Négy mód, ahogy a génjeid befolyásolják a futásod

Bizony, a gének a futásodra is hatással lehetnek.

Bizony, a gének a futásodra is hatással lehetnek.

SEBESSÉG KONTRA KITARTÁS
MIT TUDHATSZ MEG? A gének befolyásolják a gyors és lassú izomrostok arányát, ami abban játszik szerepet, 100 méteren, vagy félmaratonban jeleskedsz-e. A legtöbb élvonalbeli rövidtávfutóból például hiányzik az ACTN3 nevű génváltozat, amely ront a vágtázási teljesítményen.
MIÉRT HASZNOS TUDNI? E génvariáció megléte csupán annyit árul el, befoghatod-e Usain Boltot, azt viszont nem, hogy eléred-e a szintidőt a bostoni maratonhoz; azt pedig végképp nem, hogyan készülj rá – véli dr. Stephen Roth marylandi génkutató.

A SÉRÜLÉS KOCKÁZATA
MIT TUDHATSZ MEG? Egy COL1A nevű génváltozat az elülső térszalag szakadásához köthető. Emellett a DNS 67 darabkája befolyásolja a csonttörések valószínűségét. Dr. Stuart Kim, a Stanford Egyetem tudósa szerint a génjeid valószínűleg magyarázatot adnak a sérülékenységedre.
MIÉRT HASZNOS TUDNI? A tudósok által felfedezett genetikai markerek vélhetően csupán a teljes kép egy egészen kis hányadát fedik le – sokkal többet nem tudunk, mint amit igen. A múlt viszont sokat elárul: ha valahol már megsérültél, ott nagyobb az újbóli sérülés kockázata.

REGENERÁLÓDÁS
MIT TUDHATSZ MEG? A szakterülettel foglalkozó cégek az IL-6-hoz hasonló gyulladás marker géneket elemzik, és javaslatot tesznek a ideális pihenőidőre.
MIÉRT HASZNOS TUDNI? Számos tényező játszik szerepet a regenerálódás gyorsaságában, többek között az, milyen gyorsan futottál, és mit ettél utána – hangsúlyozza dr. Linda Pescatello a Connecticuti Egyetemről. Hogy valós időben követhesd mindezt, használj az Ithlete-hoz hasonló, ujjbegy-érzékelővel kombinált alkalmazást, hogy feljegyezhesd a pulzusod szaporaságának változását, ami jelezheti, ha túlzásba viszed az edzést.

TESTALKAT
MIT TUDHATSZ MEG? A legtöbb genetikai teszt azonosítja az úgynevezett túlsúly-géneket – emeli ki Pescatello. Bizonyos variációk növelik a kockázatot; talán az étvágyadat vagy a zsírraktározást befolyásolják.
MIÉRT HASZNOS TUDNI? Pescatello szerint számos más gén – és az életmód, például az étrend – játszik szerepet abban, mennyire könnyen tudod belepréselni magad a futónadrágba. Ha a rokonságban sok a kövér – elég körbenézned a karácsonyi asztalnál –, ezzel motiváld magad. Akár heti egy óra futás is a javadra billentheti a mérleg nyelvét, még akkor is genetikailag hajlamos vagy az elhízásra.

5 erősítő gyakorlat, amikkel több zsírt égethetsz futás közben

Ha többet szeretnél kihozni a futásaidból, érdemes erősítened is! Ha erősebbé válsz, gyorsabb és kitartóbb leszel, ráadásul csökken az esélyed a sérülésekre is.

A 4 legegyszerűbb superfood, ami szuperegészségesen tart

Nem csak a matcha, a maca, a chia mag és a quinoa szuperkaja. Hanem pár könnyen fellelhető alapélelmiszer is!

Ezért kerüld a hosszú, forró fürdőket télen

Egy hasznos tanács a téli időszakra: ints búcsút a száraz bőrtől és hajtól, ha szép akarsz lenni karácsonyra.

Így készíts tökéletesen pulykasültet! + ITT a titkos fűszerkeverék receptünk!

Egy egész magazint szenteltek a pulykahúsnak, melyet akár INGYEN letölthetsz INNEN!

3 táplálkozási szabály, amit nyugodtan megszeghetsz az ünnepek alatt

Ha egész évben odafigyeltél arra, mit eszel, karácsonykor nyugodtan lazíts egy kicsit, hogy kiélvezd az ünnep minden részét.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft