177 km a világ egyik legszebb útvonalán

Franciaország, Bretagne, Morbihan öböl, L’Ultra Marin terepfutó verseny 177 km-en át. Tizenkettedik rendezés ezen a káprázatosan szép pályán. 900 futó a rajtvonalnál, köztük egy magyar nő, akinél aznap nem volt gyorsabb a női mezőnyben. Ő Lubics Szilvia, s az élményeiről mesél most.

Franciaország, Bretagne, Morbihan öböl, L’Ultra Marin terepfutó verseny 177 km-en át. Tizenkettedik rendezés ezen a káprázatosan szép pályán. 900 futó a rajtvonalnál, köztük egy magyar nő, akinél aznap nem volt gyorsabb a női mezőnyben. Ő Lubics Szilvia, s az élményeiről mesél most.

Hogyan találtál rá erre az eseményre?

A TransGranCanaria után szerettem volna ebben az évben még egy hosszú terepversenyen indulni. Ezt a versenyt Lőrincz Olivér ajánlotta: jó rendezés-, van mezőny-, nem túl szintes-, és a pálya gyönyörű, ezek voltak az indokok, ami miatt beneveztem. Vannes kikötőjében volt a rajt.


Bár terepversenyről van szó, de aránylag kevés a szint a pályán, illetve mégis vannak technikás szakaszok, a távolságon kívül, mi okozta a legnagyobb nehézséget számodra ezen az útvonalon?

Nagy szintemelkedés nem volt a versenyen, összesen kb. 1000 méter, de sík szakasz szinte semmi. Vagy fölfelé, vagy lefelé futottunk. Maga a terep elég változatos volt, néhol köves, néhol (amikor lementünk egész a vízpartig) homokos, sokszor pedig gyökeres, murvás. Ezek váltakoztak, nem volt unalmas. Lehetett futni, csak kevés combtámasztós - mászós rész volt benne. A lejtők miatt izgultam inkább, mert azok annyira be tudnak tenni a combomnak, hogy sokszor normálisan lépni sem tudok lefelé. Most - bár 100 km után azért fájt már - futni is tudtam...

A rajt pillanatai
forrás: Lubics Szilvia
A rajt pillanatai

Hogyan sikerült a frissítésed?

A frissítőállomások nagyon ritkán voltak, általában 15-17 km telt el két pont között. Ezeken nagyon sok minden volt: kóla, víz, gyümölcsök, kenyér, sajt talán még szalámifélék is, de nem nagyon néztem szét az asztalokon, inkább csak "tankoltam" egy adag vizet, néha banánt. Hátizsákkal futottam.

Volt-e komolyabb nehézséged a verseny során?

Ami a problémát okozta szokás szerint, az a gyomrom volt. Sajnos kezdettől nem volt jó a hasam, a verseny alatt néhány órán keresztül megint többször hánytam és hasmenésem is volt - ekkor alig volt bennem valami energia. Ezt azért éreztem rendesen, de egy pillanatra sem gondoltam arra, hogy emiatt ne csinálnám végig.

Női első hely és a kölcsönkapott lobogó
forrás: Lubics Szilvia
Női első hely és a kölcsönkapott lobogó

Hogy alakult a verseny, mennyire volt szoros a küzdelmed a női sporttársak között?
Gyuri, a férjem, úgy 20 km-nél bekiabálta, hogy első vagyok. „Frankó: már csak 157 km-en át kell tartani a pozíciót.”- gondoltam. :-) Ez azért elég nagy motiváció volt. A fiam, Olivér otthon tudta követni a kontrollpontokon való áthaladásunkat, így kaptam információt arról, hogy kb. mennyi előnyöm van a második lányhoz képest és igyekeztem a kezdeti 10 percet növelni. Ez sikerült is, elég sokat matekoztam útközben, lazítani pedig egyáltalán nem lehetett.

A verseny második felében is sikerült végig futnom. Közben a második helyen haladó lány visszaesett a 3. pozícióba és tudtam, hogy az utolsó 20 km előtt közel másfél óra előnyöm van, így itt már eléggé visszavettem a tempót, a nagyobb emelkedőkön inkább csak gyalogoltam. Kb. 1 km-el a cél előtt elém jött a verseny speakere és kézen fogva futott be velem a célegyenesbe, miközben tapsoltak, kiabáltak az emberek az út szélén. A kapu előtt nem sokkal kaptam 2 fáklyát a kezembe és azokkal futottam be. Csodálatos érzés volt! 94 női induló volt, 54-nek sikerült befejezni a versenyt. Az én időm 20 óra 29 perc lett.

Az eredményhirdetés másnap délben volt, nyertem egy jövő évi nevezést. Ki tudja - lehet, hogy visszatérek?

Hangulatos befutóvideó:


Az esemény weboldala: L'Ultra Marin

Lubics Szilvia sportolói oldala itt található a Facebookon.

L'Ultra Marin 2016 eredményhirdetés
forrás: Lubics Szilvia
L'Ultra Marin 2016 eredményhirdetés
4 tipp - erre figyelj, ha esőben futsz

Ha a természet megtréfál és a versenyed napján hatalmas esővel köszönt, fogadd meg a következő tanácsokat.

Tízperces gyalogló edzésterv, amit ebédidőben is elvégezhetsz

Van olyan, hogy nincs kedved normálisan edzeni, pedig nagyon szükséged lenne a mozgásra. Vagy éppen most lábadozol egy sérülésből, és csak szoktatnod kell a testedet ahhoz, hogy újra elkezdesz sportolni. Bármelyik is igaz rád, az alábbi tízperces edzésterv neked szól!

Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft