Felkészülés a maratonra + fogyókúra: mehet a kettő együtt?

Sokan azt hiszik, hogyha elkezdenek felkészülni egy nagyobb távra, a több edzés miatt majd könnyebben le is dobják azokat a plusz kilókat, amiktől már jó ideje szeretnének megszabadulni. De vajon tényleg mehet a két dolog egyszerre?

Sokan azt hiszik, hogyha elkezdenek felkészülni egy nagyobb távra, a több edzés miatt majd könnyebben le is dobják azokat a plusz kilókat, amiktől már jó ideje szeretnének megszabadulni. De vajon tényleg mehet a két dolog egyszerre?

A megfelelő energiaszint és regenerálódás

Ha egy nagyobb terhelés alatt van a tested hosszú hetekig, sokkal nagyobb gondot kell fordítani a kalóriabevitelre, szénhidrátraktárak utántöltésére és a regenerálódásra. A rengeteg futás izomvesztességgel jár, ha ezt szeretnéd kezelni, minden edzés után kell fehérjét fogyasztanod, és ezzel a sérüléseket is megelőzheted. De, arról sem szabad megfeledkezni, hogy a szénhidrát raktáraid ne legyenek kiürülve, mert különben az izmaidat kezdi el bontani a szervezeted a tréningek alatt. Ehhez sok olyan ételt kell fogyasztani, amit egy diéta alatt nem feltétlen ennél meg. Elengedhetetlen a kalóriadús táplálkozás, ha azt szeretnéd, hogy jól bírd az edzéseket.

Az edzések előtt

Ha hosszúakat futsz, alaposan meg kell tervezned, hogy mikor, mit és mennyit eszel. Ha reggelre építed be, sajnos nem tudsz két órával futás előtt egy energiadús kaját benyomni, de muszáj enned előtte valamit. Ha délben mész ki futni, akkor kell a bőséges reggeli, ha este, akkor pedig az uzsonna a legfontosabb. Így tehát nem feltétlen kell összességében több kalóriát bejuttatnod, de csak akkor, ha nagyon-nagyon alaposan megtervezed az étrendedet, és ha az edzés előtti táplálkozásra óriási hangsúlyt fektetsz. Ha ez megvan, megteheted, hogy a többi étkezés kicsit kevesebb kalóriát tartalmazzon, és így nem kezdesz el hízni.

Olvasd el ezt is!

Hogyan töltekezz?

10k alatt még nincs szükséged arra, hogy kaját vigyél magaddal az edzésre, de nagyobb távoknál már ajánlott. Egy jól megszervezett maraton alatt kell, hogy legyen a frissítőpontokon olyan táplálék is, amivel pótolhatod az elveszített szénhidrátot. Nagyjából 30-60g szénhidrátot kell bevinned egy nagyobb futás alkalmával gélekből, izókból és szeletekből. Sajnos, ezt nem érdemes elhagynod csak azért, mert fogyni akarsz. Óránként 120-240 kalóriát kell bevinned annak ellenére, hogy 600-at égetsz el, szóval ez nem áll a fogyás útjába.

Mi a megoldás?

Elsőként azt javasolnánk, hogy a maraton után kezdj el fogyókúrázni, mert bár nem lehetetlen a kettő együtt, nagyon macerás, és rengeteg odafigyelést igényel. De ha ez nem opció, akkor gondolj erre: ha többet edzel, pozitív irányba indul el a tested, és eleve megváltozik anélkül, hogy fogyóznál. Ha okosan és átgondoltan építed fel a menüdet, simán ledobhatsz 1-2 kilót is, de mindenképpen ez a másodlagos célod legyen!

Olvasd el ezt is!
Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft