Futás betegség után – így vágj bele!

Ledöntött a lábadról egy-egy betegség, és kényszerpihenőt kell tartanod? Ha kilábaltál belőle, nem kezdhetsz csak úgy el futni újra. De hogyan vágj bele?

Ledöntött a lábadról egy-egy betegség, és kényszerpihenőt kell tartanod? Ha kilábaltál belőle, nem kezdhetsz csak úgy el futni újra. De hogyan vágj bele?

Ne aggódj, attól még, hogy egy ideig nem edzettél, nem tűnik el a teljesítményed egy pillanat alatt. Kiderült, hogy ha még 1 hónapot is kihagynál, akkor is csak 6%-kal lennél gyengébb. (Persze, ez csak akkor igaz, ha egyébként kifejezetten edzett vagy.) Viszont, van pár szabály, amit érdemes betartanod:

Olvasd el ezt is!
  1. A betegséged alatt nézz motivációs videókat vagy hallgass podcastokat, esetleg olvass sokat a futásról, hogy rá legyél hangolódva.

  2. Készíts tervet! Hogy a betegség utáni 3 hétben mit vetsz be annak érdekében, hogy ne ess vissza. Milyen étrend-kiegészítőket fogyasztasz majd? Milyen keresztedzést végzel? A szabadban vagy bent tréningezel?

  3. Az első hétben fuss lassabban, és inkább a táv növelésére koncentrálj, egyből nem lehet mindkét dologra figyelni. Összesen maximum 3 alkalommal sportolj.

  4. Figyelj oda arra, hogy napi 8-szor (igen, jól olvastad) egyél zöldséget, gyümölcsöt.

  5. Az első két hétben maximum heti 2 alkalommal fuss a szabadban, és a többi edzésed teremben legyen.

  6. Futás után irány egy kád forró fürdő akár kamilla-hársfatea főzetben!
Olvasd el ezt is!
Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft