6 ok, amiért megéri beszerezned a legújabb számunkat

Az új számunkban hasznos tippeket olvashatsz félmaratoni felkészüléshez, megmutatjuk a legjobb magyar olimpikonok titkait, és 50 tanácsot is találsz, ha kezdő futó vagy. Lapozz bele a legfrissebb Runner's World magazinba!

Az új számunkban hasznos tippeket olvashatsz félmaratoni felkészüléshez, megmutatjuk a legjobb magyar olimpikonok titkait, és 50 tanácsot is találsz, ha kezdő futó vagy. Lapozz bele a legfrissebb Runner's World magazinba!

Kép

1. Rióig már nincs akadály
Papp Krisztina (33) eddig két olimpián vett részt atlétaként, idén azonban nem 5000 vagy 10 000 méteren indul, mert új kihívást keresve a maraton felé fordult. Baji Balázs (27) gátfutó 110 méteren kvalifikálta magát második olimpiájára. A kezdetekről, az eddigi olimpiai részvételeikről és a mostani felkészülésükről beszélgettünk a két kiváló atlétával.

Kép

2. Összevissza eszel?
Hozd rendbe az étkezési szokásaid és fogyj! Megmutajtuk a futók leggyakoribb táplálkozási hibáit és azt is, mit tehetsz ellenük.

Kép

3. Gyere ki és játssz!
A futóklubod újabb közös tíz kilométeres futást szervez? Ugyanolyat, mint a múlt héten? A múlt hónapban? Tavaly? Tedd izgalmasabbá!

Kép

4. A te 42 kilométered
Használd fel öt évtized tapasztalatát és szakértelmét,hogy egészségesen, jó hangulatban és versenyre készen érj oda az őszi maratonod rajtjához.
Sok tekintetben 1980 nagyon hasonlított 2016-ra – akkor is épp ádáz elnökválasztási küzdelem zajlott (Ronald Reagan és Jimmy Carter között), az éghajlatváltozás kérdése terítéken volt, és kijött egy új Star Wars-film is (A birodalom visszavág). A maratonfutás világa ezzel szemben merőben más képet mutat – és ma már erről a hivatalos szolgáltatók által készített célfotók is tanúskodnak; ez a modern versenyzés egyik legújabb fejlesztése. A futás robbanásszerű elterjedésének első hulláma idején a maraton leginkább a gyors, főként férfiakból álló elit terepe volt. A Running USA első, 1980-ban elkészített statisztikáiból tudjuk, hogy abban az évben mindössze nagyjából 143 ezer futó haladt át valamilyen maratoni verseny célvonalán, és ezt elég gyorsan tették: az átlagos idő a férfiaknál 3:32:17, a nőknél pedig 4:03:39 volt. Manapság évente félmillió ember teljesíti a maratoni távot. Sokan közülük az idősebbek korosztályába tartoznak, lényegesen több a női induló, a versenyszám egyre növekvő népszerűségét (és sokkal „befogadóbb” jellegét) pedig az időeredmények is hűen tükrözik.

Kép

5. A rejtélyes ember
Az 1976-os montreali olimpián Amerika maratoni bajnoka épp célegyenesbe fordult sorozatban második olimpiai aranyérme felé – és ekkor egy tökéletesen ismeretlen versenyző száguldott el mellette, egészen elképesztő hajrával sokkolva a közönséget.

Kép

6. Bigdata Guy
Valószínűleg sosem hallottál még Ken Youngról. Számára nem is fontos az ismertség, beéri azzal, hogy ő maga tartja számon a legkiemelkedőbb futókat. A szomszéd szobából felhangzó nyögdécselés kezdetben mély torokhang. Először nem törődöm vele, továbbra is az újságomra összpontosítok. Aztán a hang élesebbé, erősebbé válik, és már nem tudok másra koncentrálni. Testem megfeszül. Felrémlik bennem az Achilles-ín-sérülésem. Aú! A fenébe is, ez fáj! Egy pillanattal később hosszú hajú, szakállas, nagypapa-szemüveges férfi lép ki a szobából. Patrick Harestad a kaliforniai Arcata képesített manuál- és mozgásterapeutája, ugyanis az ő várójában ülök. Résnyire nyitva hagyja az ajtót, így láthatom, hogy az odabent kezelt férfi épp a lefelé néző kutya pózzal próbálkozik. A 74 éves Ken Young testének úgy egynegyedét japános tetoválások fedik; ezenkívül csupán egy szakadt, régi futónadrágot visel.

Kép

+1. Az új számunk most ajándék futómatricákkal is kapható!

5 tipp - így állítsd meg az izzadást edzés után

Hogy ne ragadj az izzadtságtól még órákkal edzés után sem…

Rövidítsd le a megfázásod 3 nappal

Egy tabletta elég ahhoz, hogy megállítsa az orrfolyást!

Zsíros ételek, amikből többet kéne enned a dietetikusok szerint

Nem kell félned a zsírtól, hiszen ez az a makrotápanyag, ami sokáig eltelít, ráadásul a szívednek és az agyadnak is jót tesz.

Miért fontos a core izmok erősítése?

Ha nem tudod, hogy mit takar a core izmok kifejezés vagy csak szeretnél jobb futóvá válni, ez a cikk neked szól:

Ez az egy dolog segíthet abban, hogy többet fuss

Gondolkodtál már azon, miért van az, hogy néha úgy tűnik, romlitt az állóképességed? Ebben közrejátszhat az alvás, a stressz, ugyanakkor a légzésnek is nagyon fontos szerepe van abban, hogy milyen az energiaszinted.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft