Én és a meleg nem vagyunk jó barátok

Szeretsz 30 fokban futni? Bírod a meleget? Vagy épp ellenkezőleg, szenvedsz tőle. Nálam hol így, hol úgy van. Mert nem mindegy, mikor mit edzel.

Szeretsz 30 fokban futni? Bírod a meleget? Vagy épp ellenkezőleg, szenvedsz tőle. Nálam hol így, hol úgy van. Mert nem mindegy, mikor mit edzel.

Megvolt az idei első mini hőgutám, amit a saját hülyeségemnek köszönhetek. Mit is kellene tenni akkor, ha az egyik legkeményebb edzése van az embernek? Először hallgatni az edzőre és bizony meghallani a belső hangot, hogy vegyen vissza.

Vannak könnyű edzések és nagyon nehezek. Ez azt is jelentheti nálunk, hogy a két edzésünk közt ezrenként 1-1.5 perc különbség is lehet sebességben. Ha tűző napon edzünk, nem csak a levegő hőmérséklete a baj, hanem a tűző nap is. (A 400m-es pályán pl egyáltalán nincs árnyék). Mit kell ilyenkor tenni?

  • sapka és szemüveg használat
  • még több folyadék bevitele
  • ne eddz tűző napon
  • elfogadni, hogy a tempóból ilyenkor vissza kell venni
  • hallgatni az edzőre :)
  • sokkal korábban illetve ha esti futó vagy később edzeni, így csökken az esélye a napszúrásnak

A könnyű napokon nem ennyire súlyos a helyzet. De itt is figyeljetek a folyadékbevitelre, legyen nálatok palack, vagy ha több kört mentek, tegyétek le valahová az üveget és minden körben tudtok folyadékot pótolni. Tényleg nagyon fontos, ne feledkezzetek meg róla. Mivel rengeteget izzadunk, muszáj visszapótolni a sókat is. Sajnos egy idő után a sima víz nem elegendő. Ne várd meg, hogy jöjjenek a görcsök.

  • több folyadék bevitele, sópótlással (izotóniás italok, vagy saját magad is bekeverheted)
  • külön magnézium, kalcium bevitel (számos táplálékkiegészítős terméket találhattok a piacon)

Hogy hozzá lehet e szokni a meleghez? Ez az egy tényező, amiben nem vagyok teljesen biztos. A hosszútávfutók nagy része ilyenkor nem képes arra az időre, amit 15 fokban tud nyújtani. Viszont okos futással kibírható a melegben való edzés és versenyzés. Ilyenkor el kell engedni az időbeli vágyakat és a teljesítés a cél. Illetve annak a tempónak a megtalálása amiben elfutható az adott táv.

Ne csüggedj ha mégsem a te pályád a hőségben való futás. Sok élsportoló is szenved ettől. De a fentebb leírtak mindenkit segíthenek. És jó esetben még én is hallgatok saját magamra. :)

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft