Hogyan kezdd újra a futást egy sérülés után?

Sajnos sokunkkal előfordult már, hogy egy komolyabb sérülés miatt hetekre vagy hónapokra le kellett mondanunk a futásról. Ha éppen te vagy ilyen helyzetben, és hamarosan visszaállsz a pályára, ezeket a szabályokat mindenképpen tartsd be az újrakezdésnél!

Sajnos sokunkkal előfordult már, hogy egy komolyabb sérülés miatt hetekre vagy hónapokra le kellett mondanunk a futásról. Ha éppen te vagy ilyen helyzetben, és hamarosan visszaállsz a pályára, ezeket a szabályokat mindenképpen tartsd be az újrakezdésnél!

Közhely, de igaz: légy pozitív!

Először is, reális célokat határozz meg, és ne onnan akard folytatni, ahol abbahagytad, így nem érzed majd magad sikertelennek. Ne úgy állj hozzá, hogy milyen szörnyű formában vagy, hanem hogy „de jó, újra futhatok!” Sok esetben egyébként nagyon jót tesz akár egy nagyobb kihagyás is, főként azoknak, akik korábban nem nagyon hagytak időt maguknak a regenerálódásra.

Ne hasonlítgasd magad a korábbi formádhoz!

Attól még, hogy a sérülés előtt 39 perc alatt megvolt a 10K, ne érzed rosszul magad, mert most 6:00-ás ezreket futsz. A múlt elmúlt, az új helyzettel kell megbarátkoznod, és ebből kell kihoznod a legtöbbet. Kitartó munkával pedig simán legyőzöd a korábbi énedet!

Fokozatosan szoktasd a testedet a terheléshez!

Ha hetekig vagy hónapokig nem futottál, még véletlenül se ugyanolyan rendszerességgel és távoknak vágj neki, mint a kényszerpihenő előtt. Még akkor sem, ha rendszeresen sportoltál mást, mert a futáshoz újra hozzá kell szoktatnod az ízületeidet és az izmaidat. Lassú tempóban, pici távokon (akár 2 km) kísérletezz az elején.

Fektess nagy hangsúlyt a keresztedzésre!

Ha a futásmentes időszakban például úsztál vagy bringáztál, akkor a futás mellett szükséges lesz erősítő edzésekre és/vagy jógára is járnod, amivel gyorsabbá teheted a formába lendülésedet, és az újabb sérüléseket is elkerülheted!

Olvasd el ezt is!
3 ok, hogy több édesburgonyát egyél

Érdemes a sima krumplit batátára cserélned. Hogy miért? Mutatjuk az okokat!

Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft