Itt az ősz, de ne hagyd abba…

Vajon hová tűntek a margitszigeti futók? Vajon miért néptelenedik el a főváros egyik legkedveltebb futóhelye az ősz beálltával?

Vajon hová tűntek a margitszigeti futók? Vajon miért néptelenedik el a főváros egyik legkedveltebb futóhelye az ősz beálltával?

Az elmúlt napokban többször is futottam a Margitszigeten. Egyik alkalommal reggel, egy másik alkalommal este. Meglepődve tapasztaltam, hogy már csak a töredéke fut azoknak, akik egy-két hónappal ezelőtt még kint rótták a szigeti köröket. Gyakorlatilag „hűlt” helye a futóknak. :-)

Azt gondolom az október a vízválasztó időszak, ekkor tűnik el a legtöbb futó a szigetről, de valójában fogalmam sincs miért. Talán mert…

  1. Vége a versenyszezonnak, ideje pihenni pár hónapot.
  2. Lehűlt a levegő, nem komfortos a futás.
  3. Az év vége felé elfogyott a motiváció.
  4. Hamar sötétedik és későn kel a nap.
  5. ……

Talán itt válik külön azon futóknak a csoportja, akik eddig futottak, majd pár hónapra visszavonulnak, illetve azoké, akik továbbra is gyűrik a köröket a szigeten, dacolva a hideggel, a sötéttel és a magánnyal. Az első csoport tagjai között lehet olyan, aki talán egy konkrét versenyre készült, melyen túl is esett, de lehet köztük kedvtelési, szezonális futogató is. Viszont azok számára, akik egész évben kimennek, a futás életforma, és mint életformát nem korlátozzák sem az évszakok, sem az időjárás, sem a sötét, sem a társaság. A futócélok sokszor állandóak az alapozás időszaka zajlik az őszi, téli hónapokban.

Persze a szezonális futókkal sincs semmi baj, de ha eddig te is leálltál ősszel, viszont idén kipróbálnád milyen egész évben futni, milyen négy évszakos futóvá válni, fogadd meg a tanácsainkat.

  1. Ideje kitűzni már most egy futócélt a következő év elejére.
  2. Csatlakozz egy futóközösséghez, esetleg keress futópartnert, akivel el lehet menni sötétben is futni.
  3. Ideje vásárolni olyan futófelszerelést, amelyet hidegben is lehet használni.
  4. Szerezz be egy fejlámpát.
  5. Ha zavar a sötét, fuss reggel. Kicsit ugyan hidegebb van, de a napfelkelték garantáltan meghozzák a motivációt.
  6. Változtass a futóútvonalaidon, fedezz fel új utakat. Ha ragaszkodsz a megszokott körhöz, legalább fusd néha fordítva.
  7. Figyeld meg, hogy már nincs bogár, ugye, hogy komfortosabb így a futás. :-)
  8. Futás közben gyönyörködj az ősz csodás színeiben (persze, ha nappal is sikerül olykor kijutni). Ezeket az árnyalatokat tényleg csak ilyenkor láthatod.
  9. Hűvösebb időben, sokkal jobban megy a futás, alacsonyabb a pulzus és a frissítéssel sem kell annyit vesződni.
  10. Szinesítsd az edzéseidet keresztedzéssel, (úszás, spinning, erősítés) jobban fogod utána kívánni a futás.
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft