Edzéstippek 10K-s felkészüléshez

Ha most szeretnél indulni életed első 10K-s versenyén, a következő dolgokra kell figyelned:

Ha most szeretnél indulni életed első 10K-s versenyén, a következő dolgokra kell figyelned:

1. Fuss lassabban, hosszabb ideig is
A 10K-val nem lesz gond, ha futottál már legalább 12 km-es távot is. A felkészülés során a hosszú futásaidnál ne pörgesd túl magad. Fuss a versenytávnál többet, de lassabb tempóban, így a versenyen könnyebbnek tűnik majd a 10 kilométer. 1-2 hetente fuss egyszer 90 percet, így magabiztosabb leszel.

2. Fuss rövidebb távokat is
A heti 1 hosszú futás bőven elég, a többi során viszont nem kell 10 kilométert futnod. Érdemes rövidebb edzéseket végezned, ahol fejlesztheted a sebességed, tempód. Ráadásul a technikád is tökéletesítheted.

3. Fuss emelkedőn
A tartásodnak jót tesz egy kis nehezítés, ráadásul sokkal erősebb futóvá válasz így. A tempódra viszont figyelj, mert sok futó hajlamos gyorsabban futni a kelleténél, hogy minél hamarabb túllegyen a nehéz részen. Végig tarts egyenletes tempót! Egyébként a hegymenet abban is segít, hogy hatékonyabb futóvá válj és felgyorsulj a táv végére. Ráadásul mentálisan is fejlődsz általa. Érdemes fartlekkel kombinálnod.

Olvasd el ezt is!
Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft