Hogyan öltözködj, ha esőben mész futni?

Újra és újra visszatérő kérdés, milyen ruházatot viselj, ha esőben mész edzeni. Lássuk most a Runner's World fotósa, Szász Norbi kapcsolódó véleményét.

Újra és újra visszatérő kérdés, milyen ruházatot viselj, ha esőben mész edzeni. Lássuk most a Runner's World fotósa, Szász Norbi kapcsolódó véleményét.

A futók egy része, ha esik, meggondolja magát és nem megy ki futni. Vagy azért mert nincs kedve, vagy azért mert nincs miben. Utóbbiaknak próbálok némi támpontot adni a vásárláshoz. Szubjektív vélemény következik.

Hogy az eső elleni védelmi öltözékem milyen darabokból áll, az a következőktől függ:

  • Milyen a hőmérséklet? (nyári évszakot írunk vagy őszt, tavaszt, netán telet)
  • Fúj-e a szél?
  • Milyen az eső intenzitása?
  • Mennyi ideig fogok futni?
  • Milyen intenzitással futok? (verseny, tempós futás vagy csak egy laza kocogás)
  • Földrajzilag hol fogok futni? (hegyekben vagy csak a városban pl. a Margitszigeten)
Kép

1. Futósapka, baseball sapka

Szinte mindig kötelező elem futáskor, ha esik az eső, használata során ugyanis nem esik az arcomra az eső és így nem folyik a szemembe.

2. Fejpánt, vagy csősál

Hideg és szeles időben mindig van rajtam, hűvös esős időben szintén, én a nyakamat szoktam vele betakarni.

3. Esőkabát

A futósapka mellett a másik kiemelt fontosságú ruhadarab. Meleg, nyári időben, ha nem futok sokat és lehetőség van átöltözni futás után, teljesen elhanyagolható. Amennyiben szeles idő van, illetve enyhe eső, akkor egy szélkabát is tökéletesen elég. A szélkabát jellemzője, hogy nagyon könnyű, összegyűrve egy zsebben elfér. Marmot, Nike és Salomon széldzsekiket hordok. Ha rövidebb versenyen indulok, bármennyire is esik, nekem lég a széldzseki. Erősen esős, szeles, illetve főleg hideg időben elengedhetetlen a jó minőségű esőkabát. Olyan, ami nem ázik át és szélálló, illetve a szabása is futáshoz tervezett. Két esőkabátom van, amelyeket nagyon szeretek, az egyik egy Mountain Hardwear, illetve a legújabb szerzeményem egy Salomon Bonetti kabát. Ezek a kabátok általában nem olcsóak, de, ha télen is rendszeresen futsz, egy jó esőkabát nélkülözhetetlen darab.

4. Nadrág

A (futó)nadrágot csak a hőmérséklet és a szél befolyásolja, az eső szempontjából mindegy, így is, úgy is át fog ázni.

5. Esőnadrág, vízálló nadrág

Vannak olyan (elsősorban magashegyi) versenyek, ahol kötelező felszerelés. Magyarországon ritkán van szükség rá, de ha például téli időben hosszú, több órás futókirándulást tervezel esős, havas időben, nem árt, ha van nálad (rajtad).

6. Zokni

Esős időben nagyon ügyelek arra, hogy ne olyan anyagból készült zoknit viseljek, amely magában tartja a nedvességet, például ne pamutot. Máskülönben nagyjából mindegy, bármilyen zokniban elfutogatok.

7. Cipő

Valójában mindegy az eső szempontjából. Inkább a talaj milyensége, illetve a hőmérséklet befolyásolja a cipő választásomat. Erősen szétázott erdei talajon használom a Salomon Speedcross és a Fellraiser modelljeit, mind a kettő talpát kifejezetten saras talajra tervezték, általános használatra (száraz úton, köves talajon, némi aszfaltos átkötésnél) véleményem szerint nem ideálisak. Téli, esős időszakban sokan választják a gore tex anyagból készült modelleket. Szerintem nagyon ritka az az időjárás, amelyben hasznosak. Túlságosan meleg, amely, ha normál futótempóban haladok, szükségtelen számomra, a lábam nem fázik. Olyan esős időben, amelyben nem valószínű, hogy mélyebb pocsolyákba lépek vagy kisebb patakokon kelek át, esetleg jó lehet. De abban a pillanatban, amikor felülről ázik a láb, nem nehéz elképzelni, hogy a vizet át nem engedő anyag ki sem engedi a bent rekedt folyadékot, így tuti alaposan szétázik a bőr a lábon. Hosszútávon ez nem annyira kellemes!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft