Amikor a betegség áll a versenyfelkészülésed útjába

Sajnos ilyenkor ősszel sokan lesznek betegek, ami kihathat a versenyfelkészülésre is.

Sajnos ilyenkor ősszel sokan lesznek betegek, ami kihathat a versenyfelkészülésre is.

Olvasd el ezt is!

Egy új kutatás alátámasztotta, hogy kisebb eséllyel érnek célba azok a futók, akik a verseny előtt betegek voltak. Ez különösen igaz a lázzal, izomfájdalommal, vagy hasmenéssel járó megbetegedésekkel küzdőkre.

Van egy módszer, amivel meghatározhatod, érdemes-e versenyezned, ha beteg voltál. A nyakadtól felfelé eső tünetek (orrfolyás) nem jelentenek veszélyt. Ha viszont fáj a torkod, vagy a gyomroddal vannak gondok, érdemes kihagynod a versenyt.

Adunk néhány tippet, hogy egészségesen érkezz célba:

  1. Tiszteld a vírust: ne fuss betegen
  2. Figyelj a megfelelő folyadékutánpótlásra: ne igyál túl sokat, az alapján pótold a folyadékot, ahogy megszomjazol.
  3. Csak kpróbált stratégiákat vess be: ne a maratonon próbáld ki az új cipőd.
  4. Tartsd a tempód: ne fusd el a táv elejét.
  5. Hallgass a testedre: minden tünet számít!
Az életmódváltás 5 érzelmi fázisa

A fogyúkúra nem vicc. Mindig rengeteg változással, lemondással jár és mindenkire másképp hat. Ha életmódváltásba kezdesz, az is biztos, hogy kissé érzékenyebb leszel a megszokottnál.

Miért van szükség keresztedzésre?

Ha kitűzött céljaid között az is szerepel, hogy gyorsabb legyél, más sportok is segíthetnek abban, hogy ezt elérd.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft