Intervall edzés a jobb futóteljesítményért

A 30km-es versenyfelkészülésem alatt az edzésterv szerves részét képezték az intervall edzések, amiket hetente egyszer kellett végeznem. Ha eddig te nem iktattad be, Vajda Zsuzsi Nike+ Run Club edző most elárulja, miért fontos, és mit kell róla tudnod!

A 30km-es versenyfelkészülésem alatt az edzésterv szerves részét képezték az intervall edzések, amiket hetente egyszer kellett végeznem. Ha eddig te nem iktattad be, Vajda Zsuzsi Nike+ Run Club edző most elárulja, miért fontos, és mit kell róla tudnod!

„Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy ezt az edzésformát csak azok próbálják ki, akik már nem számítanak kezdőknek, stabilan, mindenféle megerőltetés nélkül tudnak lefutni 5km-t 30 percen belül.”

- Vajda Zsuzsa

Szóval itt kezdődik. Zsuzsi elmondta, hogy az intervall módszer igen hasznos edzéseszköz, ha megfelelően választjuk ki a terhelés mennyiségét, intenzitását és a pihenők idejét. Ha teheted, ebben kérd szakértő segítségét!

Olvasd el ezt is!

„A módszer alapvető kritériuma, hogy az azonos távokat sokszor ismételjük, és a pihenés csak részleges megnyugvást biztosítson. Az edzésintenzitás meghatározásánál a versenysebesség átlagát vegyük figyelembe. Az intenzívebb terhelés miatt, ennél az edzésformánál a pulzus elérheti a 180 ütés/percet is, viszont arra kell figyelni, hogy a pihenőidő alatt 120 ütés/percre csökkenjen.
Ezt az edzésformát hetente csak egyszer alkalmazzuk, illetve egy könnyű, regeneráló futás kövesse.”

- Vajda Zsuzsa
Olvasd el ezt is!

Mivel ehhez egyáltalán nem voltam hozzászokva, eleinte nagyon megterhelőnek éreztem, és hosszabb regenerálódási időt kellett hagynom az első két alkalom után, mint egyébként, egy sima futás után. De aztán, hamar éreztem az áldásos hatásait, ráadásul jó benne, hogy sosem unalmas, mindig lehet másféle, mint az előző. Próbáld ki, ha még nem tetted! Szerdánként a Nike Futóklubban is megteheted, ha érdekel kattints IDE érte.

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft