Pihenőnap nélkül nem lehet…

Ahogy készülök a 30 km-es versenyre, egyre nagyobb gondot fordítok a regenerálódásra is. Korábban volt olyan időszak, amikor eszement módon minden nap csináltam valamit, de ma már tudom, hogy ennek milyen hátulütői lehetnek.

Ahogy készülök a 30 km-es versenyre, egyre nagyobb gondot fordítok a regenerálódásra is. Korábban volt olyan időszak, amikor eszement módon minden nap csináltam valamit, de ma már tudom, hogy ennek milyen hátulütői lehetnek.

Megkérdeztem Pulay Szilvi Nike+ Training Club edzőt, aki a kiegészítő edzésekben segít nekem a versenyfelkészülés alatt, hogy magyarázza el, mennyit és mikor kell pihenni, és ez milyen hatással van a testünkre!

„Ha folyton keményen edzel, egy idő után kimerülsz, lemerülsz: hiába alszol naponta eleget és táplálkozol megfelelően, a folyamatos leterheltség miatt testednek regenerálódásra van szüksége, melyet pihenőnap beiktatásával tudsz leghatékonyabban elérni. Ahhoz, hogy elkerüld a sérüléseket, és ki tudd hozni magadból a maximumot, heti minimum egy napot szánj pihenésre.”

- Pulay Szilvi
PULAY SZILVI
forrás: Rácz Tamás/N+RC
PULAY SZILVI

Elmondta azt is, hogy a heti egy lehet kettő is, attól függ milyen kemény a programunk, mennyire terhelnek meg az edzéseink. Megeshet, hogy a terveket felülírja a fáradtság, vagy az izmaink nincsenek felkészülve a következő futásra, egyszerűen úgy érezzük, hogy képtelenek vagyunk teljesíteni, ekkor gyakran a legjobb döntés a pihenés.

„Ne feledd! Az edzések okozta kimerültség nem pusztán a testednek árthat, de ingerültté, feszültté tehet.”

- Pulay Szilvi

A pihenőnapnak nem feltétlenül a karosszékben ücsörgésről, vagy az egy helyben fekvésről kell szólnia, sőt! Aki rendszeresen sportol, valószínűleg nehezen marad egy helyben. Azokon a napokon, amikor nem edzünk, választhatunk más aktív tevékenységet, rekreációs elfoglaltságot: pl. bowlingozást, táncot, egy laza sétát, windsurfözést…

Szilvi hozzátette azt is, hogy a regenerálódást segíti a megfelelő táplálkozás, a masszázs, az SMR-hengerezés is. Fontos ezen kívül, hogy a pihenőnapokon töltekezzünk lelkileg, csináljunk olyan dolgokat, amiket szeretünk, legyünk a barátainkkal, családunkkal.

Én személy szerint szívesen megyek szaunába vagy túrázni, esetleg játszom az állatainkkal regenerálódás gyanánt, de van amikor szó szerint az ágyban fetrengés segít…

Te hogyan szeretsz regenerálódni?

Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft