Ismerd meg az ASICS Frontrunnereket - 2. rész! Úszókból futók: Orsi és Gábor

Ezúttal Ottlakán Orsival és Hegyi Gáborral ismerkedhetsz meg!

Ezúttal Ottlakán Orsival és Hegyi Gáborral ismerkedhetsz meg!

Az ASICS FrontRunner projekt 2010-ben indult el azzal a céllal, hogy világszerte támogassák az ambiciózus futókat és egy különleges közösséget építsenek.

Magyarországon idén alakult meg a csapat és 8 szenvedélyes futót tart össze. Ők nem olimpikonok, hanem dolgozó emberek, akik a sűrű mindennapokban is képesek kihozni magukból a maximumot és lenyűgöző eredményeket érnek el. A céljuk, hogy minél több emberhez eljuttassák a futás szeretetét, legyél akár teljesen kezdő. Most induló porté sorozatunkban megismerheted őket: mindannyian mások, máshogyan kezdtek el futni, más a motivációjuk és a céljaik.

Elsőként Regős Éva és Holczer Péter mutatkozott be, róluk itt olvashatsz:

Most pedig Ottlakán Orsin és Hegyi Gáboron a sor!


OTTLAKÁN ORSOLYA

Kép

Fogorvos vagy, és nem keveset dolgozol, és nem keveset futsz: hogyan tudod ezt a kettőt összeegyeztetni? Sokan ugyanis általában arra hivatkoznak, hogy "nincs elég idejük".

Ez a mai felgyorsult világban egy igen nehéz kérdés, és én nem osztom azt a nézetet, miszerint "mindenkinek arra van ideje, amire akarja"... Inkább úgy fogalmaznék, hogy a munkán kívüli idejét mindenki arra használja, amire szeretné, legyen az otthoni teendő vagy egy kis "sajátidő". Engem személy szerint a futás teljesen kikapcsol, szükségem van arra, hogy egy kicsit ne gondoljak semmire, így nem egyszer fordul elő, hogy este 9-kor is elindulok futni. Nem könnyű feladat egy-egy fárasztó nap után meg a kedvenc sportnak is hódolni, de meg kell próbálni átlendülni ezen, mert a sportolás utáni jó érzést más nem tudja helyettesíteni

Mikor kezdtél el futni?

Egészen kicsi koromtól kezdve sportolok, 7 éves koromtól versenyszerűen úsztam 14 éves koromig, majd egy barátnőm elcsalt atlétika edzésre, így a gimnáziumi éveimet főként a salakon töltöttem. Azóta is imádok futni, de azért néha úszom is. A főiskolai évek alatt tartottam egy kis szünetet, újra igazán intenzíven 6 éve futok.

Kép

Mi a legjobb eredményed, és mi a következő futócélod?

Két éve léptem át először félmaratonon az 1:30-as időt, és 1:28:36 a legjobb időeredményem. Ezt még mindenképpen szeretném megdönteni, ennek eddig egy hosszabb ideje tartó, de határozottan javuló tendenciát mutató sérülés szabott határt. Több maratont is teljesítettem, 3:29:20 a legjobb időm, de nagyon büszke vagyok arra is, hogy két évvel ezelőtt teljesítettem az Ultra Trail Hungary-n az 55km-es távot!

Kép

Miért jelentkeztél FrontRunnernek? Miben változott meg az életed azóta, amióta a csapat részese vagy a csapatnak?

Amikor először láttam a hirdetést, úgy gondoltam, hogy Frontrunnernek majd biztosan csak profikat választanak, de aztán az egyik barátnőm annyit unszolt, hogy végül elküldtem a jelentkezést. Azóta is nagyon hálás vagyok neki! Örülök, hogy bekerültem a csapatba és megismerhettem a többieket, azonnal megvolt az összhang közöttünk, és hihetetlenül jól motiváljuk egymást!

Kép

HEGYI GÁBOR

Kép

Mikor és hogyan kezdtél el futni?

Gyerekként 8 évig úsztam versenyszerűen, de sajnos abba kellett hagynom, mert már nem volt összeegyeztethető a sok edzés a tanulással. Ezt követően kipróbáltam a baseballt is, majd konditerembe jártam, de egyik sem fogott meg igazán. 2015-ben kezdtem el futni, miután felköltöztem Budapestre. Úgy gondoltam, hogy ez az a sport, amit bárhol bármikor tudok űzni helytől és időjárástól függetlenül. Ez mára már a hétköznapjaim része lett és egyfajta szenvedéllyé vált.

Mi az eddigi legnagyobb eredményed, amire a legeslegbüszkébb vagy?

A legbüszkébb talán arra vagyok, hogy idén minden félmaratonon új egyéni csúcsot sikerült futnom és még érzem, hogy van bennem, így év végig 1 óra 30 perc alá szeretném vinni a félmaratoni időmet.

Kép

Nálad nem csak a futás van főszerepben, hanem a bringa és az úszás is: hogyan indult a triatlonos „karriered”? Kevés a futás önmagában?

Alapvetően nehezen tudtam mindig is elengedni az úszást. Imádom a vizet, ahogy a futás is, az úszás is felszabadít. Miután futni kezdtem eszembe jutott, hogy miért ne tudnám ezeket összekötni és ekkor jött a triatlon ötlete. A fő sport a 3 közül mindenképpen a futás, ezt űzöm legtöbbet. Kevésnek nem mondanám, de szeretem a kihívásokat, amit a triatlonban bőven találok.

Nemrég részt vettél egy jótékonysági triatlon versenyen Németországban, mesélsz róla?

A cég anyavállalata, ahol dolgozom, minden évben szervez egy gyűjtést az afrikai gyermekek oktatásának segítésére. Olyan területeken, ahol az egyébként tanulni vágyó gyermekeknek ott kellett hagyniuk az iskolát, mert nincsen a családoknak pénze arra, hogy akár az általános iskolát befejezhessék. A program célja, hogy lehetőséget adjon minél több gyermeknek a normális életre.

A Lessons for Life alapítvánnyal karöltve jött létre a Big Ride for Africa kezdeményezés, melyen idén több, mint 400-an tekertünk/futottunk az ügy érdekében. A cégünk és külső adományozók is támogatják a programot is, az egyik feladatunk az adománygyűjtés volt a verseny előtt. A 4 napos programon sátorban aludtunk és a 2. napon egy 160 Km-es kerékpározással kezdtük a rendezvényt. A 160 Km alatt összesen 2670 méter szintemelkedés várt ránk, ami a 30-32 fokban 60%-os páratartalom mellett igazi kihívás volt. Többen is feladni vagy rövidíteni kényszerültek a távot. A 3. napon egy félmaratont vállaltam be terepen 650 méter szintemelkedéssel. A pályavezetés mindkét verseny során nagyon jól volt megoldva, mert gyönyörű tájakon vitt az utunk érintve völgyeket, gátakat, erdőket.

Kép

Mire vagy a legbüszkébb mióta ASICS futónagykövet lettél? És miben változott meg az életed azóta?

ASICS Frontrunnerként sokkal hangsúlyosabban tudom megmutatni, hogy mennyire fontos a sport az életben, egyre több ismerősöm kér tanácsot a futással kapcsolatban, és amiben tudok, segítek nekik. Ha rajtam túlmutat a kérés/kérdés, akkor pedig a megfelelő személyekhez irányítom őket. Mióta megalakult a magyar csapat folyamatosan azt érzem, hogy motiváljuk egymást és egyre jobb és jobb eredményeket érünk el együtt.

Mesélnél a nemzetközi futónagykövet találkozóról?

Idén volt szerencsénk Nórival, Évivel és Petivel részt venni Neuss-ban az első nemzetközi Frontrunner találkozón, ahol megismerkedhettünk több európai futóval. Jó volt látni ennyi velünk azonos érdeklődésű embert. Kivételes sportolókat ismertünk meg, akikkel a jövőben is szeretnék többször találkozni versenyeken. Többekkel azóta is tartjuk a kapcsolatot szerencsére. A találkozón volt lehetőségünk több sportot is kipróbálni, mint a Jumping Fitness, Spinning, Jóga, Wakeboard, SUP és strandröplapda. A rendezvény a neussi éjszakai futás idejére lett szervezve, így szombat este részt vettünk mindannyian a versenyen 5, illetve 10 kilométeres távokon. Rengetegen szurkoltak nekünk, és külön élmény volt a nagyjából 40 méter hosszan álló Frontrunnerekből álló szurkolói csapat, akik minden körön biztatták a társaikat, amikor ők éppen nem futottak. Hatalmas élmény volt mindannyiunknak és nagyon örülök, hogy ennek a nagy családnak a részévé válhattam.

Legközelebb Tímár Peti és Őry István mutatkozik be!

"10 dolog, amit a futótáborban megtanultam" - ilyen volt a táborunk Bogi, az Én Jobban blog szerzője szerint

Mészáros Bogi először hagyta egyedül a férjét 16 hónapos kisfiával Benivel, hogy részt vegyen a Generali Runner's World Futótábor 2 napján, de szuperül érezte magát, és az élményeit le is írta!

A középkorú futók lassabban regenerálódnak edzés után?

Lehet, hogy úgy tűnik, a tudomány viszont nem feltétlenül ért egyet azzal, hogy idősebb korban lassul a regeneráció.

Mit tehetsz, ha a futópartnered kicsit lassabb, mint te?

Kevés, de mégis imádod? Lemondj róla vagy mégse? Szakértőnket kérdeztünk.

„Egy héten keresztül minden reggel 5K-t futottam, ez lett az eredménye!”

Emily Abbate, amerikai futó eléggé ellustult, ezért döntött úgy, hogy a megszokott spinning edzéseit és a jógaóráit feldobja egy kis futással. Nevezetesen eldöntötte, hogy minden nap 5K-val indítja a reggelt, egy héten keresztül.

Amiből nem szabad kifogynod: a magnézium

A magnézium a szervezet egy legfontosabb építőeleme, 60%-a a csontokban raktározódik, de a vérben is találni belőle. Nagy szerepet játszik az energiatermelésben, az izmok működésében, a fehérje szintézisben vagy az inzulintermelésben. Ennek ellenére a sportolók jelentős része szenved magnézium-hiányban.

Szakértőink
Kérdezz szakértőinktől!

Mindegy, hogy edzéssel, táplálkozással, fogyással, futóruházattal, cipőkkel kapcsolatban vagy bizonytalan, a legprofibb szakemberek készen állnak, hogy megválaszolják a kérdéseidet, és segítsenek neked jobb futóvá és sportolóvá válni!

Csanya

terepfutásfutás

Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás.hu alapítójaként is ismerhettek. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának (ez természetesen alaptalan pletyka csupán). Másfél évtizedes terepfutó (és esőtáncos) múlttal várom kérdéseiteket. 

Kérdezek tőle

Darabos Balázs

futáskiegészítő edzéscore edzés

Darabos Balázs vagyok, testnevelő tanár, atlétika- és erőnléti edző. A modern sport világában egyre nagyobb jelentőséggel bír az, hogy egy edző minél több oldalról képes legyen megtámogatni a fejlődési lehetőségeket. A fizikális felkészültség, a terhelés helyes adagolása, a fejlesztésre szánt gyakorlatok kiválasztása és minősége, valamint az előrelépés ellenőrzése egyaránt fontos és elengedhetetlen feladat. Erőnléti edzőként folyamatosan követem a legújabb edzésmódszereket, az edzéselmélet változásait. Fontosnak tartom, hogy mindig új inger érje a versenyzőimet, ezáltal a fizikális felkészítés nehézségeit is próbálom áthidalni a legújabb eszközök és lehetőségek által. Hiszem, hogy egyénre lebontva, az egyéni sajátosságokat szem előtt tartva kell igazítani a fizikális felkészítési tervet, mely sportáganként változik, ezért fontos a sportági mozgásforma helyes és pontos biomechanikai és anatómiai ismerete. Munkám során mindig elsődleges szempont volt a prevenció, a megelőzés és a folyamatos fejlődés. Az Adidas Runners csapatában ezen elvek alapján próbáljuk a sport felé irányítani az embereket, illetve kialakítani bennük azt az igényszintet, hogy mindig szakképzett és minőségi folyamatok részesei lehessenek!

Kérdezek tőle

Frányó Eszter

táplálkozássporttáplálkozásétrenddiéta

A táplálkozásnak önmagában nincs teljesítményfokozó hatása, de ha nem megfelelően viszed be a tápanyagokat, azzal nagyban ronthatsz a teljesítményeden. Dietetikusként az a célom, hogy kihozzam belőled a maximumot, méghozzá olyan személyre szabott tanácsokkal és étrenddel, amiben nem hagyom figyelmen kívül azt sem, hogy mi a kedvenc ételed. Fordulj hozzám bizalommal.

Kérdezek tőle

Fülöp Tibor

futáspulzuskontrollteljesítménydiagnosztikakerékpárhegymászás

Az edzőképzést és teljesítménydiagnosztika képzést Németországban végeztem. A Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatójaként elsősorban állóképességi sportolók sportágspecifikus teljesítménydiagnosztikájával, valamint személyre szabott edzéstervezéssel foglalkozom. A hazai edzőképzésben több mint 15 éve jelen vagyok szaktárgyi oktatóként. Szabadidőmben hegyivezetőként és barlangkutatóként tevékenykedem.

Kérdezek tőle

Gadányi Bálint

maratonmaratoni felkészülésfutás

Pécsen végeztem testnevelő-edző szakon. Gyerekkorom óta sportolok. Több sportágat is versenyszerűen űztem. A leghosszabb időt atlétaként töltöttem el. Magasúgróból lettem középtávfutó, majd a hosszabb utcai versenyek kezdtek el érdekelni. 2009-ben egy komoly betegségből való felépülés melléktermékeként a triatlonban kerestem a megújulást. Azóta 9x teljesítettem az ironman távot. Legjobb maratoni időm: 2:54, a legjobb ironman időeredményem pedig: 9:48. 

Kérdezek tőle

Janota Zoltán 'Johnny'

triatlonTRXspinningtáplálék-kiegészítők

A triatlon az életem fontos része több mint 26 éve. Ez idő alatt szerzett 13x ironman finisher-, 2x féltávú-, és 5x Somogy Megyei Duatlon Bajnoki címemmel rengeteg értékes tapasztalatot szereztem a fizikai és mentális felkészülésben. Kétdiplomás edzőként, Spinning- és TRX oktatóként segítem sok sportoló, vállalatvezető és átlagember minőségi sportolását, céljaik elérését itthon és külföldön. A BioTechUSA állóképességi szakértőjeként, cikkíróként és tesztelőjeként a táplálék-kiegészítők világában is igyekszem hatékony támogatást nyújtani mindenkinek.

Kérdezek tőle

Kiss Áron

futáskiegészítő edzéscore edzés

Erőnléti edzőként hat sportág versenyzőivel foglalkozom egyéni- és csapatszinten egyaránt, a hobbisportolóktól a kétszeres olimpiai bajnokig. Négy éven keresztül dolgoztam egy labor szakmai vezetőjeként, ahol több száz sportoló felméréseit elemezve gyűjtöttem tapasztalatot döntően állóképességi sportokban.  Mindig is érdekelt, hogy milyen változtatásokkal nyújthat valaki jobb teljesítményt, vagyis melyek azok a tényezők, amelyek gátolhatják egy még jobb eredmény elérésében.  Aktív sportolóként a módszereket természetesen magamon is lelkesen tesztelem, legyen szó futásról, kerékpárról vagy általános erőnlétről. A futás több mint húsz éve része az edzéseimnek, elsősorban a 10km körüli versenytávokat kedvelem.  Az adidas Runners csapatával tapasztalatainkat felhasználva törekszünk arra, hogy edzéseinken minden résztvevő saját szintjén a legtöbbet profitálhassa, hatékonyan és egészségesen haladhasson tovább céljai felé.

Kérdezek tőle

Kis-Soós Zsanett

futásfutótechnikafutás várandósság alatt

Hazánk legrégebbi egyesületének, a Magyar Athletikai Club tagjaként, többszörös korosztályos magyar bajnokként, válogatottként és amerikai egyetemi sportösztöndijasként a versenysportban szereztem meg a legfontosabbat, ami az futáshoz szükséges lehet: a tapasztalatot. A legjobb félmaratoni időm: 1:17, és erre nagyon büszke vagyok. Az edzősködés, és az amatőr futókkal való foglalkozás alapjait már a Margitszigeti Atlétikai Club, illetve a NIKE Futóklub keretein belül sajátítottam el. Amikor kamaszkoromban elkezdtem futni, sokan egyszerűen nem értették, hogy miért ragadok nap mint nap futócipőt. Mára szerencsére változott a világ, sokszor ugyanezek az emberek keresnek fel, hogy segitsek nekik a fejlődésben, továbblépésben. Hihetetlenül jó érzés, hogy aktív részese lehetek annak a folyamatnak, amikor az "unalmas, monoton, értelmetlennek" tartott futás lassan-lassan trenddé, menővé, divatossá válik.

Kérdezek tőle

Lőrincz Olivér

ultrafutásterepfutásfutáskerékpár

Testnevelő és kerékpáros mesteredző vagyok. Az utóbbi bő 10 évben már a futásban mélyültem el igazán. Én magam is aktívan terepfutok, többek közt az utóbbi 10 évben megszakítás nélkül részt vettem az UTMB valamelyik versenyén. Edzői karrieremben az 5x megnyert Spartathlonra és a 24 órás világbajnoki címre vagyok a legbüszkébb.

Kérdezek tőle

Lubics Szilvia

futásultrafutásmotiváció

Lubics Szilvia vagyok, 3 kamasz srác anyukája, fogorvos, ultrafutó. 7 éve indulok 200 km-nél hosszabb versenyeken, főleg aszfalton versenyzek. 3-szor nyertem Spartathlont, egyszer Milano- Sanremot, ami Európa leghosszabb futóversenye. Nyolc 24 órás versenyem közül, egy kivételével mindig 200 km fölött futottam. 6 és 12 órás futáson tartom az országos csúcsot. Bár a futás nagyon fontos az életemben, imádom a munkámat és a legbüszkébb a családomra vagyo

Kérdezek tőle

MacPherson Éva

táplálkozásinzulinrezisztenciatermészetgyógyászatétrend

Egészség és táplálkozás terapeutaként az egészségmegőrzés természetes módjaiban és az IR életmódban szeretnék segíteni. Készen kapott tervek helyett gondolkozni tanítalak meg!

Kérdezek tőle

Markocsán Sándor

futásmaratonversenyzés

Többszörös magyar korosztályos, és mezei csapatbajnok futó voltam. Legjobb eredményeim: 5000: 14:05, 10000: 29:17. (van még 2:39-es maratonom is, ami csak azért is különös, mert 17 (!) évesen futottam). A Nike Futóklub edzője vagyok, de sok egyéni tanítványom is van a #sanyoszistallo égisze alatt.

Kérdezek tőle

Pulay Szilvi

személyi edzéscore edzéskiegészítő edzésaerobik

Tapasztalatból tudom, hogy a testmozgás nem csak a testet, de a lelket is felüdíti. Kezdetben 3-4 éven át az alakformáló aerobik edzések jelentették számomra a fő csapásirányt, jelenleg ezek mellett rendszeresen tartok köredzést, funkcionális tréninget. Szerintem fontos, hogy a havi edzésprogram kiszámítható, de változatos legyen. Fontosnak tartom a helyes táplálkozást, hiszen elengedhetetlen része az egészséges életmódnak, így szívesen adok tanácsot ebben a témában is.

 

Kérdezek tőle

Rajnay Kata

gyógytornászkinesio tapemanuálterápia

Gyógytornász, manuálterapeuta, SMR-, Kinesio tape terapeuta vagyok. 2010-ben végeztem el az egyetemet, és saját sportmúltamból és a korábbi sérüléseimből adódóan a sportrehabilitációval kezdtem foglalkozni és abban az irányban kezdtem fejleszteni is magam. Az utóbbi években rengeteg futó-, triatlon-, fitnesz- és strandröplabda rendezvényen fordultam meg, mint terapeuta. Ebből adódóan rengeteg olyan hobbi-és élsportolóval találkoztam és találkozom azóta is nap mint nap, akiknek akut vagy éppen hosszú ideje fennálló, krónikus panaszaik vannak. Szeretnénk a lehető legtöbb sportembernek segítséget adni a bemelegítés-, a helyes edzés kivitelezés- és a megfelelő levezetés területein. Ebben lehetek segítségedre csapatommal, akik válogatott szakemberek a prevenció, rehabilitáció-, sportspecifikus rehabilitáció és a megfelelő ergonómia, ezáltal az újra sérülés megelőzésének témáiban.

Kérdezek tőle

Sipos Fanni

Futásfutómozgásfutótechnikakezdő futók

Teljesítménydiagnosztikai vizsgálatok mellett futók mozgását elemzem, amit Hamburgban volt lehetőségem elsajátítani. Így edzéstervek írása közben nem csak az élettani, hanem a biomechnaikai szempontokat megfigyelve igyekszem kihozni a futókból a maximumot. A Semmelweis Egyetem Testnevelési Karán végeztem humánkineziológia szakon, kedvenc területem a terhelés élettan volt, amiben az Ensport laborvezetőjeként van lehetőségem elmélyülni. Futás mellett nagyon szeretek utazni, így az utazás dátumát gyakran 1-1 futórendezvényhez, versenyhez igazítom.

Kérdezek tőle

Szántó Nelli

személyi edzéstriatlonfutásamatőr futás

Gyermekkorom óta a sport határozza meg az életem. 12 évig versenyeztem triatlon és országúti kerékpár sportágakban, majd az egyetemi évek beköszöntével felhagytam az élsporttal, de a mozgás szeretete továbbra is a mindennapjaim része maradt. A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat. Jelenleg személyi trénerként, azon belül főleg amatőr futók és triatlonosok edzőjeként tevékenykedem. Remélem, hogy a segítségemmel minél többen megtapasztalják az élményt, hogy milyen felelmelő érzés, amikor elérhetetlennek tűnő álmokat váltunk valóra önmagunk leküzdésével.

Kérdezek tőle

Szilágyi Tibi

futásterepfutásultrafutás

12 éve dolgozom futóedzőként. A Sportlabor mellett több mint hét évig voltam a tatai Nike Futóklub edzője, majd a Tatai Atlétikai Klubnál folytattam a munkámat. 2016-tól az Ensport színeiben segítem a futni vágyókat személyre szabott edzéstervekkel és tanácsokkal. A teljesítményfokozásnak mind az elméleti, gyakorlati és emberi összetevőit ugyanúgy fontosnak gondolom, így mindhármat szem előtt tartva próbálom futóimmal együtt, közösena legtöbbet kihozni belőlük. Számomra a sport sohasem lehet teher, csupán eszköz önmagunk megvalósításához, és saját korlátaink legyőzéséhez.

Kérdezek tőle

Vajda Zsuzsa

futásfutótechnika

Középiskolás korom óta szeretem a futást, komolyabban az egyetemi éveim alatt kezdtem el edzeni. A futás szakmai részével 2005 óta foglalkozom, edzőm, Dr. Török János hatására, aki kiváló szakember és nagyszerű pedagógus. A Brescia Maratonon elért 2 óra 44 perces eredményemre vagyok a legbüszkébb. A Margitszigeti Atlétikai Club és Nike Futóklub edzőjeként célom a lehető legtöbb emberrel megszerettetni ezt a sportot.

 

Kérdezek tőle

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Tedd meg velünk az első lépést a legújabb célod felé!

Csak 3570 Ft