Tippek félmaratonra kezdőknek

A félmaratonra alaposan fel kell készülnöd, minden héten edzened kell rá. Ha viszont 10K-t lazán lefutsz, a 21-gyel sem lesz gondod. 12 hét elég arra, hogy megfelelően felkészülve állj rajthoz.

A félmaratonra alaposan fel kell készülnöd, minden héten edzened kell rá. Ha viszont 10K-t lazán lefutsz, a 21-gyel sem lesz gondod. 12 hét elég arra, hogy megfelelően felkészülve állj rajthoz.

Ne siess: akkor állj neki a felkészülésnek, ha már egy idehe legalább heti 3-szor futsz. A távot pedig fokozatosan növeld.

Fuss messzebbre: a maratoni siker kulcsa a hosszabb táv. Ha kezdő vagy, jobban kell figyelned, hiszen az állóképességeddel még lehetnek problémák. Érdemes először 15-17 km-rel próbálkoznod.

Csak lazán: a leggyakoribb hiba, amit kezdők elkövetnek az, hogy túl gyorsan futják le a hosszabb távokat is. Nyugodtan fuss lassabban, vagy tarts néhány sétaszünetet. Így fokozatosan javul az állóképességed.

Egyensúly: a pihenés legalább annyira fontos, mint az edzés, hiszen a szervezetednek elég idő kell ahhoz, hogy hozzászokjon az új megpróbáltatásoknak. Fuss minden másnap és végezz keresztedzést.

Egyél: óránként legalább 30g fehérjét fogyassz és a folyadékbeviteledre is figyelj.

Találd meg a tempód: szorozd be a 10K-s tempód 2.22-vel, így meghatározhatod, kb. milyen idővel végeznél a félmaratonon.

Tűzd ki a célt: persze az időd azért fontos, érdemes 3 célt kitűznod: úgy fuss a célba, hogy büszke vagy, mosolyogsz és vágysz arra, hogy legközelebb is nekivágj a versenynek.

Lépésről lépésre: a verseny során oszd fel kisebb részekre a távot és mindig csak arra koncentrálj, hogy az aktuálisat jól teljesítsd.

Olvasd el ezt is!
Nincs energiád? 6 dolog, ami segít kirobbanó formába kerülni

Ha az utóbbi időben úgy érzed, hogy soha nincs elég erőd a futásokhoz, edzésekhez, vagy úgy általában a mindennapokhoz, az alábbi változások a segítségedre lesznek!

5 ok - ezért hízol el télen

A telet sokan utálják: hideg, latyakos és a napot is ritkán látod. Mindenki köhög, beteg és a bankkártyádon is jóval kevesebb a pénz.

5 tipp - így állítsd meg az izzadást edzés után

Hogy ne ragadj az izzadtságtól még órákkal edzés után sem…

Rövidítsd le a megfázásod 3 nappal

Egy tabletta elég ahhoz, hogy megállítsa az orrfolyást!

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft