Ezért más a futók szíve

Mint minden izom, a szív is változik, ha edzel. Nagyobb és erősebb lesz, könnyebben juttat vért a dolgozó izmokhoz. Illusztrciók segítségével megmutatjuk, hogyan néz ki egy futó szíve és miben tér el egy kevesebbet sportoló emberétől.

Mint minden izom, a szív is változik, ha edzel. Nagyobb és erősebb lesz, könnyebben juttat vért a dolgozó izmokhoz. Illusztrciók segítségével megmutatjuk, hogyan néz ki egy futó szíve és miben tér el egy kevesebbet sportoló emberétől.

A méreteA futók szíve akár 50%-kal is nagyobb lehet, mint egy nem sportoló emberé.
forrás: runnersworld.com

A mérete

A futók szíve akár 50%-kal is nagyobb lehet, mint egy nem sportoló emberé.

A pitvara is nagyobbA pitvarba ékrezik a vér, ez a rész pedig nagyobb a futóknál. Ugyanakkor a szív kamrái is nőnek a sportolás által.
forrás: runnersworld.com

A pitvara is nagyobb

A pitvarba ékrezik a vér, ez a rész pedig nagyobb a futóknál. Ugyanakkor a szív kamrái is nőnek a sportolás által.

Olvasd el ezt is!
Rugalmasabb erekSokkal könnyebben képesek kitágulni az erek, így javítva a vérkeringést edzés közben.

Rugalmasabb erek

Sokkal könnyebben képesek kitágulni az erek, így javítva a vérkeringést edzés közben.

Szélesebb, dúsabb kapillárisokAkár 2-3-szor is nagyobbak lehetnek azok az erek, melyek az izmok között elosztják a vért.
forrás: runnersworld.com

Szélesebb, dúsabb kapillárisok

Akár 2-3-szor is nagyobbak lehetnek azok az erek, melyek az izmok között elosztják a vért.

Sűrűbb plakk?Az első képen látható érelmeszesedéses artériában a sárga részek a koleszterint jelölik, a kékek pedig a kalciumot.A jobb oldali ábrán több a kalcium, mely keményebb plakkot képz, ez viszont kevesebb eséllyel okoz szívrohamot. Ez a lerakódás stabilabban a helyén marad.
forrás: runnersworld.com

Sűrűbb plakk?

Az első képen látható érelmeszesedéses artériában a sárga részek a koleszterint jelölik, a kékek pedig a kalciumot.

A jobb oldali ábrán több a kalcium, mely keményebb plakkot képz, ez viszont kevesebb eséllyel okoz szívrohamot. Ez a lerakódás stabilabban a helyén marad.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft