80 évesen is szeretnél még futni? Ezeket a szabályokat tartsd be!

Sok idősebb ember panaszkodik arra, hogy fiatalon még nagyon szeretett futni, de annyira megfájdult a térde, lába, hogy már nem bír. Ha te nem szeretnél így járni, és idős korban is futni akarsz, ezeket a szabályokat tartsd be:

Sok idősebb ember panaszkodik arra, hogy fiatalon még nagyon szeretett futni, de annyira megfájdult a térde, lába, hogy már nem bír. Ha te nem szeretnél így járni, és idős korban is futni akarsz, ezeket a szabályokat tartsd be:

Olvasd el ezt is!

1) Figyelj a testedre!

A futók gyakran azzal rontják el, hogy nem törődnek a kis fájdalmakkal, és lusták orvoshoz menni. Csak akkor jutnak el dokihoz, ha már nagy a baj, ez pedig olykor óriási károkat okoz. És igen, ha szükséges, muszáj kényszerpihenőt is tartani,

2) Lépj kisebbeket

Hosszú távon érdemes rászoknod arra, hogy a nagyobb lépések helyett, több kisebbel haladj. Így kisebb terhelés nehezedik a bokádra, térdedre és ízületeidre. Most még nem is tudod elképzelni, de évekkel később nagyon hasznos szokás!

3) Használj edzéstervet

Azért jó, mert így nem szállsz el, nem futsz hirtelen sokkal többet, mint korábban, ezzel megelőzve a sérüléseket. Szép lassan kell emelni a távokat, mert különben olyan terhelésnek teszed ki a tested, amit talán nem bír el. Mindig okosan állj az edzéshez, és a pihenőnapokat is tartsd be.

4) Kell a keresztedzés

Akármekkora futóbolond is vagy, mindig iktass be más típusú edzéseket. Legyen ez TRX, úszás, erősítés, vagy bármi olyan, ami kíméli az ízületeket, és közben erősíti az izmaidat.

Boldog futásokat kívánunk!

Az 4 legegyszerűbb superfood, ami szuperegészségesen tart

Nem csak a matcha, a maca, a chia mag és a quinoa szuperkaja. Hanem pár könnyen fellelhető alapélelmiszer is!

Ezért kerüld a hosszú, forró fürdőket télen

Egy hasznos tanács a téli időszakra: ints búcsút a száraz bőrtől és hajtól, ha szép akarsz lenni karácsonyra.

3 táplálkozási szabály, amit nyugodtan megszeghetsz az ünnepek alatt

Ha egész évben odafigyeltél arra, mit eszel, karácsonykor nyugodtan lazíts egy kicsit, hogy kiélvezd az ünnep minden részét.

5 ok, amiért fájhat a mellkasod futás közben

Több dolog is okozhat mellkasi fájdalmat, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Bár a tünetek ijesztőek, gyakran elég banális dolgok állhatnak a háttérben.

3 hack, amitől minden futás sokkal, de sokkal kényelmesebb lesz

Olyan apróságokról van szó, amik elsőre semmiségnek tűnnek, ám ha kipróbálod, sokkal komfortosabbak lesznek az edzéseid!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft