Így indítsd be futással a zsírégető hormonodat

A futással többféle célod lehet: jó közérzet, egészségesebb test, fogyás. Ha az utóbbi a célod, akkor van egy jó hírünk! Futással ugyanis aktiválhatod az irizin nevű, zsírégetésben fontos szerepet játszó hormont.

A futással többféle célod lehet: jó közérzet, egészségesebb test, fogyás. Ha az utóbbi a célod, akkor van egy jó hírünk! Futással ugyanis aktiválhatod az irizin nevű, zsírégetésben fontos szerepet játszó hormont.

Olvasd el ezt is!

Tudnod kell, hogy a szervezeted az extra energiát a fehér zsírban raktározza el, viszont ott van a barna zsír is, ami hőt termel, és ez kifejezetten jó a fogyás szempontjából! Mindenkinek van magától értetődően barna zsírja, de a kor előrehaladtával csökken, emiatt (is) hízunk könnyebben, ahogy idősödünk. És, ott van még az irizin nevű hormon, ami futás, sportolás közben termelődik, és abban segít, hogy a fehér zsír barnává alakuljon.

Ennek működéséről nemrég végeztek egy kutatást a Florida Egyetemen: megtudták, hogy a hormon segítségével a fehér zsírban is megtalálható lesz az a komponens, amitől energiaégetővé válik, akár a barna zsír. Ez a hormon azt is megelőzi, hogy újabb fehér zsírsejtek képződjenek, és segíti, hogy a rajtad lévő fölösleget használd fel energiaként. Még egyszer kihangsúlyozzuk: ez a hormon sportolás közben termelődik!

Olvasd el ezt is!

Ha nem szeretnél télen pluszkilókat felszedni, csak fuss rendszeresen, legalább hetente háromszor, és fogyassz sok zöldséget, hüvelyest!

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

17 gyakorlat hasizomra, amit bárhol elvégezhetsz

Semmilyen eszközre nem lesz szükséged ahhoz, hogy kicsit megedződjön a hasizmod.

10 dolog, ami minden futónak eszébe jut a téli edzések alatt

Aki utálja a hideget és a futópados edzéseket, annak elég nehéz lehet a téli időszak. És persze a következő gondolatok is megfordulnak a fejében.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft