Páros edzések, hogy jobban menjen a futás!

Ha futsz, akkor jó, ha más típusú mozgásformát is végzel, hogy megfelelően megerősítsd a testedet. Most mutatunk egy nagyon szórakoztató, de hatásos edzést, amit a barátaiddal, pasiddal vagy barátnőddel is elvégezhetsz!

Ha futsz, akkor jó, ha más típusú mozgásformát is végzel, hogy megfelelően megerősítsd a testedet. Most mutatunk egy nagyon szórakoztató, de hatásos edzést, amit a barátaiddal, pasiddal vagy barátnőddel is elvégezhetsz!

Már azelőtt is, hogy megkezdtem volna a felkészülést a 30k-s versenyre, rendszeresen edzettem együtt sporttársammal-barátnőmmel, Virággal, akivel Pulay Szilvi Nike trainer által összerakott Nike+ Training Club gyakorlatokat végeztünk. Ezek gyakran vicces, de kemény páros feladatok voltak, amikből most megmutatunk párat, mert nagyon hasznosak futóknak. Megerősítik a törzs- és végtagizmokat, ezzel javítva a teljesítményen.

A bemelegítés természetesen elengedhetetlen, a taposás-pacsi feladat kiváló ráhangolódás az edzésre. Végezzétek 40-40 másodpercig jobbra, majd balra haladva:


Páros négyütemű fekvőtámasz: nem csak a saját, de a társatok mozgására is összpontosítani kell. Végezzétek 30 másodpercig minél gyorsabban, de szabályosan!


Russian twist: végezhetitek súllyal, a nélkül, medicinlabdával vagy tárcsával. Egy percig folyamatosan csináljátok!

Kép
forrás: Pulay Szilvi
Kép
forrás: Pulay Szilvi

Tricepsz és csípőemelés: az egyikőtök feküdjön le, és a talpát a talajra helyezve emelje meg a csípőjét, míg a másik rajta támaszkodva végezzen tricepsz erősítést. 40 másodpercig csináljátok, majd cseréljetek!

Kép
forrás: Pulay Szilvi
Kép
forrás: Pulay Szilvi

Páros guggolás: nem könnyű feladat. Támaszkodjatok háttal szorosan egymásnak összekapaszkodva, majd engedjétek le vízszintig magatokat úgy, hogy a lábszáratok merőleges legyen a talajra. 1 percig végezzétek lassan.

Kép
forrás: Pulay Szilvi

Fekvőtámasz pacsival: nyomjatok egy fekvőtámaszt, majd jöhet egy pacsi ellentétes karral. Utána egy újabb fekvőtámasz, és most a másik tenyereteket üssétek össze. Végezzétek egy percen keresztül e feladatot!

Kép
forrás: Pulay Szilvi

Az összes feladatot végezzétek el 5 körben, a körök között 1 perc pihenőt hagyva. A végén természetesen ne feledkezzetek meg a nyújtásról!

Kép
forrás: Pulay Szilvi
Kép
forrás: Pulay Szilvi
Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft