Sérülésmentes nyarat!

Nyáron mindenki jobban belehúz, de ha nem szeretnél hamar lesérülni, tartsd be az alábbi szabályokat!

Nyáron mindenki jobban belehúz, de ha nem szeretnél hamar lesérülni, tartsd be az alábbi szabályokat!

Olvasd el ezt is!

1) Mindig figyelj arra, hogy milyen formában vagy. Sokan elkövetik azt a hibát, hogy átugranak pár lépcsőfokot a fejlődésben, pedig ezt nem szabad. Kellenek a kihívások, de csak olyanba vágj bele, amit elbír a tested!

2) Hallgass a testedre! Azt hiszed, az a kis fájdalom a sípcsontod belső részén semmiség? Soha nem az! Legyen otthon árnikagéled, amivel kezelheted az ilyen gyulladásokat, egy kis jegelés meg pihentetés pedig kijár neked pár napig.

3) Soha ne ragadj be egy edzéstípusba! Attól még, mert itt a nyár, és nonstop futhatsz a szabadban, muszáj beiktatni néhány keresztedzést, hogy megfelelően fejlődjön a tested.

4) Bár, amikor már tapasztalt vagy, be tudod azonosítani a fájdalmat, mégis jobb nem az öndiagnózisra vagy a Google-re hagyatkozni, hanem egy profira!

5) A megfelelő étrend is elengedhetetlen a sérülések elkerülésében: fogyassz sok kalciumban, omega-3 zsírsavakban és proteinben gazdag ételt.

6) Ha eleget alszol, sokkal kisebb eséllyel találnak meg a sérülések. Szóval ez legyen az a dolog, amiről soha, semmilyen körülmények között ne engedj!

Olvasd el ezt is!
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft