Életed legrosszabb versenyén vagy túl?

Nos, mindenkinek van legalább egy. De az a jó, hogy olyan dolgokat tanulsz meg belőle, amik később hihetetlenül hasznosak lesznek.

Nos, mindenkinek van legalább egy. De az a jó, hogy olyan dolgokat tanulsz meg belőle, amik később hihetetlenül hasznosak lesznek.

Több okból is sikerülhet rosszul egy verseny, például a nem megfelelő öltözet, cipő, felkészülés miatt, de egy sérülés is közbeszólhat. Mi viszont most két másik faktorról ejtünk szót:

Az időjárás

Sajnos bármennyit is készülsz egy versenyre, az időjárás közbeszólhat. Hiszen zuhogó esőben vagy 45 fokban biztosan nem tudsz olyan jó eredménnyel futni, mint ideális körülmények között. Egyszerűen fölösleges is idegeskedned ezen: szörnyen hangzik, de hiába a több hónapos versenyfelkészülés, zuhogó esőben annak is örülsz, ha teljesíted a távodat, nem hogy még azzal foglalkozz, mennyi idő alatt futod le.

Mi a teendő?

Akkor visel meg legkevésbé, ha egyébként rossz időben is kint futsz, és nem bújsz be azonnal konditerembe a futópadra. Így hozzászoksz a különböző időjárási körülményekhez, és nem rettensz meg az esőtől, széltől, hőségtől. Ettől sokkal magabiztosabb leszel, és tudod majd mi a teendő.

A frissítés

Ha valamit megtanulhatsz egy rosszul sikerült versenyből, az az, hogy a frissítés kérdését nem szabad elodázni. Ha tapasztalt futó vagy, már biztosan pontosan tudod, hogy mikor, mit érdemes a szervezetedbe juttatni, hogy a lehető legjobb formádat hozd. Viszont kezdőként ez egy teljesen homályos terep számodra.

Mi a teendő?

A legfontosabb, hogy tesztelj le különböző állagú, ízű, összetételű termékeket: géleket, shotokat, porokat, szeleteket, hogy megtudd, mire, hogyan reagál a szervezeted, és elő se forduljon, hogy a versenyen találkozol először valamelyikkel. Tudnod kell, hogy a 5. vagy 10. kilométernél érdemes elkezdened frissíteni, és hogy mivel. Sokan arról számolnak be, hogy a gélektől megy a hasuk, míg mások nem szeretnek szeletet vinni magukkal, mert csak lelassulnak az elfogyasztásuk közben. Az viszont teljesen biztos, hogy egy 10K feletti távnál ne hagyatkozz kizárólag a verseny frissítőpontjaira, hanem legyen nálad a bevált fegyvered!

Írd meg kommentben, neked melyik volt a legrosszabb versenyed, és miért!

Olvasd el ezt is!
3 ok, hogy több édesburgonyát egyél

Érdemes a sima krumplit batátára cserélned. Hogy miért? Mutatjuk az okokat!

Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft