Felkészülés a 30K-ra: bemutatom az edzőmet!

Azt vettem a fejembe, hogy idén végre továbblépek a félmaratonok után, és megcélzok egy 30 km-es versenyt is, amire nem egyedül, hanem edző segítségével készülök fel!

Azt vettem a fejembe, hogy idén végre továbblépek a félmaratonok után, és megcélzok egy 30 km-es versenyt is, amire nem egyedül, hanem edző segítségével készülök fel!

A tervemről itt olvashatsz bővebben:

Az edzéstervemet Vajda Zsuzsa, a Nike+ Run Club edzője állítja össze, és hétről hétre a fejlődésemet figyelembe véve alakítja ki a programot. Már az első pillanattól fogva hihetetlenül komolyan vette, és minden apró részletre kíváncsi volt velem kapcsolatban, ami a futáshoz hasznos lehet. Ráadásul többször kihangsúlyozta azt is, hogy a futásnak nem csak a fizikai, de a mentális oldalát is ugyanolyan figyelemmel kell kezelni! Zsuzsi már középiskolás kora óta fut, de az egyetemi évei alatt kezdett el komolyan edzeni, és a Testnevelési Egyetemen vált hosszútávfutóvá.

Kép
forrás: Nike Futóklub Facebook

Testnevelői, atlétika edzői és jogi szakokleveles sportszakember diplomája is van, jelenleg pedig testnevelést tanít, és edzőként dolgozik a Margitszigeti Atlétikai Centrumban és az N+RC-ben. Főleg hosszútávfutókkal foglalkozik, de sok kezdő is megfordul nála, mindenkit szeretettel vár.

Ha te is szeretnél vele futni, többek között szerdánként találod meg a Nike+ Run Clubban, 18:30-tól a Margitszigeten, az atlétikai pályán! Itt többféle csoportot is választhasz, attól függően, hogy kezdő vagy haladó szinten állsz.

„Az emberek jelentős része úgy érzi, hiába végzi remekül a munkáját a hétköznapok során, ha nincs pozitív visszajelzés, elismerés, siker. A futópályán a teljesítmény egzakt módon mérhető, így a siker kézzelfogható. Az élet bármely területén elért siker pedig egész egyszerűen örömet okoz. Ennek az örömnek az esélyét szeretném átadni.”

- Vajda Zsuzsa
Kép
forrás: Nike Futóklub Facebook

Az első hétre Zsuzsi nekem ezt a tervet állította össze, ami egyelőre egy ismerkedős hét lesz, ez alapján haladunk tovább:

  • Hétfő: Pihenőnap
  • Kedd: 5K laza bemelegítés, ezután egy kis nyújtás, majd 6X100 m lendületes futás. Utána újra egy kis nyújtás következik, majd 2X1000m, amiket egyenként 5 perc alatt kell teljesíteni, és 2 perc pihenőt lehet tartani közöttük. Végül 3K levezető futás.
  • Szerda: 10K könnyen
  • Csütörtök: Pihenő
  • Péntek: Pihenő
  • Szombat: 12K 5:45-ös átlaggal

Emellett két napon kiegészítő edzést is beiktatok, amiben Pulay Szilvi N+TC tréner lesz a segítségemre, róla és a kiegészítő edzésekről is hamarosan írok majd!

Betegség esetén mikor futhatsz és mikor nem?

Amikor egy edzéstervet követsz, vagy csak szimplán hozzászoktál ahhoz, hogy rendszeresen futsz, biztosan rosszul érint, amikor egy betegség miatt szünetet kell tartani. Most eláruljuk, mely betegségeknél, mikor szabad a pálya, és mikor maradj inkább otthon!

Két futó segített a 73 éves, sérült férfinak, hogy átérjen a célvonalon

John Wilkie a Rock’n’ Roll Arizona félmaratonon indult, ám néhány méterrel a cél előtt elesett.

Egy hónapon keresztül minden nap megcsináltam 10 fekvőtámaszt. Íme az eredmény

Azt mondják, az apró változtatások hatalmas eredményhez vezethetnek. A Women’s Health egyik szerzője, Kristen Domonell kíváncsi volt, mi történik akkor, ha átalakítja a hagyományos edzéstervét és egy hónapon keresztül minden egyes nap megcsinál 10 fekvőtámaszt. Íme, az eredmény.

Egy újabb ok arra, hogy otthon hagyd a fülhallgatód

Létezik egy kifejezés, amit azokra az emberekre használnak, akik nem tudnak a telefonjuk nélkül élni: nomofóbia.

6 étel, amitől megnyugszol

Megkértük dr. Drew Ramseyt, a Columbia University pszichiáterét, hogy adjon pár tippet, mit érdemes enned, ha stresszes vagy. Így biztos lehetsz benne, hogy nem hízol el.

Ajándék apának: 1 éves előfizetés 30% kedvezménnyel
Borító
Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft