Az 5 legrosszabb tanács maratonon indulóknak

Te lehetőleg ne fogadd meg őket, hacsak nem szeretnél kitolni magaddal.

Te lehetőleg ne fogadd meg őket, hacsak nem szeretnél kitolni magaddal.

Olvasd el ezt is!

Vegyél magadnak új ruhát a versenyre

Persze, csak előbb fuss benne eleget, hogy ne a maratonon derüljön ki, hogy a felsőd kidörzsölődést okoz, a nadrágod kényelmetlen. Inkább azt a szabályt fogadd meg, hogy a maraton napján semmi újat nem próbálsz ki.

A maratoni előtti hetekben nem számít, mennyit eszel

Hacsak nem akarsz a kelleténél többször megállni a verseny közben, érdemes tápanyagban gazdag ételeket választanod, de ahogy a ruháknál, itt sem szabad semmi újat kipróbálnod.

Kezdj gyorsabban, hogy később lassíthass

Sosem jó ötlet elfutni a táv elejét, mivel sokkal könnyebben elfáradsz a végén. Inkább kezdd lassabban és fokozaton próbálj meg felgyorsulni.

Ne egyél, vagy igyál, ha nem vagy éhes, vagy szomjas

A megfelelő folyadékbevitel fontos, hiszen a dehidratáltság fáradékonyságot is okozhat, így a verseny előtt akkor is kortyolgass vizet, ha nem vagy szomjas. És ugyanez a helyzet a kajával is.

Muszáj új cipőt venned

Ha nem szeretnéd, hogy az első maratonod egyben életed legfájdalamasabb élménye legyen, akkor ne vegyél új cipőt!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft