Futás betegség után – így vágj bele!

Ledöntött a lábadról egy-egy betegség, és kényszerpihenőt kell tartanod? Ha kilábaltál belőle, nem kezdhetsz csak úgy el futni újra. De hogyan vágj bele?

Ledöntött a lábadról egy-egy betegség, és kényszerpihenőt kell tartanod? Ha kilábaltál belőle, nem kezdhetsz csak úgy el futni újra. De hogyan vágj bele?

Ne aggódj, attól még, hogy egy ideig nem edzettél, nem tűnik el a teljesítményed egy pillanat alatt. Kiderült, hogy ha még 1 hónapot is kihagynál, akkor is csak 6%-kal lennél gyengébb. (Persze, ez csak akkor igaz, ha egyébként kifejezetten edzett vagy.) Viszont, van pár szabály, amit érdemes betartanod:

Olvasd el ezt is!
  1. A betegséged alatt nézz motivációs videókat vagy hallgass podcastokat, esetleg olvass sokat a futásról, hogy rá legyél hangolódva.

  2. Készíts tervet! Hogy a betegség utáni 3 hétben mit vetsz be annak érdekében, hogy ne ess vissza. Milyen étrend-kiegészítőket fogyasztasz majd? Milyen keresztedzést végzel? A szabadban vagy bent tréningezel?

  3. Az első hétben fuss lassabban, és inkább a táv növelésére koncentrálj, egyből nem lehet mindkét dologra figyelni. Összesen maximum 3 alkalommal sportolj.

  4. Figyelj oda arra, hogy napi 8-szor (igen, jól olvastad) egyél zöldséget, gyümölcsöt.

  5. Az első két hétben maximum heti 2 alkalommal fuss a szabadban, és a többi edzésed teremben legyen.

  6. Futás után irány egy kád forró fürdő akár kamilla-hársfatea főzetben!
Olvasd el ezt is!
Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft