Pihenőnap nélkül nem lehet…

Ahogy készülök a 30 km-es versenyre, egyre nagyobb gondot fordítok a regenerálódásra is. Korábban volt olyan időszak, amikor eszement módon minden nap csináltam valamit, de ma már tudom, hogy ennek milyen hátulütői lehetnek.

Ahogy készülök a 30 km-es versenyre, egyre nagyobb gondot fordítok a regenerálódásra is. Korábban volt olyan időszak, amikor eszement módon minden nap csináltam valamit, de ma már tudom, hogy ennek milyen hátulütői lehetnek.

Megkérdeztem Pulay Szilvi Nike+ Training Club edzőt, aki a kiegészítő edzésekben segít nekem a versenyfelkészülés alatt, hogy magyarázza el, mennyit és mikor kell pihenni, és ez milyen hatással van a testünkre!

„Ha folyton keményen edzel, egy idő után kimerülsz, lemerülsz: hiába alszol naponta eleget és táplálkozol megfelelően, a folyamatos leterheltség miatt testednek regenerálódásra van szüksége, melyet pihenőnap beiktatásával tudsz leghatékonyabban elérni. Ahhoz, hogy elkerüld a sérüléseket, és ki tudd hozni magadból a maximumot, heti minimum egy napot szánj pihenésre.”

- Pulay Szilvi
PULAY SZILVI
forrás: Rácz Tamás/N+RC
PULAY SZILVI

Elmondta azt is, hogy a heti egy lehet kettő is, attól függ milyen kemény a programunk, mennyire terhelnek meg az edzéseink. Megeshet, hogy a terveket felülírja a fáradtság, vagy az izmaink nincsenek felkészülve a következő futásra, egyszerűen úgy érezzük, hogy képtelenek vagyunk teljesíteni, ekkor gyakran a legjobb döntés a pihenés.

„Ne feledd! Az edzések okozta kimerültség nem pusztán a testednek árthat, de ingerültté, feszültté tehet.”

- Pulay Szilvi

A pihenőnapnak nem feltétlenül a karosszékben ücsörgésről, vagy az egy helyben fekvésről kell szólnia, sőt! Aki rendszeresen sportol, valószínűleg nehezen marad egy helyben. Azokon a napokon, amikor nem edzünk, választhatunk más aktív tevékenységet, rekreációs elfoglaltságot: pl. bowlingozást, táncot, egy laza sétát, windsurfözést…

Szilvi hozzátette azt is, hogy a regenerálódást segíti a megfelelő táplálkozás, a masszázs, az SMR-hengerezés is. Fontos ezen kívül, hogy a pihenőnapokon töltekezzünk lelkileg, csináljunk olyan dolgokat, amiket szeretünk, legyünk a barátainkkal, családunkkal.

Én személy szerint szívesen megyek szaunába vagy túrázni, esetleg játszom az állatainkkal regenerálódás gyanánt, de van amikor szó szerint az ágyban fetrengés segít…

Te hogyan szeretsz regenerálódni?

Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft