Felkészülés a 30K-ra: bemutatom az edzőmet!

Azt vettem a fejembe, hogy idén végre továbblépek a félmaratonok után, és megcélzok egy 30 km-es versenyt is, amire nem egyedül, hanem edző segítségével készülök fel!

Azt vettem a fejembe, hogy idén végre továbblépek a félmaratonok után, és megcélzok egy 30 km-es versenyt is, amire nem egyedül, hanem edző segítségével készülök fel!

A tervemről itt olvashatsz bővebben:

Az edzéstervemet Vajda Zsuzsa, a Nike+ Run Club edzője állítja össze, és hétről hétre a fejlődésemet figyelembe véve alakítja ki a programot. Már az első pillanattól fogva hihetetlenül komolyan vette, és minden apró részletre kíváncsi volt velem kapcsolatban, ami a futáshoz hasznos lehet. Ráadásul többször kihangsúlyozta azt is, hogy a futásnak nem csak a fizikai, de a mentális oldalát is ugyanolyan figyelemmel kell kezelni! Zsuzsi már középiskolás kora óta fut, de az egyetemi évei alatt kezdett el komolyan edzeni, és a Testnevelési Egyetemen vált hosszútávfutóvá.

Kép
forrás: Nike Futóklub Facebook

Testnevelői, atlétika edzői és jogi szakokleveles sportszakember diplomája is van, jelenleg pedig testnevelést tanít, és edzőként dolgozik a Margitszigeti Atlétikai Centrumban és az N+RC-ben. Főleg hosszútávfutókkal foglalkozik, de sok kezdő is megfordul nála, mindenkit szeretettel vár.

Ha te is szeretnél vele futni, többek között szerdánként találod meg a Nike+ Run Clubban, 18:30-tól a Margitszigeten, az atlétikai pályán! Itt többféle csoportot is választhasz, attól függően, hogy kezdő vagy haladó szinten állsz.

„Az emberek jelentős része úgy érzi, hiába végzi remekül a munkáját a hétköznapok során, ha nincs pozitív visszajelzés, elismerés, siker. A futópályán a teljesítmény egzakt módon mérhető, így a siker kézzelfogható. Az élet bármely területén elért siker pedig egész egyszerűen örömet okoz. Ennek az örömnek az esélyét szeretném átadni.”

- Vajda Zsuzsa
Kép
forrás: Nike Futóklub Facebook

Az első hétre Zsuzsi nekem ezt a tervet állította össze, ami egyelőre egy ismerkedős hét lesz, ez alapján haladunk tovább:

  • Hétfő: Pihenőnap
  • Kedd: 5K laza bemelegítés, ezután egy kis nyújtás, majd 6X100 m lendületes futás. Utána újra egy kis nyújtás következik, majd 2X1000m, amiket egyenként 5 perc alatt kell teljesíteni, és 2 perc pihenőt lehet tartani közöttük. Végül 3K levezető futás.
  • Szerda: 10K könnyen
  • Csütörtök: Pihenő
  • Péntek: Pihenő
  • Szombat: 12K 5:45-ös átlaggal

Emellett két napon kiegészítő edzést is beiktatok, amiben Pulay Szilvi N+TC tréner lesz a segítségemre, róla és a kiegészítő edzésekről is hamarosan írok majd!

Játssz a társaddal futás közben!

Amerikában van egy játék, „Would you rather” a neve, melynek lényege, hogy a kérdésben feltett két opció közül kell kiválasztani azt, amelyik szimpatikusabb.

Az ünnepek alatt fuss kevesebbet, figyelj a családra jobban!

Mindjárt itt a karácsony. Az ősz elrepült és már talán kezdetét is vette a nagy hajtás.

Tíz furcsa tény a futókról

Különös fajta a futó, az biztos. Sebtapaszt teszünk a mellbimbónkra, nyíltan beszélünk arról, sikerült-e már aznap wc-re mennünk, és önszántunkból kimegyünk a hőségbe vagy a fagyba, hogy fussunk egy csomó kilométert.

Curry-s édesburgonyaleves

Mutatunk egy receptet, ami garantáltan felmelegít egy hosszú futás után!

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft