6 tipp, ha futással szeretnél fogyni

A futás tökéletes mozgásforma, ha valaki szeretne fogyni, sokan mégis azt tapasztalják, hogy nem mennek le a kilók, vagy esetleg híznak is. Éppen ezért összegyűjtöttük azokat a tippeket, amik segítenek abban, hogy leadd a fölösleget a futás segítségével!

A futás tökéletes mozgásforma, ha valaki szeretne fogyni, sokan mégis azt tapasztalják, hogy nem mennek le a kilók, vagy esetleg híznak is. Éppen ezért összegyűjtöttük azokat a tippeket, amik segítenek abban, hogy leadd a fölösleget a futás segítségével!

  • Fuss rendszeresen!
    Ahhoz, fogyhass, legalább heti három alkalommal kellene futni 30-40 percet (persze attól is függ, hogy korábban mennyit mozogtál!)

  • Ne feledkezz meg a keresztedzésről!
    Futás mellett fontos, hogy más típusú mozgásformát is végezz, mert a tested gyorsan alkalmazkodik a sportokhoz, és egyre kevesebb kalóriát éget el ugyanazzal. Legalább két alkalommal csinálj valami mást: bringázz, erősíts, ússz!

  • Kötelező az erősítés!
    A keresztedzésnél nagy szükség van kifejezetten erősítő feladatokra. Ugyanis minél nagyobb a testeden az izomfelület, annál több kalóriát égetsz el egy-egy mozgásforma alatt. Ehhez pedig muszáj, hogy építsd őket!
  • Kalória mínusz
    Egy 10 perces futás nagyjából 100 kalóriát éget el (persze ez rengeteg mindentől függ, sebességtől, testfelépítéstől), így ahhoz hogy a futással fogyhass, nem szabad visszatöltened az elégetett energia többszörösét mondjuk sütikkel. Sokan ezt csinálják, ezért nem tudnak fogyni...

  • Legyen változatos a diétád
    A futáshoz kell a szénhidrát, de ez nem azt jelenti, hogy minden nap pizzát kell enned. Az étrended tartalmazzon sok zöldséget, gyümölcsöt, sovány fehérjét, omega-3 zsírforrásokat, és teljes értékű szénhidrátot.

  • Váltogasd a tempót!
    A lassabb futások alatt égeted a tested zsírraktárait, a gyorsabbakkal pedig a glikogén raktárakat (ez utóbbival használsz fel több kalóriát). Ahhoz, hogy könnyebben fogyj, szükség van lassabb, könnyebb és gyorsabb, intenzívebb futásokra is!
Olvasd el ezt is!
3 táplálkozási szabály, amit nyugodtan megszeghetsz az ünnepek alatt

Ha egész évben odafigyeltél arra, mit eszel, karácsonykor nyugodtan lazíts egy kicsit, hogy kiélvezd az ünnep minden részét.

5 ok, amiért fájhat a mellkasod futás közben

Több dolog is okozhat mellkasi fájdalmat, nem kell egyből a legrosszabbra gondolni. Bár a tünetek ijesztőek, gyakran elég banális dolgok állhatnak a háttérben.

3 hack, amitől minden futás sokkal, de sokkal kényelmesebb lesz

Olyan apróságokról van szó, amik elsőre semmiségnek tűnnek, ám ha kipróbálod, sokkal komfortosabbak lesznek az edzéseid!

3 dolog, amit érdemes átgondolnod, mielőtt kihagynád a téli futást

Tény, hogy télen eléggé leapad a motiváció, mivel hideg van, fúj a szél, esetleg esik a hó és hamarabb sötétedik.

Ha ezeket a kifogásokat hozod fel arra, hogy ne eddz, ideje leállnod

A felnőtt életmódhoz hozzátartozik, hogy felelősséget vállalj a tetteidért és ne kifogásokat keress.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft