Hogyan és miért kell bemelegíteni?

Kezdjük a második kérdéssel. A bemelegítés azért fontos, hogy az izmok, inak, ízületek és csontok felkészülhessenek a mozgásra. Ha nem teszed meg, sérülés lesz a végre.

Kezdjük a második kérdéssel. A bemelegítés azért fontos, hogy az izmok, inak, ízületek és csontok felkészülhessenek a mozgásra. Ha nem teszed meg, sérülés lesz a végre.

Ennyire egyszerűen, csak 3 lépéssel is be tudsz melegíteni futás előtt:

Séta

Sétálj 3-5 percig. Ez szuper módja, hogy a tested átkapcsoljon az edzés üzemmódra. A sétával ráadásul hasonló mozdulatokat végzel, mint futás közben, így az izmaid, ízületeid, inaid hozzászoknak ehhez. Javul a vérkeringésed, így minden izmodhoz megfelelő mennyiségű vér kerül.

Kocogás

Végezz 5-6 kört a következő módszerrel:

  • kocogj legalább 2 percig - inkább tovább
  • fokozatosan gyorsulj 60-100 méteren, majd vedd vissza a tempót
  • mindegyik kör után sétálj kicsit és rázd le a lábaid
  • másfél perc múlva indulhatsz a következő körre, a másik irányba

Lépj kicsiket, hogy megelőzd a sérüléseket! A kocogással aktivizálhatod az izomrostjaid, ráaádsul emelkedik a puzlusod.

Dinamikus nyújtások

A kontrollált mozdulatok hatására ellazulnak az izmok, nő a pulzusod, testhőmérsékleted és javul a vérkeringésed is. Így csináld:

  • Ugrálj 25-30 méteren keresztül, fokozatosan egyre magasabbra
  • Oldalazó futás: 10-20 méteren keresztül haladj jobbra, majd balra. Kezdd lassan, aztán növeld a tempót fokozatosan.
  • Kocogás hátrafelé: 50 méteres szakaszokban végezd
  • Futás sarokemeléssel: 10 ismétlést évgezz oldalanként. Ha ez túl könnyű, kombináld magas térdemeléssel.
Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt, mielőtt legközelebb dühösen mennél el futni

Amikor "majd' szét robbansz", a legjobb ötletnek egy kiadós futás tűnik?

Na mi a pálya?

A résztávos pályaedzés szépségei az amatőr futó(anyuka) szemszögéből.

4 nő éppen New Yorkból Washingtonba fut - de vajon miért?

A futás egyúttal egy nőjogi ügyet szolgálna.

Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft