Így fuss a futópadon

Legközelebb, amikor a futópadot választod, hallgasd a lépteid. Hallod, milyen nehezen futsz?

Legközelebb, amikor a futópadot választod, hallgasd a lépteid. Hallod, milyen nehezen futsz?

Valószínűleg túlságosan nagyokat lépsz és kevesebbet, mint ha a szabadban futnál. Ezek a lépések pedig fáradásos törést, térdfájdalmat is okozhatnak.

Egy kutatás szerint viszont azok a futók, akik 5-10 százalékkal csökkentették a lépéseik számát, kisebb eséllyel szenvedtek el valamilyen sérülést, például IT-szalag szindrómát. A rövidebb, gyorsabb léptek csökkentik a sérülékeny területekre nehezedő nyomást. A kis lépések hatékonyabbak is, így tovább bírsz teljes erőbedobással futni.

Érdemes 160 BPM sebességgel futni. Próbáld ki legközelebb! Kezdd a futópados futásod apróbb léptekkel, majd néhány perc elteltével fuss úgy, ahogy szoktál. Érzed a különbséget?

Olvasd el ezt is!
Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Melegedj fel a hideg futások után ezzel a smoothie-val!

Ez a smoothie felmelegít, ráadásul ellát fehérjével és szénhidrátokkal, szóval tökéletes egy zod, téli futás után.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft