Sokkal, de sokkal jobban izzadsz, mint az átlag?

Ha egyébként is izzadós vagy, a hőségben, sportolás közben már patakokban folyik rólad a víz? Ha téged is fokozott izzadás kínoz, eláruljuk, mit kell tudnod róla!

Ha egyébként is izzadós vagy, a hőségben, sportolás közben már patakokban folyik rólad a víz? Ha téged is fokozott izzadás kínoz, eláruljuk, mit kell tudnod róla!

Először is: 3 típusú izzadtság létezik. Az egyik az a fajta, ami az egész testeden keresztül távozik edzés vagy a tűző nap hatására. A második, amikor a tenyereden és a talpadon jelenik meg többek között stressz miatt. A harmadik pedig a hónalj és nemi szerveknél megjelenő szagosabb változat.

Azt is tudnod kell, hogy nem azért izzadsz nagyon, mert nem vagy elég fitt!

Ez nagyrészt genetika, másrészt táplálkozás és vízfogyasztás függvénye is. Akkor kezdi el a test az izzadtságot termelni, amikor megnő a hőmérséklet, vagy nagyobb terhelésnek teszed ki a tested, mint korábban. Nem véletlen, hogy egy élsportoló simán lefut egy nagyobb távot minimális izzadással, ugyanaz az edzés viszont már az első percben taccsra vág ezen a téren egy kevésbé fitt embert. Viszont minél többet tartózkodsz melegben, és minél többet edzel, annál hatékonyabb leszel verejtékezés terén. A tested hamarabb reagál a melegre, és korábban elkezdi hűteni magát, így korábban megjelenik a folt a pólódon.

Az, hogy mennyit izzadsz felnőttként, már két éves korod előtt kialakul!

Ha az egyik, vagy mindkét szülőd izzadós volt, nagy esélyed van arra, hogy te is az legyél. A pasik mindenképpen többet verejtékeznek, mint a nők, de teljes mértékben ezt sem lehet kijelenteni. Az is biztos, hogy minél nagyobb valakinek a teste, annál jobban izzad, hiszen keményebben dolgoznak, nagyobb terhet cipelnek. Ráadásul, mivel az izmok hőt termelnek, a nagyobb izomtömeggel rendelkező emberek többet izzadnak, mint a vékonyabb társaik. Viszont tény, hogy 2 éves korod előtt eldől, hogy mennyit fogsz később izzadni, hiszen ebben a korban aktiválódnak először ezek a területek. Az aktívabb bébik ugyanis később többet verejtékeznek majd.

Aki többet izzad, az több vizet iszik.

Minél többet izzadsz, annál többet kell innod, hogy ezt pótold, és minél többet iszol, annál jobban verejtékezel, ez egy ördögi kör. Ha nagyon izzadós vagy, tényleg oda kell figyelned a megfelelő folyadék-bevitelre, és jót tesz, ha nagyon hideget iszol, mert ez segít belülről jobban lehűlni.

Ha olyan mértékű már az izzadás, ami akadályoz a mindennapokban, esetleg túlságosan kellemetlen, fordulj orvoshoz!

Olvasd el ezt is!
Ezért szeretem a téli futásokat

Bár sok nehézség van, hiszen rengeteg cuccot kell felvenni, csúszós a talaj, és konkrétan megfagy az arcom, mégis imádok télen futni, ezek miatt:

Csodaszerként emlegetett SMR henger

Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő új funkcionális eszköz az SMR henger (self-myofascial release- izompólya önmasszázs). Élsportolók esküsznek rá, henger nélkül nem mennek egy edzésre/versenyre sem. Ha nekik bevált, neked is érdemes beépíteni az edzéseid mellé. Amellett, hogy regenerációt gyorsíthatsz, számos sérülés megelőzésében segíthet.

Ha a futáshoz jól jön egy új dal

Új videoklipjével azokat a futókat jó eséllyel megnyeri a Manoya, akik szívesen hallgatnak zenét futás közben. A kellemes ütemű nóta egy könnyű futás klassz kísérője lehet.

Az életmódváltás 5 érzelmi fázisa

A fogyúkúra nem vicc. Mindig rengeteg változással, lemondással jár és mindenkire másképp hat. Ha életmódváltásba kezdesz, az is biztos, hogy kissé érzékenyebb leszel a megszokottnál.

Miért van szükség keresztedzésre?

Ha kitűzött céljaid között az is szerepel, hogy gyorsabb legyél, más sportok is segíthetnek abban, hogy ezt elérd.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft