Szeretnél felgyorsulni? 5 tipp, amivel menni fog

Amikor már magabiztosan megy a táv, jöhet a következő lépcsőfok: jobb idővel lefutni. De vajon, miket kell megtenned a gyorsulás érdekében?

Amikor már magabiztosan megy a táv, jöhet a következő lépcsőfok: jobb idővel lefutni. De vajon, miket kell megtenned a gyorsulás érdekében?

Olvasd el ezt is!

Erősítsd meg a törzsizmaidat!

Nem kell különleges gyakorlatokra gondolni: jöhetnek a különböző plankek, fekvőtámaszok. Viszont a TRX-szel, vagy bosun végzett feladatok is nagyon hatásosak. A lényeg, hogy egy erős és stabil törzsizomzat kifejezetten hasznos, ha gyorsulni szeretnél.

Fuss olyannal, aki gyorsabb nálad!

Ha egyedül futsz, könnyen elkényelmesedsz. Válassz egy olyan partnert, aki egy hajszálnyival gyorsabb nálad. Ha te 5:45-ös pace-szel mész, ő legyen mondjuk 5:20-as! Nem kell minden edzést vele csinálnod, de legalább heti egy ajánlott lenne, és bár az elején biztosan nagyon nehéz, gyorsan tudsz fejlődni.

Nyújts!

Minél rugalmasabb vagy, annál jobban megy majd a gyorsulás, és annál kisebb az esélye, hogy lesérülsz. Szóval, soha, de soha ne hagyd ki!

Fuss gyorsabban!

(Jah, nem hangzik kicsit sem hülyén.) Ahhoz, hogy gyorsabban tudj futni, gyorsabban kell futnod az edzéseken. Ha-ha... erre biztosan senki nem gondolt eddig. Na de, így csináld: próbálj meg mindig 5 másodperccel a szokásos pace-ed alatt futni. Ez nem olyan nagy változás, de szép lassan eredményt hoz.

Fuss emelkedőn!

Az egyik legjobb gyorsulás fejlesztő, ha hegynek felfelé futsz. Bár először elmondhatatlanul szörnyű, hihetetlenül gyorsan hoz eredményt. Ha pedig már kényelmesebben fel tudsz menni, biztos lehetsz benne, hogy síkon sokkal gyorsabb vagy.

Egy, két, há... gyorsulásra felkészülni!

Olvasd el ezt is!
Olvasd el ezt is! Ne félj az emelkedőktől!
Akkor is edzened kellene, ha nincs kedved?

Minden sportoló ember életében eljön a pont, amikor a háta közepére sem kívánja a mozgást. Egy új kutatás szerint viszont pontosan ilyenkor nem érdemes kihagynod a sportolást!

Az 5 legkönnyebb gyakorlat hasizomra

A core izmok erősítik és stabilizálják a gerinced és medencéd, ezért az első lépés ezeknek az izmoknak az erősítése, ha golyóálló testre vágysz.

Tedd helyre a kapcsolatodat a kajával!

Előfordult már, hogy diétáztál, és szerettél volna megszabadulni pár kilótól? Vagy másokhoz hasonlítgattad a tested? Ha igen, olvass tovább!

NO POST NO RUN

No post no run - mondják futóberkeken belül viccesen, vagyis, ha nem posztolsz a futásodról – például fotót – akkor az a futás nem is számít. Lássuk hát, melyek a jó futós fotók alapjai.

Hol kapható a Fuss&Főzz könyv?

Nem tudtad még beszerezni a Fuss&Főzz című könyvünket?

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft