60 perc a Perc utcában

A Träning csapatától meghívást kaptunk a Crosscore Runners elnevezésű órájukra. Egyik hétfő este Szász Norbert, a Runner’s fotósa el is látogatott az edzésre, ám ezúttal nem fényképezőgépet vitt, csak egy kis akciókamerát.

A Träning csapatától meghívást kaptunk a Crosscore Runners elnevezésű órájukra. Egyik hétfő este Szász Norbert, a Runner’s fotósa el is látogatott az edzésre, ám ezúttal nem fényképezőgépet vitt, csak egy kis akciókamerát.

A Crosscore Runners óra célja a futók erőnlétének fejlesztése, illetve egy-egy futótechnikai ismeret elsajátítása. Az óraadó edző, Zsirai Milán a Testnevelési Egyetemen végzett és főleg a triatlon és a futás területén szerzett tapasztalatokat. Három nagyobb részre osztotta az órát.

A bemelegítés pár körös futás volt a III. kerületi Perc utcai teremben. A folyamatos kocogást megbolondította pár futótechnikai elemmel. Pár rövid távú sprint is elfért a teremben. A rövid, átmozgató jellegű kocogást kis pihenés váltotta fel.

Milán ekkor részletesen bemutatta a köredzés jellegű feladatokat. Tekintve hogy 16-18 "futó" vett részt, így egy-egy feladatot párosával, azaz inkább egymás mellett csináltunk. A feladatok főleg a törzs és lábizmokat dolgoztatták meg. És hogy nehéz volt-e? Igen. A 2 *45 másodperces szettek végére mámorító boldogság töltött el. Aztán még egy kör követezett, igaz ekkor már csak 1*45 másodperceket nyomtunk.

Az óra 3. része a jól megérdemelt nyújtás. Ez a rész lehetett volna hosszabb, mondjuk egy koktéllal a kezemben. Víz azért volt és kellett is. No meg a törülköző is alaposan megtelt verítékkel.

Az óra befejezése után nem maradt hiányérzetem. Amiért jöttem, megkaptam. Kellemesen elfáradtam. Már csak egy dolog marad hátra. Ezekből az alkalmakból rendszert csinálni.

Trükkök a futópadon: ne unatkozz!

A futópados edzés elég monoton lehet, de mutatunk pár trükköt, amivel kicsit izgalmasabbá teheted.

Ki tartja jobban a tempót a maratonon?

Állítólag a nők 18,7 százalékkal jobban tartják magukat az egyenletes tempóhoz a maratonokon, mint a férfiak. Jens Jakob Andersen, a runrepeat.com alapítója 1.815.091 maratoni eredményt vizsgált meg 131 2008 és 2014 között megrendezett versenyről.

Milyen hatással van a zene a futásra?

Te szoktál zenét hallgatni futás közben? Képzeld, jó hatással van a futásodra és a regenerációra is, egy új kutatás szerint. Csak a tempó nem mindegy.

Ez történik a testeddel, ha lecseréled a kávét matcha teára

A matcha tea nemcsak a kávéimádóknak jó alternatíva, de azok számára is szuper, akik nem szeretik a kávé ízét, de olykor jól jönne egy kis energialöket!

Segít vagy árt a futás, ha megfáztál?

A Futásról Nőknek Magazin cikkéből kiderül, hogy vajon jobb pihenni ilyenkor, vagy nyugodtan futhatsz megfázva is:

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft