Intervall edzés a jobb futóteljesítményért

A 30km-es versenyfelkészülésem alatt az edzésterv szerves részét képezték az intervall edzések, amiket hetente egyszer kellett végeznem. Ha eddig te nem iktattad be, Vajda Zsuzsi Nike+ Run Club edző most elárulja, miért fontos, és mit kell róla tudnod!

A 30km-es versenyfelkészülésem alatt az edzésterv szerves részét képezték az intervall edzések, amiket hetente egyszer kellett végeznem. Ha eddig te nem iktattad be, Vajda Zsuzsi Nike+ Run Club edző most elárulja, miért fontos, és mit kell róla tudnod!

„Mindenekelőtt az a legfontosabb, hogy ezt az edzésformát csak azok próbálják ki, akik már nem számítanak kezdőknek, stabilan, mindenféle megerőltetés nélkül tudnak lefutni 5km-t 30 percen belül.”

- Vajda Zsuzsa

Szóval itt kezdődik. Zsuzsi elmondta, hogy az intervall módszer igen hasznos edzéseszköz, ha megfelelően választjuk ki a terhelés mennyiségét, intenzitását és a pihenők idejét. Ha teheted, ebben kérd szakértő segítségét!

Olvasd el ezt is!

„A módszer alapvető kritériuma, hogy az azonos távokat sokszor ismételjük, és a pihenés csak részleges megnyugvást biztosítson. Az edzésintenzitás meghatározásánál a versenysebesség átlagát vegyük figyelembe. Az intenzívebb terhelés miatt, ennél az edzésformánál a pulzus elérheti a 180 ütés/percet is, viszont arra kell figyelni, hogy a pihenőidő alatt 120 ütés/percre csökkenjen.
Ezt az edzésformát hetente csak egyszer alkalmazzuk, illetve egy könnyű, regeneráló futás kövesse.”

- Vajda Zsuzsa
Olvasd el ezt is!

Mivel ehhez egyáltalán nem voltam hozzászokva, eleinte nagyon megterhelőnek éreztem, és hosszabb regenerálódási időt kellett hagynom az első két alkalom után, mint egyébként, egy sima futás után. De aztán, hamar éreztem az áldásos hatásait, ráadásul jó benne, hogy sosem unalmas, mindig lehet másféle, mint az előző. Próbáld ki, ha még nem tetted! Szerdánként a Nike Futóklubban is megteheted, ha érdekel kattints IDE érte.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft