Életed legrosszabb versenyén vagy túl?

Nos, mindenkinek van legalább egy. De az a jó, hogy olyan dolgokat tanulsz meg belőle, amik később hihetetlenül hasznosak lesznek.

Nos, mindenkinek van legalább egy. De az a jó, hogy olyan dolgokat tanulsz meg belőle, amik később hihetetlenül hasznosak lesznek.

Több okból is sikerülhet rosszul egy verseny, például a nem megfelelő öltözet, cipő, felkészülés miatt, de egy sérülés is közbeszólhat. Mi viszont most két másik faktorról ejtünk szót:

Az időjárás

Sajnos bármennyit is készülsz egy versenyre, az időjárás közbeszólhat. Hiszen zuhogó esőben vagy 45 fokban biztosan nem tudsz olyan jó eredménnyel futni, mint ideális körülmények között. Egyszerűen fölösleges is idegeskedned ezen: szörnyen hangzik, de hiába a több hónapos versenyfelkészülés, zuhogó esőben annak is örülsz, ha teljesíted a távodat, nem hogy még azzal foglalkozz, mennyi idő alatt futod le.

Mi a teendő?

Akkor visel meg legkevésbé, ha egyébként rossz időben is kint futsz, és nem bújsz be azonnal konditerembe a futópadra. Így hozzászoksz a különböző időjárási körülményekhez, és nem rettensz meg az esőtől, széltől, hőségtől. Ettől sokkal magabiztosabb leszel, és tudod majd mi a teendő.

A frissítés

Ha valamit megtanulhatsz egy rosszul sikerült versenyből, az az, hogy a frissítés kérdését nem szabad elodázni. Ha tapasztalt futó vagy, már biztosan pontosan tudod, hogy mikor, mit érdemes a szervezetedbe juttatni, hogy a lehető legjobb formádat hozd. Viszont kezdőként ez egy teljesen homályos terep számodra.

Mi a teendő?

A legfontosabb, hogy tesztelj le különböző állagú, ízű, összetételű termékeket: géleket, shotokat, porokat, szeleteket, hogy megtudd, mire, hogyan reagál a szervezeted, és elő se forduljon, hogy a versenyen találkozol először valamelyikkel. Tudnod kell, hogy a 5. vagy 10. kilométernél érdemes elkezdened frissíteni, és hogy mivel. Sokan arról számolnak be, hogy a gélektől megy a hasuk, míg mások nem szeretnek szeletet vinni magukkal, mert csak lelassulnak az elfogyasztásuk közben. Az viszont teljesen biztos, hogy egy 10K feletti távnál ne hagyatkozz kizárólag a verseny frissítőpontjaira, hanem legyen nálad a bevált fegyvered!

Írd meg kommentben, neked melyik volt a legrosszabb versenyed, és miért!

Olvasd el ezt is!
4 tipp - erre figyelj, ha esőben futsz

Ha a természet megtréfál és a versenyed napján hatalmas esővel köszönt, fogadd meg a következő tanácsokat.

Tízperces gyalogló edzésterv, amit ebédidőben is elvégezhetsz

Van olyan, hogy nincs kedved normálisan edzeni, pedig nagyon szükséged lenne a mozgásra. Vagy éppen most lábadozol egy sérülésből, és csak szoktatnod kell a testedet ahhoz, hogy újra elkezdesz sportolni. Bármelyik is igaz rád, az alábbi tízperces edzésterv neked szól!

Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft