Kerüld el ezt, hogy ne sérülj le!

Ne fuss ész nélkül! Főleg akkor, ha kezdő vagy!

Ne fuss ész nélkül! Főleg akkor, ha kezdő vagy!

Egy dán kutatás kezdő futók teljesítménéyét vizsgálta. A részt vevőknek legalább hetente kétszer kellett elmenniük futni és GPS-szel mérték a megtett távot. Az 58 futóból 13 sérült le. Miért? Mert összesen 31 százalékkal növelték az előző hetihez képest a távot. Az ok: túlságosan gyorsan változtatták a távot.

A tapasztaltabb futókhoz képest a kezdők gyakran nincsenek tisztában a képességeikkel és úgy gondolják, simán teljesítik a hirtelen megnövelt távot. Ami igaz is lehet, csak sajnos ezzel együtt nő az esély a sérülések kialakulására is.

Hetente maximum 10 százalékkal érdemes növelni a megtett távot. Ha az izomszöveteknek nincs elég ideje ahhoz, hogy alkalmazkodjanak az edzéshez, ezért utána fájdalmas élményben lehet részed. Érdemes az első időben mérned a futás mennyiségét, hogy tudd, mennyivel növelheted. Ha pedig nagyon elfáradsz, vagy megfájdul valamid, vegyél vissza kicsit a távból és a tempóból!

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt, mielőtt legközelebb dühösen mennél el futni

Amikor "majd' szét robbansz", a legjobb ötletnek egy kiadós futás tűnik?

Na mi a pálya?

A résztávos pályaedzés szépségei az amatőr futó(anyuka) szemszögéből.

4 nő éppen New Yorkból Washingtonba fut - de vajon miért?

A futás egyúttal egy nőjogi ügyet szolgálna.

Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft