A távolsági futóknak több fehérjére lehet szükségük

Egy új kutatás bizonyította, hogy a korábbinál több proteint kell fogyasztaniuk.

Egy új kutatás bizonyította, hogy a korábbinál több proteint kell fogyasztaniuk.

A kutatás során egy új technikával, az indikátor aminosav oxidációval vizsgálták a felhasznált tápanyag mennyiségét. Korábbi kutatások viszont kevésbé pontos és megbízható módszerekkel próbálták megtalálni a helyes arányt.

A tanulmányban 6 távolsági futó vett részt, akik 48-228 km-t tettek meg hetente. 3 napon keresztül követniük kellett egy meghatározott étrendet, az első nap 10 kilométert, másnap 5K-t, harmadik nap pedig 20K-t kellett futniuk. A leghosszabb futásuk után minden futó más mennyiségű fehérjével regenerálódott. Ebből pedig az derült ki, hogy testsúlykilogrammonként átlagosan 1.65 g fehérjére van szükségük a futóknak naponta, hogy megfelelően végebemenjen a fehérjeszintézis. Sőt, a szakértők szerint a legjobb, ha 1.8 fehérjét visznek be.

Miért van szükségük több fehérjére? Mert futás közben felhasználják, ugyanakkor edzés után nélkülözhetetlen a sérült szövetek regenerációjához is.

Mi a helyes arány? Érdemes reggelire és ebédre 10-15 g fehérjét fogyasztanod, vacsorára pedig 65 grammot.

3 ok, hogy több édesburgonyát egyél

Érdemes a sima krumplit batátára cserélned. Hogy miért? Mutatjuk az okokat!

Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft