14 tanács életed első maratonjára

Érdemes rövidebb versenyeken indulnod, akár félmaratonra is benevezhetsz, ez egyáltalán nem árthat. Mindig tartsd észben, hogy apró léptekkel haladj, mert a kisebb változásokhoz könnyebben alkalmazkodik a szervezeted.

Érdemes rövidebb versenyeken indulnod, akár félmaratonra is benevezhetsz, ez egyáltalán nem árthat. Mindig tartsd észben, hogy apró léptekkel haladj, mert a kisebb változásokhoz könnyebben alkalmazkodik a szervezeted.

Nézz utána a helyes táplálkozásnak is, hidd el, lesz mit tanulnod. És a legfontosabb: szakértőktől vegyél futócipőt és mindenképp próbáld fel.
És még van 10 tippünk:
1. Vezess edzésnaplót. Írd le, hogy mennyit futottál, hány perc alatt és hogy érezted magad.
2. Mindig 10%-kal emeld a megtett távot hetente.
3. Minden 3.-4. héten vegyél vissza egy kicsit a megtett távból.
4. Heti 3-4-szer fuss. 2 kisebb és egy hosszabb futásból álljon az edzésterved. Ha a sebességet szeretnéd növelni, heti egyszer fuss egy kicsit gyorsabban a megszokottnál. Ha erősödni szeretnél, fuss emelkedőn. A hosszú futásoknál 1-2 perccel lassabb is lehetsz a megszokottnál, nem kell aggódnod.
5. A kemény edzést követő napon tarts pihenőt vagy lazább tempóban fuss.
6. Legalább heti 1 napot hagyj a szervezetednek, hogy regenerálódjon, ekkor ne menj futni.
7. Figyeld a pulzusod nyugalmi állapotban. Érdemes reggel megmérned. Ahogy fittebb leszel, a pulzusod is magasabb lesz. Ha a normálisnál 10 százalékkal magasabb, akkor könnyű edzést végezz aznap, mert ez a fáradtságot vagy betegséget jelezheti.
8. A fuáts mellett végezz más edzést, például biciklizz, ússz vagy evezz. 45 perces edzéseket érdemes heti 1-2-szer végezned, nem kell túlhajtanod magad.
9. Az erősítő edzéseknek is hasznát veheted, a Pilates és a jóga például tökéletes kiegészítő edzés.
10. Mindig hallgass a testedre. Ha fáradt vagy, pihenj.
És még egy fontos dolog. A maraton megváltoztatja az életed, nehéz utazás és hatalmas elszántságot igényel. Szólj a barátaidnak és családodnak, hogy szurkoljanak neked a versenyen, mert rengeteg energiát adhatnak az ismerős arcok a tömegben.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft