Kerüld el a tipikus téli sérüléseket!

Télen két okból is nagyobb a sérülésveszély: egyrészt a hidegben könnyebben meghúzódnak az izmaid és ízületeid, másrészt a csúszós talajon sokkal könnyebben elesel, így extrán kell figyelned magadra!

Télen két okból is nagyobb a sérülésveszély: egyrészt a hidegben könnyebben meghúzódnak az izmaid és ízületeid, másrészt a csúszós talajon sokkal könnyebben elesel, így extrán kell figyelned magadra!

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! A térded védelmében
  1. Szánj minimum 5 perccel többet a bemelegítésre, mint ahogy egyébként szoktad (ha amúgy nem foglalkoztál ezzel, akkor mostantól kezdd el), és használj bemelegítő krémet is. Ez reggelente még fontosabb, mint este, mert olyankor még egyáltalán nincsenek mozgásban az izmaid és ízületeid. Télen gyakori az Achilles-ín és a térd fájdalma, ezért kell komolyabban figyelned magadra!

  2. Ha egyébként van valamilyen sérülésed, a hideg hatására erősebben jelentkezhet. Ennek elkerülése végett foglalkozz többet a nyújtással és az SMR-hengerezéssel. A futások után érdemes befeküdnöd egy kád forró vízbe, amelyben ízület-izomlazító fürdősót oldottál fel!

  3. A csúszós terepen könnyedén eleshetsz, és ha ez megtörténik, folyamodj ehhez a módszerhez: jegeld a sérült területet 7-10 percig naponta háromszor az első három napban, utána pedig használj kompressziós szárat vagy bandázst. Na és persze pihentesd is egy kicsit!
Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Javíts az edzéseid hatékonyságán!

Hozd ki a legtöbbet az edzéseidből végre!

Hogyan vedd rá a párodat, hogy veled fusson?

Sokszor ábrándozol arról, hogy együtt futsz a szerelmeddel, és irigykedsz azokra, akiknek a párjuk szintén a futás szerelmese? Inkább próbáld meg rávenni, hogy veled menjen!

Olvasd el ezt, mielőtt legközelebb dühösen mennél el futni

Amikor "majd' szét robbansz", a legjobb ötletnek egy kiadós futás tűnik?

Na mi a pálya?

A résztávos pályaedzés szépségei az amatőr futó(anyuka) szemszögéből.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft