Kerüld el a tipikus téli sérüléseket!

Télen két okból is nagyobb a sérülésveszély: egyrészt a hidegben könnyebben meghúzódnak az izmaid és ízületeid, másrészt a csúszós talajon sokkal könnyebben elesel, így extrán kell figyelned magadra!

Télen két okból is nagyobb a sérülésveszély: egyrészt a hidegben könnyebben meghúzódnak az izmaid és ízületeid, másrészt a csúszós talajon sokkal könnyebben elesel, így extrán kell figyelned magadra!

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! A térded védelmében
  1. Szánj minimum 5 perccel többet a bemelegítésre, mint ahogy egyébként szoktad (ha amúgy nem foglalkoztál ezzel, akkor mostantól kezdd el), és használj bemelegítő krémet is. Ez reggelente még fontosabb, mint este, mert olyankor még egyáltalán nincsenek mozgásban az izmaid és ízületeid. Télen gyakori az Achilles-ín és a térd fájdalma, ezért kell komolyabban figyelned magadra!

  2. Ha egyébként van valamilyen sérülésed, a hideg hatására erősebben jelentkezhet. Ennek elkerülése végett foglalkozz többet a nyújtással és az SMR-hengerezéssel. A futások után érdemes befeküdnöd egy kád forró vízbe, amelyben ízület-izomlazító fürdősót oldottál fel!

  3. A csúszós terepen könnyedén eleshetsz, és ha ez megtörténik, folyamodj ehhez a módszerhez: jegeld a sérült területet 7-10 percig naponta háromszor az első három napban, utána pedig használj kompressziós szárat vagy bandázst. Na és persze pihentesd is egy kicsit!
Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft