Ennyi alvásra van szükséged az életkorod szerint

8 óra alvás kell mindenkinek? Meg fogsz lepődni, ugyanis akár kevesebb is elég lehet!

8 óra alvás kell mindenkinek? Meg fogsz lepődni, ugyanis akár kevesebb is elég lehet!

Olvasd el ezt is!

A National Sleep Foundation részletesen leírta, hogy a csecsemőktől kezdve az idős emberekig kinek hány órát kell aludnia esténként.

Mutatjuk a javaslatokat:

  • Újszülöttek (0-3 hónapos korig): 14-17 óra
  • Csecsemők (4-11 hónap): 12-15 óra
  • Kisgyermekek (1-2 éves korig): 11-14 óra
  • Óvodások: (3-5 éves kor között): 10-13 óra
  • Általános iskolások (6-13 éves kor között). 6-13 óra
  • Tinédzserek (14-17): 8-10 óra
  • Fiatal felnőttek (18-25): 7-9 óra
  • Felnőttek (26-64): 7-9 óra
  • Idősek (65+): 7-8 óra

Érdemes viszont a megadott alvásra szánt időt tényleg betartanod, hiszen a kialvatlanság hangulatingadozást, fokozott éhséget okozhat, ráadásul az immunrendszered is gyengül, ha napokig nem tudod megfelelően kipihenni magad. Ha keveset aludtál este, érdemes délután ledőlnöd egy kicsit. A legjobb, ha minden nap nagyjából ugyanakkor bújsz ágyba és ugyanakkor ébredsz, így a szervezeted belső órája megfelelően működik.

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft