Amikor a tempó nem számít: a könnyed, regeneráló futások ereje

Ha egy versenyre készülsz, és megfontoltan állítottad össze az edzéseidet, vagy egy profit kértél meg erre, legalább hetente egy könnyed, laza tempójú futásnak szerepelnie kell a tervben. De hogy miért?

Ha egy versenyre készülsz, és megfontoltan állítottad össze az edzéseidet, vagy egy profit kértél meg erre, legalább hetente egy könnyed, laza tempójú futásnak szerepelnie kell a tervben. De hogy miért?

Én éppen életem első 30 km-es versenyére készülök, amelyhez az edzéstervet Vajda Zsuzsi Nike+ Run Club edző állította össze, és amelynek szerves részét képezi a hét közepén a lassú, könnyed 10K-s futás. Zsuzsitól ehhez azt az instrukciót kaptam, hogy olyan sebességgel fussak, hogy közben akár csacsogni is tudjak egy barátnőmmel, és egyenletesen végig tudjam csinálni. Természetesen kíváncsi voltam arra, miért olyan fontos ez!

Olvasd el ezt is!

Többször olvastam már, hogy szükség van lassú, regeneráló kocogásokra is az edzéstervben. Miért?

Zsuzsi: A könnyű, regeneráló futások nem hiányozhatnak az edzéstervünkből, még akkor sem, ha kevés időnk van futni. A könnyű hosszú futásokkal úgy tudjuk gyűjteni a kilométereket, javítani az állóképességünket, hogy ez ne jelentsen nagy terhelést a szervezetünknek. Ezáltal fokozatosan tudjuk hozzászoktatni az izomzatunkat, ízületeinket a terheléshez. Javítja a mozgáskoordinációnkat, hiszen jobban tudunk koncentrálni a futómozgásunkra. Tudományosan igazolt, hogy felgyorsítja a regenerációnkat, ezáltal csökkenthetjük a sérülések veszélyeit is!

Kép
forrás: Nike Futóklub

De mit jelent pontosan a "lassú futás"? Milyen tempót?

Zsuzsi: A lassú futás tempója és távolsága az edzettségi szintünktől függ. A heti kilométerszám kb. 20-30%-a legyen. A tempót a pulzus meghatározásával szoktuk megadni, 130-140 ütés/perc, vagy csak egyszerűen, beszélgetős tempó legyen.

Milyen gyakran kell beiktatni?

Zsuzsi: Szabadidős futóknál ajánlott, hogy minden erős edzést egy regeneráló futás kövessen. Nekünk, hölgyeknek egyébként ez a kedvenc edzéseszközünk, hiszen gyakran, ahelyett, hogy elmennénk egy kávét meginni a barátnőkkel, inkább kihasználjuk az időt, és elmegyünk egy könnyű tízesre, ahol megbeszélhetjük az élet nagy kérdéseit. Szóval összeköthetjük a kellemest a hasznossal!

Olvasd el ezt is!

A Nike+ Run Club applikációval pedig azt is folyamatosan figyelemmel követheted, hol tartanak az edzésben a barátnőid, ismerőseid. Az alkalmazás megújult, plusz funkciókkal bővült ki, ráadásul sokkal inkább felhasználóbarát lett a felülete! Én imádom :)

Kép
Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft