A sikeres fogyás 10 aranyszabálya

Fogadd meg őket, hogy megszabadulj a felesleges kilóktól!

Fogadd meg őket, hogy megszabadulj a felesleges kilóktól!

1. Ne feledd, hogy egyedi kísérlet vagy.

Senki sem él pontosan úgy, mint te, ugyanazokkal a kihívásokkal, biokémiával, anatómiával, múltbeli sérülésekkel, napirenddel, főnökkel és családdal.

2. Ha valami működik, na keress kibúvókat.

Futni és a kilókra figyelni kemény feladat; ha valami bejön neked, tedd minél könnyebbé a gyakorlását. A csábító ételeket tüntesd el a lakásból, a kamrából, a gondolataidból.

3. Ha valami már nem működik, de erőltesd.

Minden módszernek adj legalább egy hetet, mielőtt abbahagynád. Viszont ha két hónap után sem látod, mondjuk, az erőedzés eredményét, próbálkozz valami mással.

4. Jegyzetelj szorgalmasan.

Vegyél nyilvántartásba minden futást. Ugyanez vonatkozik a kalóriaszámlálásra. Az American Journal of Preventive Medicine tanulmányából az derül ki, hogy 1700 túlsúlyos futó közöl azok, akik a hét több mint öt napján ételnaplót vezettek, majdnem kétszer annyit fogytak, mint azok, akik nem.

5. Adj magadnak időt.

A tudósok bebizonyították, hogy kevesebb mint két perc kell ahhoz, hogy valamely vágy kitörlődjön a tudatodból. Ha chipsre áhítozol, mond azt magadnak, hogy majd két perc múlva megkapod, aztán sétáld körbe a háztömböt. Mire hazaérsz, jó eséllyel elmúlik a sóvárgás.

6. Almával teszteld az éhségedet.

Igazán éhes vagy? Ha igen, egy alma elmulasztja. Ha valami konkrét ételre, például chipsre vágysz, valószínűleg valami mástól, például az unalomtól próbálsz megszabadulni.

7. Menj ki a szabadba.

A Journal of Environmental Psychology 2014 júniusi számában publikált tanulmány résztvevői közül azok, akik erdős, természetes környezetben töltöttek el időt, kipihentebbnek, kreatívabbnak, életerősebbnek és vidámabbnak érezték magukat, mint azok, akik a városban töltötték az időt, és a kortizol nevű stresszhormon szintje is alacsonyabb volt náluk.

8. Szerezz barátokat.

Az Obesity 2012 májusi számában megjelent tanulmányból az derül ki, hogy egy programban, ahol a résztvevők 34%-a legalább a testsúlya 5%-át leadta, jelentős tényezőnek bizonyult a „társasági hatás”, azaz a maguk elé hasonló célokat kitűző barátok befolyása, akik együtt küzdöttek, és buzdító emaileket küldtek egymásnak.

9. Köss kompromisszumot, ne áldozatot hozz.

Ha az étkezési és edzési szokásaid miatt megrövidítettnek, magányosnak és ingerlékenynek érzed magad, nem fognak működni a módszereid. Változtass valamin.

10. Ne étellel jutalmazd magad.

Írj fel magadnak öt nem étellel kapcsolatos dolgot, amivel megünnepelheted a sikereidet. Masszíroztasd meg magad. Találkozz a barátaiddal. Kirándulj.

4 tipp - erre figyelj, ha esőben futsz

Ha a természet megtréfál és a versenyed napján hatalmas esővel köszönt, fogadd meg a következő tanácsokat.

Tízperces gyalogló edzésterv, amit ebédidőben is elvégezhetsz

Van olyan, hogy nincs kedved normálisan edzeni, pedig nagyon szükséged lenne a mozgásra. Vagy éppen most lábadozol egy sérülésből, és csak szoktatnod kell a testedet ahhoz, hogy újra elkezdesz sportolni. Bármelyik is igaz rád, az alábbi tízperces edzésterv neked szól!

Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft