4 érdekes tény a futás és a fogyás kapcsolatáról

Szeretnél fogyni? Akkor a legjobb, ha futsz.

Szeretnél fogyni? Akkor a legjobb, ha futsz.


Ha az ember fogyni szeretne, minden mozgásforma jól jön, de a futást nehéz kenterbe verni, hiszen ez az egyik leghatásosabb kalóriaégető mozgás. Ha már futsz, folytasd. Ha még nem, de szeretnél fogyni, most elárulunk négy okot, amiért a legjobb döntés a futás.

1. A futás hatásait akkor is élvezi a szervezet, amikor épp nem futsz.


A magas intenzitású edzés, mint például az interval nagyon komoly "utómunkát" eredményez a szervezetben. Sokkal jobban megéri ugyanazt a távot lefutni, mint legyalogolni, legfőképpen azért, mert az energiafelhasználás akkor is fokozott, amikor már pihensz. Kísérletek mutatták ki, hogy hosszútávon 90 százalékkal több kalóriát éget el az, aki futva teszi meg a távot, mint aki gyalogolva.

2. Ebből is következik, hogy a futás nagyon időtakarékos mozgásforma.


Még ha el is felejtjük az első pontot, és azt mondjuk, ugyanannak a távnak a megtétele gyalog és futva is ugyanannyi kalóriaveszteséggel jár, akkor is igaz, hogy a futással mindez sokkal gyorsabban történik. Az ember 2-3-szor gyorsabban fut, mint ahogy gyalogol, úgyhogy mindenképp jobban megéri futni.

3. A futás hozzáférhető.


Igaz, hogy egy csomó kütyü van, amit magaddal vihetsz, de valójában a futáshoz csak egy jó cipő kell. Egyedül is csinálhatod. Szinte bárhol megteheted. A futás olcsó, elérhető, és könnyű belőle rendszert csinálni, mert még utazáskor sem kell abbahagynod.

4. Annyit mondunk: runner's high.


A legfontosabb alapszabály, amikor szeretnél fogyni, hogy olyan edzést kell választanod, amit képes vagy élvezni. Számos kutatás beszámol róla, hogy a futók egy része eléri azt a pontot futás közben, amit csak a tudatmódosító szerek tudnak. Be lehet tőle tépni. A kutatók kapcsolatot találtak az intenzív futás és az agyban termelődő, morfin-szerű vegyi anyag, az ennocannabionid között. Szóval nem csupán az endorfin az egyetlen anyag, ami eufóriát képes okozni futás közben. Mennyi kémia! Így már érthető, hogy a legtöbben nem tudunk leállni.

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! A térded védelmében
Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft