Nem jön ki? Tedd ezt

Tudod, hogy hamarosan kezdődik a verseny és előtte még el kéne menned wc-re, mert verseny közben nem szeretnél megállni. Mit tegyél, hogy megsürgesd a dolgokat?

Tudod, hogy hamarosan kezdődik a verseny és előtte még el kéne menned wc-re, mert verseny közben nem szeretnél megállni. Mit tegyél, hogy megsürgesd a dolgokat?

1. Igyál kávét

Sok futó esküszik rá, hiszen ez felpörgetni az anyagcseréd, az emésztőrendszered, aztán már csak annyi a dolgod, hogy beülj a trónra és várj. Néhány perc elég lehet ahhoz, hogy kijöjjön, aminek jönnie kell.

2. Mozogj

A mozgás is felgyorsítja az anyagcseréd, ezért érdemes pár gyakorlatot elvégezni futás előtt. Akár kocoghatsz is, de a terpesz-zár ugrás és a dinamikus nyújtások is meghozzák hatásukat.

3. Kelj korábban

Érdemes úgy időzítened az ébreést, hogy minden reggeli rituálédra maradjon idő. Ha esetleg más időzónába utazol, érdemes a szokásosnál korábban kelned, hogy mindenre bőven maradjon időd.

4. Masszázs

Egy új kutatás szerint ha enyhén masszírozod a gátad, megelőzheted a székrekedés kialakulását. Bár nagyon furcsának hangzik, egy próbát megér.

5. Vészhelyzetben használj kúpot?

A glicerines kúp sok szakértő szerint hatásos, ám a versenyen bajt okozhat, főleg akkor, ha még azelőtt nem próbáltad. Maximum a verseny előtti este próbáld ki, de reggel ne ezzel induljon a napod.

6. Figyelj a táplálkozásra

A rostok fontos szerepet játszanak az anyagcsere megfelelő működésében, ezért a verseny előtti hetekben fogyassz rostokat bőséggel. Viszont a verseny előtti nap már ne egyél annyit, mert hasmenést is okozhat. Figyelj a folyadékpótlásra is, hiszen ha keveset iszol, a wc-n sem megy majd a nagydolog. Igyál a verseny előtti nap és a verseny reggelén is vizet, hogy mozgásban tartsd az emésztőrendszered.

Olvasd el ezt is!
Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft