Felkészülés a 30K-ra: itt a harmadik heti edzésterv!

Jó hír (nekem): a második hét már sokkal jobban, és könnyedebben indult, mint az első!

Jó hír (nekem): a második hét már sokkal jobban, és könnyedebben indult, mint az első!

Ha kíváncsi vagy az első heti tapasztalataimra és a második heti edzéstervre, itt találod:

Az első heti bakijaimból tanulva, most sokkal okosabb voltam már. Például egy késő esti edzés után nem megyek másnap kora reggel futni, mert úgysem bírom normálisan teljesíteni, ráadásul utána úgy érzem magam egész nap, mintha hajnalig buliztam volna. És, ha emiatt rosszul ment a futás, este nem szabad bepótolni, mert azzal már teljesen lefárasztom magam. Mindezen hibák miatt a hétvégi 12K is kész katasztrófa volt. Nos, ezentúl jóval tudatosabb leszek a regenerálódást illetően!

Ahhoz képest, hogyan éreztem magam, még tudtam mosolyogni a 12K után:

Egy jó pihenés után nagyon jól ment a hét eleji laza 5K +10X100m, a keddi edzés pedig szintén jobb volt, bár azt hittem, hogy a második tempós ezernél belehalok. A laza 10K-t csütörtökön futottam, és szándékosan nem néztem a tempót, nem akartam, hogy frusztráljon, mert Zsuzsi, Nike+ Running Club edző, aki a felkészülésemet segíti (róla IDE kattintva olvashatsz bővebben) azt kérte, hogy ez olyan „csacsogós”, könnyed futás legyen. Így is volt, mégis sikerült a számomra lazához képest jó tempót mennem (5:53-mal, aminek azért örülök, mert a lassú kocogásnál korábban 6 fölött voltam). A héten már csak egy 14K van 6-os pace-szel, kíváncsi vagyok, hogy sikerül majd!

Ami fontos:

  1. Hiába tudsz lefutni mondjuk 5K-t 05:10-es tempóval, ha az van előírva, hogy ez könnyed legyen, akkor fusd lassabban. Mert ha túlságosan felmegy a pulzusod egy bemelegítő futás alatt, nem azt a hatást éred el (keringésfokozás), amit ezzel el kellene.

  2. Aludni, aludni, aludni! Egy lagzi utáni napon pedig nem tudod kihozni magadból a maximumot, ez tuti.

  3. Ha az edzésterved valamelyik része nem úgy sikerül, ahogy tervezted, nem szabad újra nekifutni. Az a nap, vagy edzés már eltelt, koncentrálj a következőre!

És íme a következő heti terv:

  • Hétfő: 5K könnyen + 10X100m lendületesen
  • Kedd: 5K könnyű bemelegítés + 6X100 lendületes + 2K váltogatás + 2X1000m 4:45-tel + 3K levezetés (a bemelegítés előtt és után gimnasztika)
  • Szerda: 10K könnyen
  • Csütörtök: Nike+Training Club edzés
  • Péntek: Pihenő
  • Szombat: 18K 5:45-tel
  • Vasárnap: Pihenő

Zsuzsi elmondta, hogy ha már közeledek a versenyhez, meg kell próbálnom abban az időpontban futni a hétvégi nagy távot, amikor az lesz. Így tudom majd, hogyan reagál a testem, mennyit kell aludni enni előtte!

Spórolj időt, pénzt és kalóriát: 19 meal prepping tipp nem csak diétázóknak

Jó, ha tudod, hogyan tárolhatod minél tovább a banánt, a főtt tésztát vagy a darált húst. Próbáld ki ezeket a meal prepping módszereket vasárnap és aztán láss csodát, milyen kevés idő kell a főzéshez egész héten!

Ébredj velünk! Csatlakozz 30 napos kihívásunkhoz!

Hamarosan elstartol a Runner's World kihívása, amiban 30 napon át belekóstolunk a reggeli ébredés csodáiba!

4 kevésbé ismert táplálkozási szabály, melyekkel kihozhatod magadból a maximumot

A megfelelő üzemanyag kiválasztása nagyon fontos, akár kezdő, akár profi futó vagy.

Fáj a csípőd futás közben? Tedd ezt!

Sajnos sok futó edzését beárnyékolhatja a csípőfájdalom. Ahhoz, hogy enyhíteni tudj a kellemetlen tüneteken, kövesd szakértőnk, Vajda Zsuzsa tanácsait!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Szakértőink
Kérdezz szakértőinktől!

Mindegy, hogy edzéssel, táplálkozással, fogyással, futóruházattal, cipőkkel kapcsolatban vagy bizonytalan, a legprofibb szakemberek készen állnak, hogy megválaszolják a kérdéseidet, és segítsenek neked jobb futóvá és sportolóvá válni!

Csanya

terepfutásfutás

Terepfutóként, versenyszervezőként és a Terepfutás.hu alapítójaként is ismerhettek. Sokak szerint egyszemélyes felelőse vagyok a versenyeimen rendszeresen ismétlődő esőnek, sárnak, kánikulának (ez természetesen alaptalan pletyka csupán). Másfél évtizedes terepfutó (és esőtáncos) múlttal várom kérdéseiteket. 

Kérdezek tőle

Gadányi Bálint

maratonmaratoni felkészülésfutás

Pécsen végeztem testnevelő-edző szakon. Gyerekkorom óta sportolok. Több sportágat is versenyszerűen űztem. A leghosszabb időt atlétaként töltöttem el. Magasúgróból lettem középtávfutó, majd a hosszabb utcai versenyek kezdtek el érdekelni. 2009-ben egy komoly betegségből való felépülés melléktermékeként a triatlonban kerestem a megújulást. Azóta 9x teljesítettem az ironman távot. Legjobb maratoni időm: 2:54, a legjobb ironman időeredményem pedig: 9:48. 

Kérdezek tőle

Gergely Noémi

dietetikasportdietetikasporttáplálkozástáplálkozás

Az állóképességi sportot űzők táplálkozása egy igazán izgalmas terület és csak nagy felelősséggel lehet végezni, mert ezek a Te sikeredet szolgálják. Célom, hogy együtt Veled elérjük mindazokat a célokat, amiket kitűztél magadnak!

Kérdezek tőle

Janota Zoltán 'Johnny'

triatlonTRXspinningtáplálék-kiegészítők

A triatlon az életem fontos része több mint 26 éve. Ez idő alatt szerzett 13x ironman finisher-, 2x féltávú-, és 5x Somogy Megyei Duatlon Bajnoki címemmel rengeteg értékes tapasztalatot szereztem a fizikai és mentális felkészülésben. Kétdiplomás edzőként, Spinning- és TRX oktatóként segítem sok sportoló, vállalatvezető és átlagember minőségi sportolását, céljaik elérését itthon és külföldön. A BioTechUSA állóképességi szakértőjeként, cikkíróként és tesztelőjeként a táplálék-kiegészítők világában is igyekszem hatékony támogatást nyújtani mindenkinek.

Kérdezek tőle

Kis-Soós Zsanett

futásfutótechnikafutás várandósság alatt

Hazánk legrégebbi egyesületének, a Magyar Athletikai Club tagjaként, többszörös korosztályos magyar bajnokként, válogatottként és amerikai egyetemi sportösztöndijasként a versenysportban szereztem meg a legfontosabbat, ami az futáshoz szükséges lehet: a tapasztalatot. A legjobb félmaratoni időm: 1:17, és erre nagyon büszke vagyok. Az edzősködés, és az amatőr futókkal való foglalkozás alapjait már a Margitszigeti Atlétikai Club, illetve a NIKE Futóklub keretein belül sajátítottam el. Amikor kamaszkoromban elkezdtem futni, sokan egyszerűen nem értették, hogy miért ragadok nap mint nap futócipőt. Mára szerencsére változott a világ, sokszor ugyanezek az emberek keresnek fel, hogy segitsek nekik a fejlődésben, továbblépésben. Hihetetlenül jó érzés, hogy aktív részese lehetek annak a folyamatnak, amikor az "unalmas, monoton, értelmetlennek" tartott futás lassan-lassan trenddé, menővé, divatossá válik.

Kérdezek tőle

Lubics Szilvia

futásultrafutásmotiváció

Lubics Szilvia vagyok, 3 kamasz srác anyukája, fogorvos, ultrafutó. 7 éve indulok 200 km-nél hosszabb versenyeken, főleg aszfalton versenyzek. 3-szor nyertem Spartathlont, egyszer Milano- Sanremot, ami Európa leghosszabb futóversenye. Nyolc 24 órás versenyem közül, egy kivételével mindig 200 km fölött futottam. 6 és 12 órás futáson tartom az országos csúcsot. Bár a futás nagyon fontos az életemben, imádom a munkámat és a legbüszkébb a családomra vagyo

Kérdezek tőle

Lőrincz Olivér

ultrafutásterepfutásfutáskerékpár

Testnevelő és kerékpáros mesteredző vagyok. Az utóbbi bő 10 évben már a futásban mélyültem el igazán. Én magam is aktívan terepfutok, többek közt az utóbbi 10 évben megszakítás nélkül részt vettem az UTMB valamelyik versenyén. Edzői karrieremben az 5x megnyert Spartathlonra és a 24 órás világbajnoki címre vagyok a legbüszkébb.

Kérdezek tőle

MacPherson Éva

táplálkozásinzulinrezisztenciatermészetgyógyászatétrend

Egészség és táplálkozás terapeutaként az egészségmegőrzés természetes módjaiban és az IR életmódban szeretnék segíteni. Készen kapott tervek helyett gondolkozni tanítalak meg!

Kérdezek tőle

Markocsán Sándor

futásmaratonversenyzés

Többszörös magyar korosztályos, és mezei csapatbajnok futó voltam. Legjobb eredményeim: 5000: 14:05, 10000: 29:17. (van még 2:39-es maratonom is, ami csak azért is különös, mert 17 (!) évesen futottam). A Nike Futóklub edzője vagyok, de sok egyéni tanítványom is van a #sanyosztistallo égisze alatt.

Kérdezek tőle

Pulay Szilvi

személyi edzéscore edzéskiegészítő edzésaerobik

Tapasztalatból tudom, hogy a testmozgás nem csak a testet, de a lelket is felüdíti. Kezdetben 3-4 éven át az alakformáló aerobik edzések jelentették számomra a fő csapásirányt, jelenleg ezek mellett rendszeresen tartok köredzést, funkcionális tréninget. Szerintem fontos, hogy a havi edzésprogram kiszámítható, de változatos legyen. Fontosnak tartom a helyes táplálkozást, hiszen elengedhetetlen része az egészséges életmódnak, így szívesen adok tanácsot ebben a témában is.

 

Kérdezek tőle

Sipos Fanni

Futásfutómozgásfutótechnikakezdő futók

Teljesítménydiagnosztikai vizsgálatok mellett futók mozgását elemzem, amit Hamburgban volt lehetőségem elsajátítani. Így edzéstervek írása közben nem csak az élettani, hanem a biomechnaikai szempontokat megfigyelve igyekszem kihozni a futókból a maximumot. A Semmelweis Egyetem Testnevelési Karán végeztem humánkineziológia szakon, kedvenc területem a terhelés élettan volt, amiben az Ensport laborvezetőjeként van lehetőségem elmélyülni. Futás mellett nagyon szeretek utazni, így az utazás dátumát gyakran 1-1 futórendezvényhez, versenyhez igazítom.

Kérdezek tőle

Szántó Nelli

személyi edzéstriatlonfutásamatőr futás

Gyermekkorom óta a sport határozza meg az életem. 12 évig versenyeztem triatlon és országúti kerékpár sportágakban, majd az egyetemi évek beköszöntével felhagytam az élsporttal, de a mozgás szeretete továbbra is a mindennapjaim része maradt. A Testnevelési Egyetem testnevelő-úszó és triatlon-edző, illetve testnevelő-gyógytestnevelő szakain szereztem meg diplomáimat. Jelenleg személyi trénerként, azon belül főleg amatőr futók és triatlonosok edzőjeként tevékenykedem. Remélem, hogy a segítségemmel minél többen megtapasztalják az élményt, hogy milyen felelmelő érzés, amikor elérhetetlennek tűnő álmokat váltunk valóra önmagunk leküzdésével.

Kérdezek tőle

Szilágyi Tibi

futásterepfutásultrafutás

12 éve dolgozom futóedzőként. A Sportlabor mellett több mint hét évig voltam a tatai Nike Futóklub edzője, majd a Tatai Atlétikai Klubnál folytattam a munkámat. 2016-tól az Ensport színeiben segítem a futni vágyókat személyre szabott edzéstervekkel és tanácsokkal. A teljesítményfokozásnak mind az elméleti, gyakorlati és emberi összetevőit ugyanúgy fontosnak gondolom, így mindhármat szem előtt tartva próbálom futóimmal együtt, közösena legtöbbet kihozni belőlük. Számomra a sport sohasem lehet teher, csupán eszköz önmagunk megvalósításához, és saját korlátaink legyőzéséhez.

Kérdezek tőle

Vajda Zsuzsa

futásfutótechnika

Középiskolás korom óta szeretem a futást, komolyabban az egyetemi éveim alatt kezdtem el edzeni. A futás szakmai részével 2005 óta foglalkozom, edzőm, Dr. Török János hatására, aki kiváló szakember és nagyszerű pedagógus. A Brescia Maratonon elért 2 óra 44 perces eredményemre vagyok a legbüszkébb. A Margitszigeti Atlétikai Club és Nike Futóklub edzőjeként célom a lehető legtöbb emberrel megszerettetni ezt a sportot.

 

Kérdezek tőle

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft