Felkészülés a Generali Runner’s World Runra: az első közösségi futás

A felkészülés folytatódik! A Generali Runner’s World Runon induló 3 futó a héten részt vett az eseményre felkészítő közösségi futáson, ahol kiderült, mennyire fogadták meg a szakemberek tanácsát és mennyit fejlődtek az elmúlt pár hétben.

A felkészülés folytatódik! A Generali Runner’s World Runon induló 3 futó a héten részt vett az eseményre felkészítő közösségi futáson, ahol kiderült, mennyire fogadták meg a szakemberek tanácsát és mennyit fejlődtek az elmúlt pár hétben.

Judit, Lujza és Gellért edzőjükkel, Markocsán Sándorral kiegészülve érkeztek a Maratonman Óbudába, ahol csatlakoztak Rákóczi Ferihez és a többi futóhoz.

Judit elmondta, hogy egyik célja az volt, hogy jól érezze magát - ez maximálisan teljesült is -, ráadásul szuperül ment neki a futás. A felkészülésével kapcsolatban pedig a következőket nyilatkozta:

„Rendesen kimozdítottak a komfortzónámból, nagyon élvezem a felkészülést. Próbálom a lehető legtöbbet kihozni magamból.”

- utalt a mögötte lévő edzésekre.

MacPherson Éva tanácsainak köszönhetően pedig az erőnléte is pozitív irányba változott.

Lujza élete első közösségi futásán vett részt. Elmondta, hogy az aznapi edzéstervében megírt távot sikeresen teljesítette.

„Mindenképp nagy húzóerő volt az, hogy közösségben futottam”

- tette hozzá.

Bár még kicsit nehezen megy neki a beszéd futás közben, mivel leginkább a légzésére szokott figyelni, de nagyon jól esett neki kint a levegőn futni. A felkészüléssel is jól halad, mivel eddig mindent teljesített, ami az edzéstervében szerepel.

„Bízom benne, hogy ezek alapján sikeresen lefutom majd a 6.2 km-es távot.”

Megosztotta velünk, hogy a futás abban változtatta meg az életét, hogy sokkal nyugodtabb és jobban kezeli a stresszhelyzeteket is. Tulajdonképpen ez lett az „én-ideje”, amikor csak magával foglalkozik.

Gellért mindig szeretett közösségben futni, ez ad neki motivációt. A keddi közösségi futás számára is abszolút pozitív élmény volt, hiszen jó hangulatban telt a mozgás és a tempójával is meg volt elégedve.

„Munka után szuper levezetés volt a futás.”

- nyilatkozta.

Ő is maximálisan betartja az edzéstervet, mindent pontosan követ, ami oda le van írva. Az Éva által adott tanácsokat is használja, igyekszik annyi szénhidrátot fogyasztani, ami elő van írva számára. A fejlődés tekintetében elárulta, hogy vasárnapi 21K-s versenyén az utolsó két kilométert tempós futással tudta teljesíteni, a végén pedig el sem fáradt, mosolyogva lépte át a célvonalat.

„Bízom benne, hogy ez a lendület a következő versenyig is kitart és még jobb eredményre leszek képes a Generali Runner’s World Runon."

- tette hozzá.

Edzőjük, Markocsán Sándor elmondta, hogy elégedett a csapattal, örömmel látta, hogy mindhárom futó jól teljesített, sokat fejlődtek és betartják az edzéstervben leírtakat.

A futásról videó is készült, amit alább láthattok:

A héten pedig elérkeztünk a véghajrához, hiszen ekkor lesz a futók utolsó közös edzése, aztán pedig már csak néhány nap választja el őket a versenytől.

„Nincs időm futni!” - ha te is mindig ezzel jössz, ez a cikk neked szól!

Ha a kifogások embere vagy, és úgy érzed, egyszerűen képtelen vagy beépíteni a mindennapjaidba a futást, az alábbi tanácsok segítségedre lehetnek.

Két nap futás a semmiben sivatagi forróságban

Lubics Szilvia az ország legismertebb és egyik legsikeresebb ultrafutója. Számos eredményes ultratávú megmérettetés után idén, nagy fába vágta a fejszéjét: benevezett az amerikai Badwater Ultramaratonra. A 135 mérföld (217 km) hosszú verseny nem elsősorban azért nehéz, mert extrém hosszú, hanem mert extrém meleg van akkortájt arrafelé. Szilvivel Szász Norbert többek között arról beszélgetett, hogyan lehet futóként felkészülni a hétköznapi ember számára szinte elviselhetetlen forróságra. Szilvi július 10-én rajtol a Badwater Ultramaratonon.

A kidörzsölődés ellen ezzel az egyszerű megoldással védekezhetsz

Ultrafutó szakértőnk elárulta a legegyszerűbb megoldást...

Ételek, amik lassítják az emésztésed - kerüld őket, ha fogyni szeretnél!

Ne szabotáld a fogyókúrád azzal, hogy rosszul választasz!

Soha ne lógj be egy versenyre se! Azt is elmondjuk, miért

A betlizés és a rajtszámcsere nem engedélyezett, ez van.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Szakértőink
Kérdezz szakértőinktől!

Mindegy, hogy edzéssel, táplálkozással, fogyással, futóruházattal, cipőkkel kapcsolatban vagy bizonytalan, a legprofibb szakemberek készen állnak, hogy megválaszolják a kérdéseidet, és segítsenek neked jobb futóvá és sportolóvá válni!

Fülöp Tibor

futáspulzuskontrollteljesítménydiagnosztikakerékpárhegymászás

Az edzőképzést és teljesítménydiagnosztika képzést Németországban végeztem. A Sportorvosi Központ sportszakmai igazgatójaként elsősorban állóképességi sportolók sportágspecifikus teljesítménydiagnosztikájával, valamint személyre szabott edzéstervezéssel foglalkozom. A hazai edzőképzésben több mint 15 éve jelen vagyok szaktárgyi oktatóként. Szabadidőmben hegyivezetőként és barlangkutatóként tevékenykedem.

Kérdezek tőle

Frányó Eszter

táplálkozássporttáplálkozásétrenddiéta

A táplálkozásnak önmagában nincs teljesítményfokozó hatása, de ha nem megfelelően viszed be a tápanyagokat, azzal nagyban ronthatsz a teljesítményeden. Dietetikusként az a célom, hogy kihozzam belőled a maximumot, méghozzá olyan személyre szabott tanácsokkal és étrenddel, amiben nem hagyom figyelmen kívül azt sem, hogy mi a kedvenc ételed. Fordulj hozzám bizalommal.

Kérdezek tőle

Csanya

terepfutásfutás

Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás.hu alapítójaként is ismerhettek. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának (ez természetesen alaptalan pletyka csupán). Másfél évtizedes terepfutó (és esőtáncos) múlttal várom kérdéseiteket. 

Kérdezek tőle

Gadányi Bálint

maratonmaratoni felkészülésfutás

Pécsen végeztem testnevelő-edző szakon. Gyerekkorom óta sportolok. Több sportágat is versenyszerűen űztem. A leghosszabb időt atlétaként töltöttem el. Magasúgróból lettem középtávfutó, majd a hosszabb utcai versenyek kezdtek el érdekelni. 2009-ben egy komoly betegségből való felépülés melléktermékeként a triatlonban kerestem a megújulást. Azóta 9x teljesítettem az ironman távot. Legjobb maratoni időm: 2:54, a legjobb ironman időeredményem pedig: 9:48. 

Kérdezek tőle

Janota Zoltán 'Johnny'

triatlonTRXspinningtáplálék-kiegészítők

A triatlon az életem fontos része több mint 26 éve. Ez idő alatt szerzett 13x ironman finisher-, 2x féltávú-, és 5x Somogy Megyei Duatlon Bajnoki címemmel rengeteg értékes tapasztalatot szereztem a fizikai és mentális felkészülésben. Kétdiplomás edzőként, Spinning- és TRX oktatóként segítem sok sportoló, vállalatvezető és átlagember minőségi sportolását, céljaik elérését itthon és külföldön. A BioTechUSA állóképességi szakértőjeként, cikkíróként és tesztelőjeként a táplálék-kiegészítők világában is igyekszem hatékony támogatást nyújtani mindenkinek.

Kérdezek tőle

Kis-Soós Zsanett

futásfutótechnikafutás várandósság alatt

Hazánk legrégebbi egyesületének, a Magyar Athletikai Club tagjaként, többszörös korosztályos magyar bajnokként, válogatottként és amerikai egyetemi sportösztöndijasként a versenysportban szereztem meg a legfontosabbat, ami az futáshoz szükséges lehet: a tapasztalatot. A legjobb félmaratoni időm: 1:17, és erre nagyon büszke vagyok. Az edzősködés, és az amatőr futókkal való foglalkozás alapjait már a Margitszigeti Atlétikai Club, illetve a NIKE Futóklub keretein belül sajátítottam el. Amikor kamaszkoromban elkezdtem futni, sokan egyszerűen nem értették, hogy miért ragadok nap mint nap futócipőt. Mára szerencsére változott a világ, sokszor ugyanezek az emberek keresnek fel, hogy segitsek nekik a fejlődésben, továbblépésben. Hihetetlenül jó érzés, hogy aktív részese lehetek annak a folyamatnak, amikor az "unalmas, monoton, értelmetlennek" tartott futás lassan-lassan trenddé, menővé, divatossá válik.

Kérdezek tőle

Lubics Szilvia

futásultrafutásmotiváció

Lubics Szilvia vagyok, 3 kamasz srác anyukája, fogorvos, ultrafutó. 7 éve indulok 200 km-nél hosszabb versenyeken, főleg aszfalton versenyzek. 3-szor nyertem Spartathlont, egyszer Milano- Sanremot, ami Európa leghosszabb futóversenye. Nyolc 24 órás versenyem közül, egy kivételével mindig 200 km fölött futottam. 6 és 12 órás futáson tartom az országos csúcsot. Bár a futás nagyon fontos az életemben, imádom a munkámat és a legbüszkébb a családomra vagyo

Kérdezek tőle

Lőrincz Olivér

ultrafutásterepfutásfutáskerékpár

Testnevelő és kerékpáros mesteredző vagyok. Az utóbbi bő 10 évben már a futásban mélyültem el igazán. Én magam is aktívan terepfutok, többek közt az utóbbi 10 évben megszakítás nélkül részt vettem az UTMB valamelyik versenyén. Edzői karrieremben az 5x megnyert Spartathlonra és a 24 órás világbajnoki címre vagyok a legbüszkébb.

Kérdezek tőle

MacPherson Éva

táplálkozásinzulinrezisztenciatermészetgyógyászatétrend

Egészség és táplálkozás terapeutaként az egészségmegőrzés természetes módjaiban és az IR életmódban szeretnék segíteni. Készen kapott tervek helyett gondolkozni tanítalak meg!

Kérdezek tőle

Markocsán Sándor

futásmaratonversenyzés

Többszörös magyar korosztályos, és mezei csapatbajnok futó voltam. Legjobb eredményeim: 5000: 14:05, 10000: 29:17. (van még 2:39-es maratonom is, ami csak azért is különös, mert 17 (!) évesen futottam). A Nike Futóklub edzője vagyok, de sok egyéni tanítványom is van a #sanyoszistallo égisze alatt.

Kérdezek tőle

Pulay Szilvi

személyi edzéscore edzéskiegészítő edzésaerobik

Tapasztalatból tudom, hogy a testmozgás nem csak a testet, de a lelket is felüdíti. Kezdetben 3-4 éven át az alakformáló aerobik edzések jelentették számomra a fő csapásirányt, jelenleg ezek mellett rendszeresen tartok köredzést, funkcionális tréninget. Szerintem fontos, hogy a havi edzésprogram kiszámítható, de változatos legyen. Fontosnak tartom a helyes táplálkozást, hiszen elengedhetetlen része az egészséges életmódnak, így szívesen adok tanácsot ebben a témában is.

 

Kérdezek tőle

Sipos Fanni

Futásfutómozgásfutótechnikakezdő futók

Teljesítménydiagnosztikai vizsgálatok mellett futók mozgását elemzem, amit Hamburgban volt lehetőségem elsajátítani. Így edzéstervek írása közben nem csak az élettani, hanem a biomechnaikai szempontokat megfigyelve igyekszem kihozni a futókból a maximumot. A Semmelweis Egyetem Testnevelési Karán végeztem humánkineziológia szakon, kedvenc területem a terhelés élettan volt, amiben az Ensport laborvezetőjeként van lehetőségem elmélyülni. Futás mellett nagyon szeretek utazni, így az utazás dátumát gyakran 1-1 futórendezvényhez, versenyhez igazítom.

Kérdezek tőle

Szántó Nelli

személyi edzéstriatlonfutásamatőr futás

Gyermekkorom óta a sport határozza meg az életem. 12 évig versenyeztem triatlon és országúti kerékpár sportágakban, majd az egyetemi évek beköszöntével felhagytam az élsporttal, de a mozgás szeretete továbbra is a mindennapjaim része maradt. A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat. Jelenleg személyi trénerként, azon belül főleg amatőr futók és triatlonosok edzőjeként tevékenykedem. Remélem, hogy a segítségemmel minél többen megtapasztalják az élményt, hogy milyen felelmelő érzés, amikor elérhetetlennek tűnő álmokat váltunk valóra önmagunk leküzdésével.

Kérdezek tőle

Szilágyi Tibi

futásterepfutásultrafutás

12 éve dolgozom futóedzőként. A Sportlabor mellett több mint hét évig voltam a tatai Nike Futóklub edzője, majd a Tatai Atlétikai Klubnál folytattam a munkámat. 2016-tól az Ensport színeiben segítem a futni vágyókat személyre szabott edzéstervekkel és tanácsokkal. A teljesítményfokozásnak mind az elméleti, gyakorlati és emberi összetevőit ugyanúgy fontosnak gondolom, így mindhármat szem előtt tartva próbálom futóimmal együtt, közösena legtöbbet kihozni belőlük. Számomra a sport sohasem lehet teher, csupán eszköz önmagunk megvalósításához, és saját korlátaink legyőzéséhez.

Kérdezek tőle

Vajda Zsuzsa

futásfutótechnika

Középiskolás korom óta szeretem a futást, komolyabban az egyetemi éveim alatt kezdtem el edzeni. A futás szakmai részével 2005 óta foglalkozom, edzőm, Dr. Török János hatására, aki kiváló szakember és nagyszerű pedagógus. A Brescia Maratonon elért 2 óra 44 perces eredményemre vagyok a legbüszkébb. A Margitszigeti Atlétikai Club és Nike Futóklub edzőjeként célom a lehető legtöbb emberrel megszerettetni ezt a sportot.

 

Kérdezek tőle

Fizess elő a Runner's World magazinra 35% kedvezménnyel!

Csak 2380 Ft