Amikor a tempó nem számít: a könnyed, regeneráló futások ereje

Ha egy versenyre készülsz, és megfontoltan állítottad össze az edzéseidet, vagy egy profit kértél meg erre, legalább hetente egy könnyed, laza tempójú futásnak szerepelnie kell a tervben. De hogy miért?

Ha egy versenyre készülsz, és megfontoltan állítottad össze az edzéseidet, vagy egy profit kértél meg erre, legalább hetente egy könnyed, laza tempójú futásnak szerepelnie kell a tervben. De hogy miért?

Én éppen életem első 30 km-es versenyére készülök, amelyhez az edzéstervet Vajda Zsuzsi Nike+ Run Club edző állította össze, és amelynek szerves részét képezi a hét közepén a lassú, könnyed 10K-s futás. Zsuzsitól ehhez azt az instrukciót kaptam, hogy olyan sebességgel fussak, hogy közben akár csacsogni is tudjak egy barátnőmmel, és egyenletesen végig tudjam csinálni. Természetesen kíváncsi voltam arra, miért olyan fontos ez!

Olvasd el ezt is!

Többször olvastam már, hogy szükség van lassú, regeneráló kocogásokra is az edzéstervben. Miért?

Zsuzsi: A könnyű, regeneráló futások nem hiányozhatnak az edzéstervünkből, még akkor sem, ha kevés időnk van futni. A könnyű hosszú futásokkal úgy tudjuk gyűjteni a kilométereket, javítani az állóképességünket, hogy ez ne jelentsen nagy terhelést a szervezetünknek. Ezáltal fokozatosan tudjuk hozzászoktatni az izomzatunkat, ízületeinket a terheléshez. Javítja a mozgáskoordinációnkat, hiszen jobban tudunk koncentrálni a futómozgásunkra. Tudományosan igazolt, hogy felgyorsítja a regenerációnkat, ezáltal csökkenthetjük a sérülések veszélyeit is!

Kép
forrás: Nike Futóklub

De mit jelent pontosan a "lassú futás"? Milyen tempót?

Zsuzsi: A lassú futás tempója és távolsága az edzettségi szintünktől függ. A heti kilométerszám kb. 20-30%-a legyen. A tempót a pulzus meghatározásával szoktuk megadni, 130-140 ütés/perc, vagy csak egyszerűen, beszélgetős tempó legyen.

Milyen gyakran kell beiktatni?

Zsuzsi: Szabadidős futóknál ajánlott, hogy minden erős edzést egy regeneráló futás kövessen. Nekünk, hölgyeknek egyébként ez a kedvenc edzéseszközünk, hiszen gyakran, ahelyett, hogy elmennénk egy kávét meginni a barátnőkkel, inkább kihasználjuk az időt, és elmegyünk egy könnyű tízesre, ahol megbeszélhetjük az élet nagy kérdéseit. Szóval összeköthetjük a kellemest a hasznossal!

Olvasd el ezt is!

A Nike+ Run Club applikációval pedig azt is folyamatosan figyelemmel követheted, hol tartanak az edzésben a barátnőid, ismerőseid. Az alkalmazás megújult, plusz funkciókkal bővült ki, ráadásul sokkal inkább felhasználóbarát lett a felülete! Én imádom :)

Kép
Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft