Fuss terepen is - útvonalak, ötletek, tanácsok 3. rész

Az elmúlt hetekben elkezdtem a 10+-os futásokat, így most egy 12 km-es útvonalat „hoztam”. Ideje volt 4 hónappal az újrakezdés után és 5 hónappal a maraton előtt. Egyelőre inkább továbbra is terepen futok. Futóként ott érzem magam otthon.

Az elmúlt hetekben elkezdtem a 10+-os futásokat, így most egy 12 km-es útvonalat „hoztam”. Ideje volt 4 hónappal az újrakezdés után és 5 hónappal a maraton előtt. Egyelőre inkább továbbra is terepen futok. Futóként ott érzem magam otthon.

Nem baj, ha olykor emelkedik, nem baj, ha esik rám az eső és sáros lesz a lábam, nem baj, ha csigákat, siklókat kell kerülgetni, ha fennakad rajtam egy-egy hernyó. Az sem baj, ha egymagam vagyok, ha hallom az állatok neszezését körülöttem, nem baj, ha kerülni kell követ és gyökeret. Nem baj az sem, ha porzik az út és perzsel a nap. Nem baj, ha nyugdíjas nordic-os csapatot kell hátulról előzni, nem baj, ha közelít egy sétáltatott kutyus és nem baj, ha egy ismeretlen rám köszön, de az sem baj, ha csendben megyünk el egymás mellett. Nem baj, ha megbotlik a lábam, vigyázok, hogy ne essek el, nem baj, ha nem látom a jelzést, mert tudom, hogy jó az irány. Nem baj, hogy lassú vagyok, mert az idő mellettem áll.

Kép

Ez a „kör” nem is kör, hanem egy oda-vissza útvonal. Könnyű, jó tájékozódási adottságokat csak minimálisan igényel. Egy komolyabb 1,1 km-es emelkedő van benne, igaz, az elején, így talán nehezebbnek tűnhet, főleg, ha hideg izmokkal vágsz neki. Éppen ezért érdemes egy kevésbé emelkedős 500m-t oda-vissza könnyen lekocogni, mielőtt indulnál.

Az útvonal, a Virágos-nyeregig azonos a Panoráma-körrel, a szintútnak nevezett sétányon halad. A Virágos-nyereg után lesz még egy rövid kaptató, amit a kihívást kereső futók nyugodtan futhatnak kicsit lendületesebben. Néhány méter után finomodik a meredekség és könnyen futhatóvá válik, majd úgy 300 méter után lejteni kezd egészen a fordítót jelölő Solymár kőig.

Kép

Kellemes, jelenleg szakaszosan mézédes bodzavirág illatú edzőút, ha sík aszfalton könnyen kocogsz 10 km-t, ez sem fog komoly gondot okozni.

Az útvonal adatai:
Kiindulási pont: Fenyőgyöngye parkoló
Követendő jelzések: kék sáv, zöld kereszt, zöld sáv, kék sáv és vissza ugyanez
Szintemelkedés: 383 méter
Távolság: 12,3 km

Az alábbi linken látható az útvonal térképe, innen a track is letölthető: Solymár kő oda-vissza

A sorozat első részét itt olvashatod.
A sorozat második részét itt olvashatod.

5 erősítő gyakorlat, amikkel több zsírt égethetsz futás közben

Ha többet szeretnél kihozni a futásaidból, érdemes erősítened is! Ha erősebbé válsz, gyorsabb és kitartóbb leszel, ráadásul csökken az esélyed a sérülésekre is.

A 4 legegyszerűbb superfood, ami szuperegészségesen tart

Nem csak a matcha, a maca, a chia mag és a quinoa szuperkaja. Hanem pár könnyen fellelhető alapélelmiszer is!

Ezért kerüld a hosszú, forró fürdőket télen

Egy hasznos tanács a téli időszakra: ints búcsút a száraz bőrtől és hajtól, ha szép akarsz lenni karácsonyra.

Így készíts tökéletesen pulykasültet! + ITT a titkos fűszerkeverék receptünk!

Egy egész magazint szenteltek a pulykahúsnak, melyet akár INGYEN letölthetsz INNEN!

3 táplálkozási szabály, amit nyugodtan megszeghetsz az ünnepek alatt

Ha egész évben odafigyeltél arra, mit eszel, karácsonykor nyugodtan lazíts egy kicsit, hogy kiélvezd az ünnep minden részét.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft