Hogyan kezdd újra a futást egy sérülés után?

Sajnos sokunkkal előfordult már, hogy egy komolyabb sérülés miatt hetekre vagy hónapokra le kellett mondanunk a futásról. Ha éppen te vagy ilyen helyzetben, és hamarosan visszaállsz a pályára, ezeket a szabályokat mindenképpen tartsd be az újrakezdésnél!

Sajnos sokunkkal előfordult már, hogy egy komolyabb sérülés miatt hetekre vagy hónapokra le kellett mondanunk a futásról. Ha éppen te vagy ilyen helyzetben, és hamarosan visszaállsz a pályára, ezeket a szabályokat mindenképpen tartsd be az újrakezdésnél!

Közhely, de igaz: légy pozitív!

Először is, reális célokat határozz meg, és ne onnan akard folytatni, ahol abbahagytad, így nem érzed majd magad sikertelennek. Ne úgy állj hozzá, hogy milyen szörnyű formában vagy, hanem hogy „de jó, újra futhatok!” Sok esetben egyébként nagyon jót tesz akár egy nagyobb kihagyás is, főként azoknak, akik korábban nem nagyon hagytak időt maguknak a regenerálódásra.

Ne hasonlítgasd magad a korábbi formádhoz!

Attól még, hogy a sérülés előtt 39 perc alatt megvolt a 10K, ne érzed rosszul magad, mert most 6:00-ás ezreket futsz. A múlt elmúlt, az új helyzettel kell megbarátkoznod, és ebből kell kihoznod a legtöbbet. Kitartó munkával pedig simán legyőzöd a korábbi énedet!

Fokozatosan szoktasd a testedet a terheléshez!

Ha hetekig vagy hónapokig nem futottál, még véletlenül se ugyanolyan rendszerességgel és távoknak vágj neki, mint a kényszerpihenő előtt. Még akkor sem, ha rendszeresen sportoltál mást, mert a futáshoz újra hozzá kell szoktatnod az ízületeidet és az izmaidat. Lassú tempóban, pici távokon (akár 2 km) kísérletezz az elején.

Fektess nagy hangsúlyt a keresztedzésre!

Ha a futásmentes időszakban például úsztál vagy bringáztál, akkor a futás mellett szükséges lesz erősítő edzésekre és/vagy jógára is járnod, amivel gyorsabbá teheted a formába lendülésedet, és az újabb sérüléseket is elkerülheted!

Olvasd el ezt is!
4 tipp - erre figyelj, ha esőben futsz

Ha a természet megtréfál és a versenyed napján hatalmas esővel köszönt, fogadd meg a következő tanácsokat.

Tízperces gyalogló edzésterv, amit ebédidőben is elvégezhetsz

Van olyan, hogy nincs kedved normálisan edzeni, pedig nagyon szükséged lenne a mozgásra. Vagy éppen most lábadozol egy sérülésből, és csak szoktatnod kell a testedet ahhoz, hogy újra elkezdesz sportolni. Bármelyik is igaz rád, az alábbi tízperces edzésterv neked szól!

Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft