14 tanács életed első maratonjára

Érdemes rövidebb versenyeken indulnod, akár félmaratonra is benevezhetsz, ez egyáltalán nem árthat. Mindig tartsd észben, hogy apró léptekkel haladj, mert a kisebb változásokhoz könnyebben alkalmazkodik a szervezeted.

Érdemes rövidebb versenyeken indulnod, akár félmaratonra is benevezhetsz, ez egyáltalán nem árthat. Mindig tartsd észben, hogy apró léptekkel haladj, mert a kisebb változásokhoz könnyebben alkalmazkodik a szervezeted.

Nézz utána a helyes táplálkozásnak is, hidd el, lesz mit tanulnod. És a legfontosabb: szakértőktől vegyél futócipőt és mindenképp próbáld fel.
És még van 10 tippünk:
1. Vezess edzésnaplót. Írd le, hogy mennyit futottál, hány perc alatt és hogy érezted magad.
2. Mindig 10%-kal emeld a megtett távot hetente.
3. Minden 3.-4. héten vegyél vissza egy kicsit a megtett távból.
4. Heti 3-4-szer fuss. 2 kisebb és egy hosszabb futásból álljon az edzésterved. Ha a sebességet szeretnéd növelni, heti egyszer fuss egy kicsit gyorsabban a megszokottnál. Ha erősödni szeretnél, fuss emelkedőn. A hosszú futásoknál 1-2 perccel lassabb is lehetsz a megszokottnál, nem kell aggódnod.
5. A kemény edzést követő napon tarts pihenőt vagy lazább tempóban fuss.
6. Legalább heti 1 napot hagyj a szervezetednek, hogy regenerálódjon, ekkor ne menj futni.
7. Figyeld a pulzusod nyugalmi állapotban. Érdemes reggel megmérned. Ahogy fittebb leszel, a pulzusod is magasabb lesz. Ha a normálisnál 10 százalékkal magasabb, akkor könnyű edzést végezz aznap, mert ez a fáradtságot vagy betegséget jelezheti.
8. A fuáts mellett végezz más edzést, például biciklizz, ússz vagy evezz. 45 perces edzéseket érdemes heti 1-2-szer végezned, nem kell túlhajtanod magad.
9. Az erősítő edzéseknek is hasznát veheted, a Pilates és a jóga például tökéletes kiegészítő edzés.
10. Mindig hallgass a testedre. Ha fáradt vagy, pihenj.
És még egy fontos dolog. A maraton megváltoztatja az életed, nehéz utazás és hatalmas elszántságot igényel. Szólj a barátaidnak és családodnak, hogy szurkoljanak neked a versenyen, mert rengeteg energiát adhatnak az ismerős arcok a tömegben.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft