A 3 legnagyobb kezdő hiba, amit 10K-nál elkövethetsz

Futni könnyű - mondják sokan. Kezdőként azonban ennél nehezebb a dolgod, hiszen annyi információt találsz, hogy nehéz közülük kiválasztani azt, amelyik hatékony lehet számodra.

Futni könnyű - mondják sokan. Kezdőként azonban ennél nehezebb a dolgod, hiszen annyi információt találsz, hogy nehéz közülük kiválasztani azt, amelyik hatékony lehet számodra.


Épp ezért szedtünk össze 3 olyan hibát, amit gyakran követnek el a kezdő futók.
1. Keveset készülsz
A 10K-s versenyhez sokkal több felkészülésre van szükség, mint egy 5 kilométeresre azért, hogy sérülés nélkül teljesítsd. Sokan túl gyorsan növelik a távot, vagy a tempót, ami egyenes út a sérülésekhez. Ugyanakkor olyanok is vannak, akik kihagyják a hosszabb futásokat, így az állóképességük nem lesz megfelelő a versenyen.
2. Túl sokat készülsz
Ha hiszed, ha nem, túledzheted magad. A túlzott mennyiségű interval edzés, vagy a túl tempós futás is sérüléshez vezethet. A kulcs itt is az, hogy fokozatosan, lassan emeld a tempód vagy a távot, ugyanakkor legyen változatos az edzésterved.
3. Nem változatos az edzésterved
Érdemes úgy összeállítanod a heti edzésterved, hogy legyen benne egy interval, egy tempós futás és egy hosszú is. Mindhárom variáció másra készít fel, hiszen fontos, hogy az erőnléted, állóképességed erősítsd, de figyelned kell az időre is.

5 tipp - így állítsd meg az izzadást edzés után

Hogy ne ragadj az izzadtságtól még órákkal edzés után sem…

Rövidítsd le a megfázásod 3 nappal

Egy tabletta elég ahhoz, hogy megállítsa az orrfolyást!

Zsíros ételek, amikből többet kéne enned a dietetikusok szerint

Nem kell félned a zsírtól, hiszen ez az a makrotápanyag, ami sokáig eltelít, ráadásul a szívednek és az agyadnak is jót tesz.

Miért fontos a core izmok erősítése?

Ha nem tudod, hogy mit takar a core izmok kifejezés vagy csak szeretnél jobb futóvá válni, ez a cikk neked szól:

Ez az egy dolog segíthet abban, hogy többet fuss

Gondolkodtál már azon, miért van az, hogy néha úgy tűnik, romlitt az állóképességed? Ebben közrejátszhat az alvás, a stressz, ugyanakkor a légzésnek is nagyon fontos szerepe van abban, hogy milyen az energiaszinted.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft