A helyes maraton utáni regeneráció 3 lépése

A legkeményebb versenyre nem árt kellően felkészülnöd. Persze ebben az is benne van, hogy a regenerációt is komolyan kell venned, hiszen ha teljesíted a távot, sokkal több negatív hatás éri az izmaid, mint az izomláz.

A legkeményebb versenyre nem árt kellően felkészülnöd. Persze ebben az is benne van, hogy a regenerációt is komolyan kell venned, hiszen ha teljesíted a távot, sokkal több negatív hatás éri az izmaid, mint az izomláz.

Ezért mutatjuk meg a megfelelő regeneráció 3 legfontosabb lépését.

1. lépés: a verseny napja

A regeneráció már azután elkezdődik, hogy áthaladtál a célvonalon. Ilyenkor a következők a teendőid:

  • sétálj 10-15 percet levezetésként
  • amint lehetséges, fogyassz vizet, sportitalt és egyél valamit, hogy elindítsd a regenerálódás.
  • érdemes magas szénhidráttartalmú ételeket fogyasztanod az elektrolitok és protein mellett.
  • maximum 1-2 italt igyál, mivel az alkohol is dehidratál
  • ne menj masszázsra, mert ez tovább ront az izmaid helyzetén
  • a nap folyamán már egyáltalán ne eddz
  • ha van lehetőséged, próbáld ki a jégfürdőt, mely csökkenti a gyulladást
  • törekedj arra, hogy minél több zöldséget, gyümölcsöt, olajos magvat és teljes kiőrlésű gabonát fogyassz.
  • aludj délután és feküdj le korán
Olvasd el ezt is!

2. lépés: a maraton másnapja

  • ekkor már végezhetsz könnyű edzéseket, például bringázhatsz vagy úszhatsz
  • ha masszíroztatni szeretnél, ezen a napon tedd meg, de ne sportmasszázsra menj, hanem valami könnyedebb, kellemesebb fajtáját válaszd.
  • továbbra is fontos a megfelelő folyadékfogyasztás és a tápláló ételek bevitele

3. lépés: a maraton után egy héttel

  • a legjobb, ha még most sem futsz, a verseny után legalább 5-7 napot érdemes várnod az első futásoddal, hogy helyrejöjjenek az izomszövetek
  • fejleszd a mobilitásod, vagy végezz erősítő edzést könnyű súlyzókkal
  • az alvásra még ekkor is érdemes figyelned: feküdj le időben és pihend ki magad
  • menj el egy 20-30 perces tesztuftásra. Ha nem fáj semmid, akkor lassan újra elkezdhetsz edzeni.
Milyen telefonja legyen egy futónak?

Az aktuális telefonommal történt egy kis baleset. Leesett és pont nem volt rajta tok, így a széle megtört, az üvege meghasadt. Működik még, de 2 és fél év után így már biztosan elérkezett az idő a nyugdíjaztatására.

Tanácsok, hogy ne szenvedj annyira a futópadon

Gyűlölök padon futni. Mondjuk soha nem szoktam, mert esőben, hóban, fagyban, 50 fokban is inkább odakint edzem, nem igazán zavarnak a különböző környezeti tényezők.

Meggyógyítja az ízületi gyulladásokat, csökkenti a fájdalmat: a kurkuma tényleg csodaszer!

Újabban az egyik legtrendibb fűszer, sőt már menő „arany lattét” is lehet belőle készíteni a kurkumából. De nem csak a különleges íze miatt, hanem fantasztikus hatásai miatt is hódít, amelyek kifejezetten sportolók számára hasznosak!

Tésztavacsora 15 perc alatt, 29 gramm fehérjével

A recept nem titkolt célja, hogy ne tudj kifogást találni arra, hogy miért nem főzöl otthon. És mik a leggyakoribb kifogások?

Szereted a kihívásokat? Fuss az év leghidegebb időszakában és légy részese egy nemzetközi versenynek!

Minden év januárjának és februárjának utolsó vasárnapján világszerte csatlakoznak a finn kezdeményezésű Yours Truly futáshoz.

Előfizetés

Ne maradj le a legfrissebb hírekről

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy mindig azonnal értesülj mindenről.

Fizess elő 35%-os kedvezménnyel! Most 4 lapszám 3580 Ft helyett csak 2380 Ft-ért lehet a tiéd!

Csak 2380 Ft