Mennyire hatékony a futópados edzés a szabadban végzetthez képest?

Az biztos, hogy mindkettő más: futópadon könnyebb edzeni, egy csomó dolog miatt.

Az biztos, hogy mindkettő más: futópadon könnyebb edzeni, egy csomó dolog miatt.

Például azért, mert a padon könnyebb gyorsabban futni. Gyakran a futópados tempó pont emiatt térhet el a szabadban végzett futás tempójától. A futópados edzés hatására nem keményednek meg a szövetek, hiszen ez puhább felület, ráadásul ebben az esetben az időjárási tényezőkkel sem kell megküzdened.

Ennek ellenére a futópad szuper eszköz, például remekül használható a gyorsító edzések lebonyolítására. Bemelegítés után fuss rajta gyorsan néhány percig, aztán jöhet a lassabb, kényelmesebb tempó. Ez kényelmes módja a gyorsaság fejlesztésének. Akár keresztedzésként is használhatod a helyben futást, persze felüléssel, plankkel, fekvőtámasszal kombinálva, hogy erősítsd az izmaid. Az erős izmok - különösen a törzsizmok - azért is jönnek jól, mert így megfelelő lesz a tartásod futás közben, hiszen a görnyedés a rekeszizomra tesz plusz súlyt, így sokkal keményebbnek érezheted az edzést.

Ha a szabadban edzenél, érdemes hetente egyszer hosszabb távot futnod és kétszer rövidebbet. A futópadon eddz hetente 2-3-szor, használd a tempód javítására. És persze ne feledkezz meg az erősítő edzésekről és a nyújtásról sem. Ha ezekre figyelsz, szuper edzésterved lesz!

Olvasd el ezt is!
Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft