Maraton tippek: Így kerüld el az elhízást felkészülési időszakban

Lehet, hogy meglepő, de a több hónapnyi felkészülés során nem biztos, hogy fogyni fogsz. Megmutatjuk, hogyan kerülheted el, hogy felszaladjanak rád a kilók.

Lehet, hogy meglepő, de a több hónapnyi felkészülés során nem biztos, hogy fogyni fogsz. Megmutatjuk, hogyan kerülheted el, hogy felszaladjanak rád a kilók.

Kezdjük azzal, hogy a maraton felkészülési időszakában fizikailag, mentálisan is megedződsz: nem maradsz ki sokáig este. ha másnap reggel futni mész. Küzdesz a fejedben lévő démonokkal, akik megpróbálnak visszatartani, megállítani. Aztán ott vannak a fájdalmak, az izomláz, a fáradtság. És persze a kemény, hosszú, gyors, tempós edzések, amik előtt érdemes jobban feltankolni. Természetes, hogy úgy gondolod, alaposan fel kell tankolnod szénhidrátokból, hogy bírd a futást. Ugyanakkor ha ezt elkezded, könnyen áteshetsz a ló túloldalára és mivel a héten többször is edzel majd, miért ne folytatnád a jól bevált szénhidrátkúrát? Pedig ekkor megálljt kell parancsolnod a gyomrodnak. Nem kell sokkal többet enned, mert újabban sokat futsz. Ha már kipróbáltál legalább egy diétát, biztos, hogy hozzászoktál ahhoz, hogy bizonyos dolgokat vissza kell utasítanod - de senki nem szeret éhesen futni menni. Érdemes figyelned arra, hogy egy kiadós vacsorával készülj a másnapi futásra (90 percnél hosszabb), aztán pár órával a maraton vagy hosszú edzés előtt szénhdirátot fogyasztani, végül pedig a futás végezte előtt 1 órával 2:1 arányban kellene szénhidrátot és fehérjét fogyasztanod. Így könnyűnek, de energikusnak érzed majd magad. A regenerációnál pedig arra figyelj, hogy főétkezés idejére essen a maraton utáni első étkezés, hiszen fehérjére, szénhidrátokra is szüksége van az izmaidnak. 15-25 gramm protein elég is ehhez.

Az ivásra is érdemes figyelned, hiszen ha nem fogyasztasz elég vizet, dehidratált lehetsz- főleg a melegben és maraton közben, ahol rengeteget izzadsz.

Jó trükk, ha összeállítasz egy vészforgatókönyvet, ha rád törne a farkaséhség. Legyen tele a hűtőd zöldségekkel, gyümölcsökkel, tojással, fogyassz olajos magvakat, teljes kiőrlésű gabonából készült tésztákat, ételeket. Ha nincs a közeledben sok csoki, keksz és más nassolnivaló, az egy hatalmas plusz pont, hiszen kisebb lesz a kísértés.

És talán a legfontosabb tanács: figyelj a tested jelzéseire: ha éhes vagy, lehet, hogy valójában csak elfáradtál, vagy nem ittál eleget, esetleg unatkozol. Jutalmazd meg magad néha, de a mértékletesség fontos. Inkább lepd meg magad valami kütyüvel, kiegészítővel, ami később is motiváltabbá tesz.

Ezért szeretem a téli futásokat

Bár sok nehézség van, hiszen rengeteg cuccot kell felvenni, csúszós a talaj, és konkrétan megfagy az arcom, mégis imádok télen futni, ezek miatt:

Csodaszerként emlegetett SMR henger

Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvendő új funkcionális eszköz az SMR henger (self-myofascial release- izompólya önmasszázs). Élsportolók esküsznek rá, henger nélkül nem mennek egy edzésre/versenyre sem. Ha nekik bevált, neked is érdemes beépíteni az edzéseid mellé. Amellett, hogy regenerációt gyorsíthatsz, számos sérülés megelőzésében segíthet.

Ha a futáshoz jól jön egy új dal

Új videoklipjével azokat a futókat jó eséllyel megnyeri a Manoya, akik szívesen hallgatnak zenét futás közben. A kellemes ütemű nóta egy könnyű futás klassz kísérője lehet.

Az életmódváltás 5 érzelmi fázisa

A fogyúkúra nem vicc. Mindig rengeteg változással, lemondással jár és mindenkire másképp hat. Ha életmódváltásba kezdesz, az is biztos, hogy kissé érzékenyebb leszel a megszokottnál.

Miért van szükség keresztedzésre?

Ha kitűzött céljaid között az is szerepel, hogy gyorsabb legyél, más sportok is segíthetnek abban, hogy ezt elérd.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft