Női futóknak: tényleg lelassít a menstruációd?

Mert a ciklusod igenis befolyásolja teljesítményedet, de ha tudatos vagy, simán a javadra fordíthatod!

Mert a ciklusod igenis befolyásolja teljesítményedet, de ha tudatos vagy, simán a javadra fordíthatod!

A nőknek általában 28 napos a ciklusa, de 25 és 45 között is normálisnak mondható. Két részre osztjuk, az elsőben az ösztrogén szint folyamatosan megemelkedik, hogy a tested felkészüljön az ovulációra, ami a 14. napon meg is történik. Ezután a méhnyálkahártya készül fel a megtermékenyítésre. Ha ez nem történik meg, jön a menstruáció, és így tovább...

Időzítsd az edzéseket!

Ahogy a hormonjaid változnak, úgy a sportteljesítményed sem egyforma a ciklusod különböző részein. Általánosságban elmondható, hogy az első két hétre jobb időzíteni a rövidebb, de intenzívebb edzéseket és versenyeket (ez persze nem rajtad múlik), mert ilyenkor terhelhetőbb vagy, és több az energiád. A következő hétben nehezebben viseled a kemény tréningeket, viszont a zsírégetés fokozottabban működik, szóval jobb erre ráerősíteni. Egy héttel a menstruációd előtt pedig legyél türelmes magaddal: biztos, hogy nem ilyenkor fogsz rekordot dönteni, de lassabb, regeneráló kocogásokra, vagy hosszabb, de lájtos edzésekre tökéletes időszak.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! 4 mítosz a futásról

Menstruációval futni

Amikor Uta Pippig 1996-ban megnyerte a Boston maratont, a vér már a lábain folyt le célba érkezéskor. Ő egyáltalán nem foglalkozott azzal, hogy éppen megvan a havibaja, és ez a teljesítményét sem befolyásolta nagyon. Ha erős a vérzésed, azt hozza magával, hogy az oxigén nehezebben jut el az izmaidba, ami megnehezíti a futást. De, ha figyelsz, hogy gyakrabban vegyél kisebb levegőt, és fejben eldöntöd, hogy így is lefutod a távot, biztosan sikerülni fog!

Teszteld magad!

Minden nő máshogy reagál a hormonális változásokra, ezért az a legjobb, ha pár hónapig naplót vezetsz arról, hogy mikor érzed magad kirobbanó formában, mikor vagy fáradtabb, mi segít, és hasonlók. Így az eredmények alapján állíthatod össze az edzéstervedet, ezzel pedig valójában előnyhöz is juttathatod magad a többi nő, de akár a férfiak között is!

Olvasd el ezt is!
A 4 legegyszerűbb superfood, ami szuperegészségesen tart

Nem csak a matcha, a maca, a chia mag és a quinoa szuperkaja. Hanem pár könnyen fellelhető alapélelmiszer is!

Ezért kerüld a hosszú, forró fürdőket télen

Egy hasznos tanács a téli időszakra: ints búcsút a száraz bőrtől és hajtól, ha szép akarsz lenni karácsonyra.

3 táplálkozási szabály, amit nyugodtan megszeghetsz az ünnepek alatt

Ha egész évben odafigyeltél arra, mit eszel, karácsonykor nyugodtan lazíts egy kicsit, hogy kiélvezd az ünnep minden részét.

5 ok, amiért fájhat a mellkasod futás közben

Több dolog is okozhat mellkasi fájdalmat, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Bár a tünetek ijesztőek, gyakran elég banális dolgok állhatnak a háttérben.

3 hack, amitől minden futás sokkal, de sokkal kényelmesebb lesz

Olyan apróságokról van szó, amik elsőre semmiségnek tűnnek, ám ha kipróbálod, sokkal komfortosabbak lesznek az edzéseid!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft