6 tipp, ha futással szeretnél fogyni

A futás tökéletes mozgásforma, ha valaki szeretne fogyni, sokan mégis azt tapasztalják, hogy nem mennek le a kilók, vagy esetleg híznak is. Éppen ezért összegyűjtöttük azokat a tippeket, amik segítenek abban, hogy leadd a fölösleget a futás segítségével!

A futás tökéletes mozgásforma, ha valaki szeretne fogyni, sokan mégis azt tapasztalják, hogy nem mennek le a kilók, vagy esetleg híznak is. Éppen ezért összegyűjtöttük azokat a tippeket, amik segítenek abban, hogy leadd a fölösleget a futás segítségével!

  • Fuss rendszeresen!
    Ahhoz, fogyhass, legalább heti három alkalommal kellene futni 30-40 percet (persze attól is függ, hogy korábban mennyit mozogtál!)

  • Ne feledkezz meg a keresztedzésről!
    Futás mellett fontos, hogy más típusú mozgásformát is végezz, mert a tested gyorsan alkalmazkodik a sportokhoz, és egyre kevesebb kalóriát éget el ugyanazzal. Legalább két alkalommal csinálj valami mást: bringázz, erősíts, ússz!

  • Kötelező az erősítés!
    A keresztedzésnél nagy szükség van kifejezetten erősítő feladatokra. Ugyanis minél nagyobb a testeden az izomfelület, annál több kalóriát égetsz el egy-egy mozgásforma alatt. Ehhez pedig muszáj, hogy építsd őket!
  • Kalória mínusz
    Egy 10 perces futás nagyjából 100 kalóriát éget el (persze ez rengeteg mindentől függ, sebességtől, testfelépítéstől), így ahhoz hogy a futással fogyhass, nem szabad visszatöltened az elégetett energia többszörösét mondjuk sütikkel. Sokan ezt csinálják, ezért nem tudnak fogyni...

  • Legyen változatos a diétád
    A futáshoz kell a szénhidrát, de ez nem azt jelenti, hogy minden nap pizzát kell enned. Az étrended tartalmazzon sok zöldséget, gyümölcsöt, sovány fehérjét, omega-3 zsírforrásokat, és teljes értékű szénhidrátot.

  • Váltogasd a tempót!
    A lassabb futások alatt égeted a tested zsírraktárait, a gyorsabbakkal pedig a glikogén raktárakat (ez utóbbival használsz fel több kalóriát). Ahhoz, hogy könnyebben fogyj, szükség van lassabb, könnyebb és gyorsabb, intenzívebb futásokra is!
Olvasd el ezt is!
Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft