10 érv az első maraton mellett és 5 ellene

Az első maratonod előtt állsz? Netán még csak ízlelgeted, hogy mi lenne, ha lefutnád? Lássuk, mi szól mellette és ellene.

Az első maratonod előtt állsz? Netán még csak ízlelgeted, hogy mi lenne, ha lefutnád? Lássuk, mi szól mellette és ellene.

Mellette

  1. Egy jól beállított befutófotóval a Facebook-on akár 150 lájkot is elérhetsz, ami alap esetben csak esküvővel, kutyával, vagy gyerekkel lehetséges. Akárhogy is nézzük, a másik kettőhöz képest ez egyéni teljesítmény, szóval duplán számít.
  2. Ez már mindig a tiéd lesz, évente csak 1298588 ember futja le az egész világon, ha a profi ligát nem számítjuk. Lássuk be, ez egy elit kör, aminek így te is a tagja lehetsz, örökre.
  3. Megismerheted önmagadat, vagy akár egy másik oldaladat. Mind a felkészülés, mind maga a maraton akadályok elé fog állítani, így az biztos, hogy új magasságokat és mélységeket tapasztalhatsz meg.
  4. Új embereket ismerhetsz meg. Ez már nem a szigetkör kategória, ahogy haladsz előre egyre több fórumban és futóklubban leszel aktív, mivel a lehető legtöbb információt kell begyűjtened. A folyamat során pedig rájössz majd, hogy mennyi klassz futó barátod lett!
  5. Miután lefutottad, automatikusan a futóguruk közé emelkedsz. Addig teljesen ismeretlen vagy közömbös emberek is gratulálnak majd, előre engednek a liftben és a futóbolond kategóriából egyértelműen átlépsz a tiszteletet parancsoló futóistenség csoportba.
  6. Ha nem lenne elég siker, hogy lefutottad, a gratulációk mellett sokan meghívnak egy italra, enni, beszélgetni, sőt még ajándékokat is kapsz a hódolóktól, családtól elismerésük jeléül.
  7. Magadat is megjutalmazhatod a verseny után, mert a dicsőségen és érmen túl jól esik egy kis saját ajándék is, például egy új futópóló, amit még jó, hogy megérdemelsz.
  8. Verseny után bármit megehetsz, nincs az a kalória- vagy csoki mennyiség, amit ne bocsáthatnál meg magadnak, hiszen megcsináltad a MARATONT!
  9. Ha ezen túl vagy, mindent másképp fogsz látni, ahogy barátnőm fogalmazott, neki a maraton volt a harmadik szülése, én pedig azt mondom, hogy ezután már minden munkahelyi stressz csak egy karcolás.
  10. Lefutottad a maratont, a maratont, érted? A MARATONT! Mindenre képes vagy!

Ellene

  1. A felkészülési időszakban felejtsd el a programokat. Persze minden megoldható, tudjuk, hogy arra van időd, amire akarod, hogy legyen, de amikor kimozdulsz, akkor is arra gondolsz, hogy mikor kell ágyba kerülnöd és mennyit ihatsz ahhoz, hogy holnap jót tudj futni.
  2. A nem futó barátaid / családtagok / kollégák futóbolondnak tartanak, mert nekik úgy tűnik, hogy az életed egy Strava hírfolyam a Facebookon és ha nem erről posztolsz épp, akkor csak erről beszélsz. Te pedig nem érted a rosszalló tekinteteket, mert teljesen egyértelmű, hogy te normális vagy és az ultrafutók az ufók.
  3. Fájni fog, rossz lesz, vagy nagyon rossz, valami beüt közben, vagy akár előtte is lesérülhetsz. Sőt, az is lehet, hogy nem futsz be a célba. Ezekkel számolni kell fejben.
  4. Drága lesz. A futás olcsó sport, mint mondják, csak egy jó cipő kell hozzá. Nos, a maraton már nem csak egy szigetkör, a felkészülés során jól jönnek a táplálék kiegészítők, az edző, a bemelegítő és lazító krémek, a masszázs, a sportorvos és a lista nagyon hosszú.
  5. Híres leszel. Készülj fel, hogy ezentúl minden ismerősöd, aki fut, de kevesebbet, mint te, hozzád fog tanácsért fordulni. Ezt tűrnöd kell, hisz futó vagy, de ember is, ezért kutya kötelességed segíteni kevésbé tapasztalt társaidat.

Szöveg: Gaál Melinda amatőr futó, maratonista

Fotó: Szász Norbert

A csontkovácsod szerint ezekkel kellene futóként felhagynod

Néha muszáj elmenni ahhoz az emberhez, aki megérti a fájdalmaid.

Nem tudok futni, mert... - ezek a leggyakoribb kifogások, ha valakinek nincs kedve futni

A kövektező négy mondat hangzik el legtöbbször azok szájából, akik valamiért nem akarnak futni.

Kezdőként is a kihívásokat keresed? A runaddict-et neked találták ki!

Ha most ismerkedsz a futással és szeretnéd magad még motiváltabbá tenni, akkor érdemes csekkolnod a legújabb appot a futóalkalmazások piacán, a runaddict-et.

Megjelent a legújabb Runner's World! Mutatjuk, miért érdemes beszerezned!

Akár az első kilométeredre készülsz, akár a bakancslistádat bővítenéd, az új számunkban rengeteg hasznos tippet találsz, hogy többet hozhass ki magadból.

Légy saját magad ellenfele - ebben a stadionban sikerülhet!

Egy 200 méter hosszú "stadiont" turbóztak fel Manilában.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Szakértőink
Kérdezz szakértőinktől!

Mindegy, hogy edzéssel, táplálkozással, fogyással, futóruházattal, cipőkkel kapcsolatban vagy bizonytalan, a legprofibb szakemberek készen állnak, hogy megválaszolják a kérdéseidet, és segítsenek neked jobb futóvá és sportolóvá válni!

Frányó Eszter

táplálkozássporttáplálkozásétrenddiéta

A táplálkozásnak önmagában nincs teljesítményfokozó hatása, de ha nem megfelelően viszed be a tápanyagokat, azzal nagyban ronthatsz a teljesítményeden. Dietetikusként az a célom, hogy kihozzam belőled a maximumot, méghozzá olyan személyre szabott tanácsokkal és étrenddel, amiben nem hagyom figyelmen kívül azt sem, hogy mi a kedvenc ételed. Fordulj hozzám bizalommal.

Kérdezek tőle

Csanya

terepfutásfutás

Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás.hu alapítójaként is ismerhettek. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának (ez természetesen alaptalan pletyka csupán). Másfél évtizedes terepfutó (és esőtáncos) múlttal várom kérdéseiteket. 

Kérdezek tőle

Gadányi Bálint

maratonmaratoni felkészülésfutás

Pécsen végeztem testnevelő-edző szakon. Gyerekkorom óta sportolok. Több sportágat is versenyszerűen űztem. A leghosszabb időt atlétaként töltöttem el. Magasúgróból lettem középtávfutó, majd a hosszabb utcai versenyek kezdtek el érdekelni. 2009-ben egy komoly betegségből való felépülés melléktermékeként a triatlonban kerestem a megújulást. Azóta 9x teljesítettem az ironman távot. Legjobb maratoni időm: 2:54, a legjobb ironman időeredményem pedig: 9:48. 

Kérdezek tőle

Janota Zoltán 'Johnny'

triatlonTRXspinningtáplálék-kiegészítők

A triatlon az életem fontos része több mint 26 éve. Ez idő alatt szerzett 13x ironman finisher-, 2x féltávú-, és 5x Somogy Megyei Duatlon Bajnoki címemmel rengeteg értékes tapasztalatot szereztem a fizikai és mentális felkészülésben. Kétdiplomás edzőként, Spinning- és TRX oktatóként segítem sok sportoló, vállalatvezető és átlagember minőségi sportolását, céljaik elérését itthon és külföldön. A BioTechUSA állóképességi szakértőjeként, cikkíróként és tesztelőjeként a táplálék-kiegészítők világában is igyekszem hatékony támogatást nyújtani mindenkinek.

Kérdezek tőle

Kis-Soós Zsanett

futásfutótechnikafutás várandósság alatt

Hazánk legrégebbi egyesületének, a Magyar Athletikai Club tagjaként, többszörös korosztályos magyar bajnokként, válogatottként és amerikai egyetemi sportösztöndijasként a versenysportban szereztem meg a legfontosabbat, ami az futáshoz szükséges lehet: a tapasztalatot. A legjobb félmaratoni időm: 1:17, és erre nagyon büszke vagyok. Az edzősködés, és az amatőr futókkal való foglalkozás alapjait már a Margitszigeti Atlétikai Club, illetve a NIKE Futóklub keretein belül sajátítottam el. Amikor kamaszkoromban elkezdtem futni, sokan egyszerűen nem értették, hogy miért ragadok nap mint nap futócipőt. Mára szerencsére változott a világ, sokszor ugyanezek az emberek keresnek fel, hogy segitsek nekik a fejlődésben, továbblépésben. Hihetetlenül jó érzés, hogy aktív részese lehetek annak a folyamatnak, amikor az "unalmas, monoton, értelmetlennek" tartott futás lassan-lassan trenddé, menővé, divatossá válik.

Kérdezek tőle

Lubics Szilvia

futásultrafutásmotiváció

Lubics Szilvia vagyok, 3 kamasz srác anyukája, fogorvos, ultrafutó. 7 éve indulok 200 km-nél hosszabb versenyeken, főleg aszfalton versenyzek. 3-szor nyertem Spartathlont, egyszer Milano- Sanremot, ami Európa leghosszabb futóversenye. Nyolc 24 órás versenyem közül, egy kivételével mindig 200 km fölött futottam. 6 és 12 órás futáson tartom az országos csúcsot. Bár a futás nagyon fontos az életemben, imádom a munkámat és a legbüszkébb a családomra vagyo

Kérdezek tőle

Lőrincz Olivér

ultrafutásterepfutásfutáskerékpár

Testnevelő és kerékpáros mesteredző vagyok. Az utóbbi bő 10 évben már a futásban mélyültem el igazán. Én magam is aktívan terepfutok, többek közt az utóbbi 10 évben megszakítás nélkül részt vettem az UTMB valamelyik versenyén. Edzői karrieremben az 5x megnyert Spartathlonra és a 24 órás világbajnoki címre vagyok a legbüszkébb.

Kérdezek tőle

MacPherson Éva

táplálkozásinzulinrezisztenciatermészetgyógyászatétrend

Egészség és táplálkozás terapeutaként az egészségmegőrzés természetes módjaiban és az IR életmódban szeretnék segíteni. Készen kapott tervek helyett gondolkozni tanítalak meg!

Kérdezek tőle

Markocsán Sándor

futásmaratonversenyzés

Többszörös magyar korosztályos, és mezei csapatbajnok futó voltam. Legjobb eredményeim: 5000: 14:05, 10000: 29:17. (van még 2:39-es maratonom is, ami csak azért is különös, mert 17 (!) évesen futottam). A Nike Futóklub edzője vagyok, de sok egyéni tanítványom is van a #sanyosztistallo égisze alatt.

Kérdezek tőle

Pulay Szilvi

személyi edzéscore edzéskiegészítő edzésaerobik

Tapasztalatból tudom, hogy a testmozgás nem csak a testet, de a lelket is felüdíti. Kezdetben 3-4 éven át az alakformáló aerobik edzések jelentették számomra a fő csapásirányt, jelenleg ezek mellett rendszeresen tartok köredzést, funkcionális tréninget. Szerintem fontos, hogy a havi edzésprogram kiszámítható, de változatos legyen. Fontosnak tartom a helyes táplálkozást, hiszen elengedhetetlen része az egészséges életmódnak, így szívesen adok tanácsot ebben a témában is.

 

Kérdezek tőle

Sipos Fanni

Futásfutómozgásfutótechnikakezdő futók

Teljesítménydiagnosztikai vizsgálatok mellett futók mozgását elemzem, amit Hamburgban volt lehetőségem elsajátítani. Így edzéstervek írása közben nem csak az élettani, hanem a biomechnaikai szempontokat megfigyelve igyekszem kihozni a futókból a maximumot. A Semmelweis Egyetem Testnevelési Karán végeztem humánkineziológia szakon, kedvenc területem a terhelés élettan volt, amiben az Ensport laborvezetőjeként van lehetőségem elmélyülni. Futás mellett nagyon szeretek utazni, így az utazás dátumát gyakran 1-1 futórendezvényhez, versenyhez igazítom.

Kérdezek tőle

Szántó Nelli

személyi edzéstriatlonfutásamatőr futás

Gyermekkorom óta a sport határozza meg az életem. 12 évig versenyeztem triatlon és országúti kerékpár sportágakban, majd az egyetemi évek beköszöntével felhagytam az élsporttal, de a mozgás szeretete továbbra is a mindennapjaim része maradt. A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat. Jelenleg személyi trénerként, azon belül főleg amatőr futók és triatlonosok edzőjeként tevékenykedem. Remélem, hogy a segítségemmel minél többen megtapasztalják az élményt, hogy milyen felelmelő érzés, amikor elérhetetlennek tűnő álmokat váltunk valóra önmagunk leküzdésével.

Kérdezek tőle

Szilágyi Tibi

futásterepfutásultrafutás

12 éve dolgozom futóedzőként. A Sportlabor mellett több mint hét évig voltam a tatai Nike Futóklub edzője, majd a Tatai Atlétikai Klubnál folytattam a munkámat. 2016-tól az Ensport színeiben segítem a futni vágyókat személyre szabott edzéstervekkel és tanácsokkal. A teljesítményfokozásnak mind az elméleti, gyakorlati és emberi összetevőit ugyanúgy fontosnak gondolom, így mindhármat szem előtt tartva próbálom futóimmal együtt, közösena legtöbbet kihozni belőlük. Számomra a sport sohasem lehet teher, csupán eszköz önmagunk megvalósításához, és saját korlátaink legyőzéséhez.

Kérdezek tőle

Vajda Zsuzsa

futásfutótechnika

Középiskolás korom óta szeretem a futást, komolyabban az egyetemi éveim alatt kezdtem el edzeni. A futás szakmai részével 2005 óta foglalkozom, edzőm, Dr. Török János hatására, aki kiváló szakember és nagyszerű pedagógus. A Brescia Maratonon elért 2 óra 44 perces eredményemre vagyok a legbüszkébb. A Margitszigeti Atlétikai Club és Nike Futóklub edzőjeként célom a lehető legtöbb emberrel megszerettetni ezt a sportot.

 

Kérdezek tőle

Fizess elő a Runner's World magazinra 35% kedvezménnyel!

Csak 2380 Ft