a másik irányba

Lépj kicsiket, hogy megelőzd a sérüléseket! A kocogással aktivizálhatod az izomrostjaid, ráaádsul emelkedik a puzlusod.

Dinamikus nyújtások

A kontrollált mozdulatok hatására ellazulnak az izmok, nő a pulzusod, testhőmérsékleted és javul a vérkeringésed is. Így csináld:

  • Ugrálj 25-30 méteren keresztül, fokozatosan egyre magasabbra
  • Oldalazó futás: 10-20 méteren keresztül haladj jobbra, majd balra. Kezdd lassan, aztán növeld a tempót fokozatosan.
  • Kocogás hátrafelé: 50 méteres szakaszokban végezd
  • Futás sarokemeléssel: 10 ismétlést évgezz oldalanként. Ha ez túl könnyű, kombináld magas térdemeléssel.
Olvasd el ezt is!
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft