Az első maratonra készülök. Indulhatok előtte félmaratonon?

Jót tesz a felkészülésnek egy hosszabb verseny, vagy érdemes inkább kihagynod?

Jót tesz a felkészülésnek egy hosszabb verseny, vagy érdemes inkább kihagynod?

Susan Paul, a Runner’s World szakértője szerint nem jó ötlet félmaratonon indulni, ha életed első 42K-s futására készülsz. Ha viszont nincs megfelelő idő a regenerációra, nem érdemes belevágnod.

A felkészülési időszakban rengeteget számít megfelelő regeneráció. Az edzésterveket úgy állítjuk össze, hogy a fittséged megtartsd, fejleszd, de a szervezeted megfelelően ki tudja pihenni magát. Ez az egyensúly pedig nagyon fontos.

A felkészülési időszak során az izmaid glikogénraktárait fel kell tölened, a szervezetedben lévő különféle enzimek, antioxidánsok és hormonok is visszatérnek a megszokott szintre, az izmok, inak és ízületek, szövetek pedig erősödnek. Tehát a tested elég elfoglalt ebben az időszakban, még akkor is, amikor a kanapén üldölgélsz.

A felkészülésben biztos, hogy szerepel hosszabb futás, akár félmaratoni táv is, de ez sokban eltér a versenytől: figyelned kell a tested jelzéseire, lassíthatsz, rövidíthetsz rajta. A versenyzés során viszont általában sokkal jobban meghajtjuk magunkat. Mivel sokkal intenzívebb az egész, ha félmaratonon indulsz, nem csak 21K-t futsz, a szervezetednek több regenerációre lesz szüksége.

A legjobb, ha az elsődleges célodra, a maraton lefutására koncentrálsz és nem indulsz pár héttel előtte félmaratonon is.

Olvasd el ezt is!
Ebben a 6 zöldségben van a legtöbb fehérje

Nem arról ismeretesek a zöldségek, hogy túl sok fehérjét tartalmaznának. Pedig vannak, amikben elég sok van.

A futás tökéletes élménye

Van az a futás, amikor a saját gondolataid képzeletben egészen messze repítenek, szinte elvarázsolódsz edzés közben, míg a tested csodásan végzi a dolgát és a lábaid aprítják a kilométereket.

Fuss & Ragyogj! Fényvisszaverős cuccok sötét, téli estékre

A téli városi futásokhoz elengedhetetlenek a fényvisszaverős cuccok, hogy az autósok előtt folyamatosan látható legyél!

5 nasi, amit nyugodtan ehetsz este is

Hiába próbálsz meg egészségesen táplálkozni, vannak napok, amikor éjjel is jól esne egy kis nassolás.

Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft