5 dolog, amit senki nem mond el a futásról, amikor idősebb leszel

Deena Kastor, a 42 éves futólegenda gyűjtötte össze a következő lista pontjait arról, miket tapasztalhatsz meg az idő előrehaladtával.

Deena Kastor, a 42 éves futólegenda gyűjtötte össze a következő lista pontjait arról, miket tapasztalhatsz meg az idő előrehaladtával.

Lehet, hogy pár embernek nem tetszik, amit csinálsz, de rengeteg támogatót szerezhetsz
Kastor nagymamája volt a legnagyobb kritikusa, aki mindenáron azt szerette volna, ha abbahagyja a futást és felszed néhány kilót. Pedig ezekkel nem szabad foglalkoznod, hiszen a legfontosabb, hogy te jól érezd magad a bőrödben. A futóklubok egyébként sokat segíthetnek, hiszen itt olyan emberekkel futhatsz, akik hozzád haosnlóan vélekednek a futásról, motiválnak, bátorítanak.

A pihenés legalább annyira fontos, mint a kemény munka
A család és munka mellett nehezebb magadra időt szánnod, hát még a pihenésre. Pedig ez is legalább annyira fontos, mint maga a futás. Mind fizikai, mind mentális szempontból sokat jelent egy lazább nap, vagy kicsivel több alvás.

Nyugodtan ehetsz
Egyszer-egyszer megengedhetsz magadnak egy szelet csokitortát, Kastor szerint viszont a lényeg a minőségen van. A legjobb, ha te sütöd, vagy tényleg olyan helyről szerzed be, ahol adnak a minőségre. Ugyanakkor könnyen összehangolhatod a táplálkozást az edzéssel. Ha épp versenyre készülsz, vagy többet futsz, nyugodtan ehetsz nehezebb ételeket. Ha viszont épp az ellenkezője történik, válassz könnyebb kajákat.

Nem csak az étel lehet üzemanyag
A pozitív gondolatok és az, hogy motivált maradsz, nem lankad a futás iránt érzett szenvedélyed, sokat nyom a latban. Olyan emberekkel vedd körül magad, akik motiválnak, bátorítanak és próbálj meg még a nehezebb helyzetekben is meglátni a jó dolgokat.

Lehet, hogy lassulsz, de a célok maradnak
Attól, hogy pár perccel lassabban futsz le egy maratont, még nem kell feladnod a futást. Próbálj meg mindig új célokat kitalálni, új versenyeken elindulni, vagy másféle terepen futni, hogy sikerélményed legyen.

És Kastor tanácsa a végére: “Ha kemény napod volt és otthon is jól szeretnél teljesíteni anyaként és feleségként, menj el futni.” Szerinte a futásnak köszönheti, hogy ilyen remekül helyt tud állni minden helyzetben.

Olvasd el ezt is!
Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft